Hoi!
Gisteren heb ik een nieuwe 2021 High Roof verlengde AWD-bestelwagen in ontvangst genomen, nadat ik geduldig had gewacht sinds ik mijn bestelling vorig jaar half december plaatste. Al met al lijkt het erop dat ik geluk heb gehad en dat alles volgens de verwachte planning verliep, en tot nu toe lijkt het erop dat het voertuig werkt, er ontbreekt niets, is niet kapot of onafgewerkt. Ik zal waarschijnlijk leren dat dit de komende weken niet het geval is, gebaseerd op de verhalen die ik hier heb gelezen, maar voorlopig houd ik mijn vingers gekruist dat Ford het goed heeft gedaan met deze.
Het heeft de ecoboost-motor, dubbele dynamo's (bleh, onduidelijk of dit een verstandige beslissing was), evenals alle veiligheidsgerelateerde opties (BLIS, camera's voor/achter, parkeersensoren, enz.).
Ik zal de komende weken behoorlijk druk zijn, dus ik zal helaas niet veel kunnen bouwen, maar ik zal deze thread gebruiken om updates te plaatsen voor wie erin geĂŻnteresseerd is. De belangrijkste bouwcomponenten die ik van plan ben zijn (uit mijn hoofd, ik vergeet waarschijnlijk allerlei dingen):
Hier is het nieuwe speeltje:
Dit is het huidige indelingsplan, dat nog volop in ontwikkeling is:
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tijd die jullie hebben genomen om bij te dragen aan dit forum. Het is een onschatbare bron van informatie en inspiratie geweest, en ik ben dankbaar dat het bestaat.
Proost!
Gisteren heb ik een nieuwe 2021 High Roof verlengde AWD-bestelwagen in ontvangst genomen, nadat ik geduldig had gewacht sinds ik mijn bestelling vorig jaar half december plaatste. Al met al lijkt het erop dat ik geluk heb gehad en dat alles volgens de verwachte planning verliep, en tot nu toe lijkt het erop dat het voertuig werkt, er ontbreekt niets, is niet kapot of onafgewerkt. Ik zal waarschijnlijk leren dat dit de komende weken niet het geval is, gebaseerd op de verhalen die ik hier heb gelezen, maar voorlopig houd ik mijn vingers gekruist dat Ford het goed heeft gedaan met deze.
Het heeft de ecoboost-motor, dubbele dynamo's (bleh, onduidelijk of dit een verstandige beslissing was), evenals alle veiligheidsgerelateerde opties (BLIS, camera's voor/achter, parkeersensoren, enz.).
Ik zal de komende weken behoorlijk druk zijn, dus ik zal helaas niet veel kunnen bouwen, maar ik zal deze thread gebruiken om updates te plaatsen voor wie erin geĂŻnteresseerd is. De belangrijkste bouwcomponenten die ik van plan ben zijn (uit mijn hoofd, ik vergeet waarschijnlijk allerlei dingen):
- Een queensize bed
- Smalle schuiframen aan de achterkant, boven het bed
- Een raam in luifelstijl op de schuifdeur
- 20 gal verswatertank over de wielkast
- Onder de wagen gemonteerde grijswatertank
- Een of andere vorm van warmwaterboiler. Momenteel neig ik naar Isotemp, gemonteerd onder de bus. Ik heb het extra verwarmingspakket, dus ik hoop dat het aansluiten ervan gemakkelijk zou zijn.
- Een luchtverwarming - nog steeds onbeslist welke. Espar is fijn omdat ik niet meerdere soorten brandstof wil hebben, maar het lijkt onbetrouwbaar. Goedkope Chinese dieselkachels zijn in wezen wegwerpbaar en werken over het algemeen prima (ik heb er een gebruikt in mijn vorige Sprinter-bouw en had er geen problemen mee), maar het zou een dieseltank vereisen. Een propaankachel lijkt het prettigst in gebruik (geen onderhoud en de stilste), maar dat zou vereisen dat je met propaan omgaat, waar ik niet enthousiast over ben. Als ik die route ga, zal ik hem vermoedelijk ook voor warm water gebruiken...
- ~13kWh LiFePo4. Ik heb 16x272AH cellen besteld en zal daarmee een 24v-batterijpakket bouwen.
- CuriseNComfort airconditioner. Een vervelend duur onderdeel, maar het lijkt erop dat mensen die ze hebben ze leuk vinden en de installatie vereist geen flexibele koelmiddelleidingen of het opgeven van dakruimte
- Een magnetron, inductiekookplaat en elektrische waterkoker
- Een 8020 dakdrager met 600-900W zonne-energie
- De gebruikelijke Maxxair 7500 ventilator
- Een 4,2 cu ft (denk ik?) Vitrifrigo koelkast.
- Voor isolatie ga ik doen wat ik in de Sprinter heb gedaan - RMax 1" polyiso panelen + Thinsulate SM600L in de muren en het plafond, en de roze schuimpanelen onder de vloer.
- Een douche met een badkamer erin. Ik ben hierover heen en weer gegaan (en zal dat waarschijnlijk blijven doen totdat ik een beslissing moet nemen), maar ik vind de aantrekkingskracht van geen werk hoeven te doen om te douchen wel prettig.
- Waarschijnlijk een heleboel andere dingen die ik vergeet...
Hier is het nieuwe speeltje:
Dit is het huidige indelingsplan, dat nog volop in ontwikkeling is:
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tijd die jullie hebben genomen om bij te dragen aan dit forum. Het is een onschatbare bron van informatie en inspiratie geweest, en ik ben dankbaar dat het bestaat.
Proost!