Ford Transit USA Forum banner
361 - 380 of 920 Posts
Discussion starter · #361 ·
Houd er rekening mee dat 1010 alleen werkt omdat de tank op een extra 3/4" multiplex staat dat is gesneden op de voetafdruk van de tank. Je kunt de 1515 nog steeds gebruiken, maar ik zou het frame boven het fittinggedeelte opnieuw bouwen en het tussen de fittingen op de vloer laten komen. Zorg ervoor dat je jezelf ruimte geeft om aan die fittingen te werken. Ik denk dat iets meer 1515, een paar sneden op de verstekzaag en meer L-beugels beter is dan de hoogte van de tank met 1,25" te verhogen met gestapeld multiplex. Elke centimeter telt in een busje. Ik heb 1515 gebruikt voor mijn bedplatform en om mijn koelkast in te sluiten. Ik heb mijn 140 pond lithiumbatterijen met 1010 ingekapseld. Ik noem het "de batterijgevangenis".

View attachment 166225
Ja, dat is het huidige plan. Ik ga overal bij 1515 blijven, gewoon om mijn hamsteren van voorraadmateriaal, beugels en bevestigingsmiddelen te vereenvoudigen...
Mijn lithiumbatterij weegt ongeveer ~200-250 lbs, dus ik ga er zeker alles aan doen om hem vast te zetten.
 
Discussion starter · #362 ·
Gisteren heb ik weer een gat in de bus geboord, dit keer om kabels naar het dak te leiden. Ik moet in ieder geval kabels aanleggen voor het volgende:
  • Zonnepanelen
  • Voor-, achter- en zij-LED-verlichting
  • Achteruitrijcamera (ik wil er een die actief is tijdens het rijden)
  • Mobiele antenne, hoewel die misschien aan de andere kant van de bus komt, we zullen zien).
Mijn oplossing is een In de vorige bus heb ik slechts één 24v-kabel met een hoge gauge naar het dak geleid, plus een ethernetkabel (8 aders) en had ik relais op het dak om de stroom naar de lichten te regelen. Misschien doe ik hier hetzelfde, daarom heb ik gekozen voor een (waarschijnlijk te groot) polycarbonaat behuizing, gecombineerd met een PVC-bulkhead fitting. Dit geeft me voldoende ruimte om zoveel draden door te voeren als ik wil. De plastic behuizing is met 3M 4200 sneldrogende kit/lijm op het dak gelijmd. Ik denk dat ik deze week nog wat Dicor-naadafdichting rond de behuizing aanbreng, hoewel dat waarschijnlijk overdreven is.

Image

Image

Image


Image


Toen ik daarmee klaar was, heb ik 1/8" neopreen schuim over de dakribben gelijmd, net als @natecostello en zijn partner in hun bouw. Ik weet niet hoeveel verschil dit zal maken, maar het is goedkoop en weinig moeite. Ik zal dit op het meeste blootgestelde plaatwerk van de bus doen.
Image

Image


Proost!
 
Gewoon nieuwsgierig.
1) Wat gaat u bevestigen met de 2 plus moeren? Zitten ze in fabrieksgaten of heeft u ze geboord?
2) Is dat 1 inch of 1,5 inch schuimplaat?
3) Wat is de reden achter de twee soorten isolatie? Ik weet dat iedereen een mening heeft over isolatie, maar ik heb die combinatie nog niet eerder gezien.
4) Wat is er gebruikt om de schuimplaat aan het plafond te bevestigen?
 
Discussion starter · #364 ·
Gewoon nieuwsgierig. Wat gaat u bevestigen met de 2 plusmoeren? Zitten ze in fabrieks gaten of heeft u ze geboord?
Het zijn fabrieks gaten. Ik gebruik waarschijnlijk de twee middelste niet - dat was van een vorig plan om tengels te bevestigen. Het huidige plan is om 8020 stukken te bevestigen. Hier is een foto van gisteren waar ik experimenteerde met het plaatsen van een 1/4" baltisch berken multiplex paneel in de 8020 sleuven als onderdeel van mijn plafondplan:

Image


De 8020 stukken die van voor naar achteren lopen en het paneel vasthouden, worden door de plusmoeren vastgehouden.
 

Attachments

MOOI, zeer utilitair. Wat is het plan voor de zijkanten?
1) Heeft u een L-beugel gebruikt die in de plusmoer is geschroefd of heeft u door de 8020 geboord en in de plusmoer geschroefd?
2) Hoe waterpas zijn die plafondribben en heeft u een lichte buiging in de 8020?
 
Discussion starter · #366 ·
De zijkanten zullen kasten hebben, evenals een douche aan de bestuurderskant. Ik heb nog geen duidelijk plan hoe dat er allemaal uit gaat zien, maar ik hoop dat het mogelijk zal zijn om een mooie afwerking te creëren. Ik ben meer bezorgd over de voorkant van het voertuig, waar alle hoeken tegelijkertijd in het spel komen.
Ik heb geen L-beugel gebruikt - ik heb toegangsgaten in de 8020 geboord. Ik heb SS 1/4-20 knopkopbouten gebruikt, met een SS ring en een nylon ring in het bovenste 8020 kanaal, en een oversized nylon ring boven de 8020 zodat deze het metaal van de bus niet raakt.
De plafondribben zijn niet waterpas en de 8020 staan ook een beetje schuin. Ik verwacht dat dit me later hoofdpijn zal bezorgen. Nu je L-beugels hebt genoemd, vraag ik me af of misschien een licht gebogen L-beugel of een soortgelijke oplossing niet superieur zou zijn. Het zal de afstand tussen de stukken veranderen, maar dat kan prima zijn voor mijn plan.
 
De zijkanten krijgen kasten, evenals een douche aan de bestuurderskant. Ik heb nog geen duidelijk plan hoe dat er allemaal uit gaat zien, maar ik hoop dat het mogelijk zal zijn om een mooie afwerking te creëren. Ik ben meer bezorgd over de voorkant van het voertuig, waar alle hoeken tegelijkertijd in het spel komen.
Ik heb geen L-beugel gebruikt - ik heb toegangsgaten in de 8020 geboord. Ik heb SS 1/4-20 knopkopschroeven gebruikt, met een SS ring en een nylon ring in het bovenste 8020 kanaal, en een oversized nylon ring boven de 8020 zodat deze het metaal van de bus niet raakt.
De plafondribben zijn niet waterpas en de 8020 staan ook een beetje schuin. Ik verwacht dat dit me later hoofdpijn zal bezorgen. Nu je L-beugels hebt genoemd, vraag ik me af of misschien een licht gebogen L-beugel of een vergelijkbare oplossing niet superieur zou zijn. Het zal de afstand tussen de stukken veranderen, maar dat kan prima zijn voor mijn plan.
Overweeg de L-beugels te gebruiken die de langwerpige sleuf aan één kant hebben. 8020 Onderdeel # 4295. Op deze manier kun je jezelf wat verticale ruimte geven om te spelen om de ongelijke plafondribben te helpen corrigeren. Ik heb dit idee van deze video op de 6 minuten markering. Ook als de fabrieksgaten niet haaks zijn en dus de plusmoeren, kan dit helpen om je 8020 staven van voor naar achteren recht te zetten. Ik moet me nog buigen over de bovenkasten en het zijn juist deze onopgeloste uitdagingen die me hebben geholpen om steeds weer andere dingen te vinden om me op te concentreren.

Afmelden vanuit het zuiden en over de heuvel in Santa Cruz County.
 
Discussion starter · #368 ·
Overweeg om de L-beugels te gebruiken die aan één kant een langwerpige sleuf hebben. 8020 Onderdeel # 4295. Op deze manier kun je jezelf wat verticale ruimte geven om mee te spelen om de ongelijke plafondribben te helpen corrigeren. Ik kreeg dit idee van deze video op de 6 minuten markering. Ook als de fabrieksgaten niet haaks zijn en dus de plusmoeren, kan dit helpen om je 8020 staven van voor naar achter recht te zetten. Ik moet me nog bezighouden met bovenkasten en het zijn gewoon deze onopgeloste uitdagingen die me hebben geholpen om steeds weer andere dingen te vinden om me op te concentreren.

Afmelding vanuit het zuiden en over de heuvel in Santa Cruz County.
Ik denk dat ik een beugel nodig heb die geen 90 graden is als ik wil dat de onderkant van de 8020 evenwijdig is aan de vloer. Ik denk dat de plusmoeren van voor naar achter allemaal op dezelfde positie zitten, wat ofwel een wonder is ofwel eigenlijk niet het geval...
En lol, ik snap wat je zegt, mijn voortgang is erg traag geweest omdat alles een heleboel onopgeloste uitdagingen heeft en ook alles van alles afhangt en in de juiste volgorde gedaan moet worden. Ik realiseerde me gisteren dat ik de balken toch moet verwijderen, omdat ik eerst het plaatwerk aan de achterkant, boven de deuren, moet afmaken en de balken momenteel in de weg zitten. Dus nu moet ik uitzoeken wat ik moet doen (neigt naar neopreen bedekt met de "standaard" tweedstof die iedereen anders gebruikt). Heb nog nooit in mijn leven iets bekleed, dus ik ben er zeker van dat ik een paar lessen zal krijgen...

Proost! Geniet van de heuvel :) Afmelding vanuit Oakland (maar helaas niet Oakland Hills)
 
Het zijn fabrieksgaten. Ik gebruik waarschijnlijk de twee middelste niet - dat was van een vorig plan om latten te bevestigen. Het huidige plan is om 8020 stukken te bevestigen. Hier is een foto van gisteren waar ik experimenteerde met het steken van een 1/4" baltisch berkenpaneel in de 8020 sleuven als onderdeel van mijn plafondplan:

View attachment 166998

De 8020 stukken die van voor naar achteren gaan en het paneel vasthouden, worden vastgehouden door de plusmoeren.
Uw plafond is een dappere en onconventionele afwijking van de vorige benaderingen die ik heb gezien. Ik ben geïnteresseerd in de voortgang en het eindresultaat.
 
Discussion starter · #370 ·
Uw plafond is een moedige en onconventionele afwijking van de eerdere benaderingen die ik heb gezien. Ik ben geïnteresseerd in de voortgang en het eindresultaat.
Ik ben ook geïnteresseerd in hoe dit zal uitpakken. Ik duim dat het allemaal mooi uitpakt.
De kastconstructie waar ik me herinner iets soortgelijks te hebben gezien, is die van @gregoryx - zie hier.
 
Voor de 80/20 extrusie voor mijn bovenkasten heb ik een hoek aan de zijkant van de dakrib vastgeschroefd. Om thermische isolatie te krijgen, heb ik een 3-gats 1/2" multiplex plaat gemaakt. Het bovenste enkele gat is vastgeschroefd aan de hoek en de twee onderste gaten zijn vastgeschroefd aan de zijkant van de 80/20.

Het Macrolux dubbelwandige plafond ligt gewoon aan elke kant op de 80/20 extrusie. Ik denk dat ik 2 1/4" afstandhouders heb gemaakt voor het middelste gat van de Transit rib, die ik heb gebruikt om het plafond op zijn plaats te schroeven. Totaal 4 bouten. Plafond is waterpas.

Details:

Plafond | Orton Travel Transit (ortontransit.info)
 
Ik denk dat ik een beugel nodig heb die geen 90 graden is als ik de onderkant van de 8020 parallel aan de vloer wil hebben.

Proost! Geniet van de heuvel :) Afmelden vanuit Oakland (maar helaas niet Oakland Hills)
Ik denk dat ik iemand heb zien overwinnen door de verstekzaag te gebruiken om een schuine afstandhouder te snijden. Gewoon een idee. De waarheid is dat ik het project nog moet aanpakken, dus ik heb geen ervaring, alleen ideeën. :geek:
 
Bewerken: Ik heb net op je bouwthread gebraakt. Ik zal dit verwijderen en naar de mijne verplaatsen als je dat wilt.

Ik was bezorgd over de niet-vierkante aspecten van de plafondextrusies EN de wandextrusies (zelfs /dichter/ bij vierkant t de vloer... maar niet vierkant).

Ik ben super, super blij met de manier waarop we het uiteindelijk hebben gedaan. En die van jou zou nog beter werken dan die van ons, omdat je de hoekbeugels niet op de plafondextrusies hebt. Ik /dacht/ dat ik dit spul had gepost, maar het lijkt er niet op dat het in onze bouwthread is gepost. Dat moet ik aanpakken.

Je hebt al gelijk met de 1/4" plaat die in het midden in de dakextrusies is geplaatst. Trek die gewoon omhoog met bouten erdoorheen in je rivnuts en je bent klaar om te gaan, uiteraard. De onze wordt omhoog getrokken met houtschroeven in 1x2 stukken die met de rivnuts worden vastgehouden. Je enige uitdaging hier zal zijn dat je /misschien/ een spacer nodig hebt/wilt, afhankelijk van hoe strak het paneel omhoog trekt met je setup. Ik vind persoonlijk dat je het /niet vierkant/ op de vloer moet maken; de middelste schroeven trekken het omhoog in een licht koepelvormige opstelling en dat ziet er beter uit, denk ik; en de schuine extrusies helpen daarbij - met de vorm van het dak.
Image


Waar er daknaden zijn, moet er een afdekking zijn om ze aan elkaar te binden. We gebruikten 1/2" Baltisch berkenhout dat een beetje is schoongemaakt. Ik dacht dat het tijdelijk zou zijn; maar ben het leuk gaan vinden. Zoals je inmiddels weet, is dit het gemakkelijke deel. Die van jou zal er nog beter uitzien dan die van ons.
Image


Oké... naar het deel waar ik super enthousiast over ben. Eerst getest aan de voorkant van de bestuurderskant en het leek haalbaar. Daarna uitgevoerd aan de achterkant van de passagier en het is beter dan verwacht. Het kleine gedeelte van het dak tussen de muur wordt in de sleuf van de dakextrusie gestoken (net als het middenpaneel - hoewel de onze moest worden gesneden omdat we daar beugels hebben en de jouwe niet). Dan valt het bovenste muurstuk (dat de elektrische kabels bedekt - verwijder die plastic afdekking aan de bestuurderskant) in de onderste rail en duo-lock klittenband aan de bovenste muur, die het plafondstuk op zijn plaats houdt.

Op deze foto heb ik het paneel weer verwijderd om te laten zien hoe het aan de bovenkant wordt vastgehouden.
Image


Hier is het zijpaneel. Duo lock aan de bovenkant, deze z-clips aan de onderkant. In eerste instantie zouden we de z-clips vastschroeven, maar ze hielden geweldig met alleen VHB. Dat is veel schoner. Ze hebben dik UHMW-tape aan de onderkant waar ze in de extrusiesleuven vallen om ervoor te zorgen dat ze niet rammelen. We kozen ervoor om deze zijpanelen gelijk te maken met de extrusie, zodat ze schoon zouden zijn als de achterkant van de kasten en er ook schoon zouden uitzien waar ze zichtbaar zijn.
Image


Hier is het paneel geïnstalleerd. Super schoon. Het houdt het plafondgedeelte omhoog met een perfecte naad - hoewel de bovenkant eigenlijk los hangt totdat het zijpaneel erin gaat en het zijpaneel gewoon in de sleuf rust, dan houdt duolock het aan de bovenkant vast. Super onderhoudbaar om weer achter de afdekking te komen. Verwijder kasten, trek het paneel eraf. Ook geen gerammel waargenomen - wat in de eerste plaats de reden is dat de Thinsulate er is.
Image


Schroef dan de kasten vast en het is zo schoon als maar kan. Ik moet nog beslissen hoe ik het onderste gedeelte ga doen (waarschijnlijk met stof bekleed), maar je zit waarschijnlijk op een schonere route dan wij - aangezien we de 1/2" multiplex opstelling achter alles hebben gedaan en jij dat probleem niet zult hebben.
Image


Kasten vallen ook in de categorie, "zo trots op hoe slim we zijn". Ze worden ALLEEN met 90 graden hoeken tussen de extrusies, waar de hoeken mogen draaien, aan de rails geschroefd. Dit geldt voor alle drie de kasthoogtes en -dieptes: de zij- en bovenrails (achterkast); net voorbij de zijkant en bovenkant (middenkast); en uitgebreid voorbij en onder de zijkant en bovenkant (voorste kasten).

Hier is een foto waar je het midden en de voorkant kunt zien. De achterkant hiervan was een nog kleinere die we hebben opgegeven. Het is een beetje moeilijk voor te stellen... maar elk punt waar de kast verbinding maakt met de bovenste of zijrails kan /een beetje/ worden gedraaid om de niet-vierkantheid op te vangen. Eindresultaten: kasten in perfect vierkante hoeken en hoeven alleen de zijpanelen te snijden om eventuele kleine wijzigingen op te vangen.
Image


Hier is de passagierskant voordat de stopcontacten worden geïnstalleerd en zonder deuren of zijkanten op de middelste kast.
Image


Ja... ik moet dit in onze bouwthread plaatsen. Ik hoop dat dit nuttig was. Of... gewoon dat ik aan het babbelen ben, denk ik. 😏 🤣
 
Discussion starter · #374 ·
Ik denk dat ik iemand heb zien overwinnen door de verstekzaag te gebruiken om een schuine afstandhouder te snijden. Gewoon een idee. De waarheid is dat ik het project nog moet aanpakken, dus ik heb geen ervaring, alleen ideeën. :geek:
Dit is te doen, maar lastig, want zonder een "tegenovergestelde" afstandhouder komt de kop van de bout tegen het schuine oppervlak, niet gelijkmatig aanrakend. Het idee van de L-beugels is in dat opzicht gemakkelijker, maar het zal de zijkant van de extrusie innemen, wat de plafondpanelen zal verstoren, dus het is een afweging.

Edit: net overgegeven op je bouwthread. Ik zal dit doden en naar de mijne verplaatsen als je wilt.

Ik was bezorgd over de niet-vierkante aspecten van de plafond- en wandextrusies (zelfs /dichter/ bij vierkant t de vloer... maar niet vierkant).

Ik ben super, super blij met de manier waarop we het uiteindelijk hebben gedaan. En de jouwe zou nog beter werken dan de onze, omdat je de hoekbeugels niet op de plafondextrusies hebt. Ik /dacht/ dat ik dit spul had gepost, maar het lijkt er niet op dat het in onze bouwthread is gepost. Dat zal ik moeten aanpakken.

Je zit al goed met het 1/4"-blad dat in het midden in de dakextrusies is geplaatst. Trek die gewoon omhoog met bouten erdoorheen in je rivnuts en je bent klaar om te gaan, uiteraard. De onze wordt omhoog getrokken met houtschroeven in 1x2 stukken die worden vastgehouden met de rivnuts. Je enige uitdaging hier zal zijn dat je /misschien/ een afstandhouder nodig hebt/wilt, afhankelijk van hoe strak het paneel omhoog trekt met je opstelling. Ik vind dat je het /niet vierkant op de vloer moet maken; de middelste schroeven trekken het omhoog in een licht koepelvormige opstelling en dat ziet er beter uit, denk ik; en de schuine extrusies helpen daarbij - met de vorm van het dak.
View attachment 167023

Waar daknaden zijn, moet er een afdekking zijn om ze aan elkaar te binden. We gebruikten 1/2" Baltisch berkenhout dat we een beetje hebben schoongemaakt. Ik dacht dat het tijdelijk zou zijn; maar ik ben er dol op geworden. Zoals je inmiddels weet, is dit het gemakkelijke deel. De jouwe zal er uiteindelijk nog beter uitzien dan de onze.
View attachment 167025

Oké... naar het deel waar ik super enthousiast over ben. Eerst getest aan de voorkant van de bestuurderskant en het leek haalbaar. Daarna uitgevoerd aan de achterkant van de passagierskant en het is beter dan verwacht. Het kleine gedeelte van het dak tussen de muur zit in de sleuf van de dakextrusie (net als het middenpaneel - hoewel de onze moest worden gesneden omdat we daar beugels hebben en de jouwe niet). Dan valt het bovenste muurstuk (dat de elektrische kabels bedekt - verwijder die plastic afdekking aan de bestuurderskant) in de onderste rail en duo-lock klittenband aan de bovenste muur, die het plafondstuk op zijn plaats houdt.

Op deze foto heb ik het paneel weer verwijderd om te laten zien hoe het aan de bovenkant wordt vastgehouden.
View attachment 167026

Hier is het zijpaneel. Duo lock aan de bovenkant, deze z-clips aan de onderkant. In eerste instantie zouden we de z-clips vastschroeven, maar ze hielden geweldig vast met alleen VHB. Dat is veel schoner. Ze hebben dik UHMW-tape aan de onderkant waar ze in de extrusiesleuven vallen om er zeker van te zijn dat ze niet rammelen. We kozen ervoor om deze zijpanelen gelijk te maken met de extrusie, zodat ze schoon zouden zijn, net als de achterkant van de kasten en er ook schoon uitzien waar ze zichtbaar zijn.
View attachment 167027

Hier is het paneel geïnstalleerd. Super schoon. Het houdt het plafondgedeelte omhoog met een perfecte naad - hoewel de bovenkant eigenlijk los hangt totdat het zijpaneel erin gaat en het zijpaneel gewoon in de sleuf rust, dan houdt duolock het aan de bovenkant vast. Super onderhoudbaar om weer achter de afdekking te komen. Verwijder kasten, trek het paneel eraf. Ook geen gerammel waargenomen - wat in de eerste plaats de reden is dat de Thinsulate daar zit.
View attachment 167029

Schroef dan de kasten vast en het is zo schoon als maar kan. Ik moet nog beslissen hoe ik het onderste gedeelte ga doen (waarschijnlijk met stof bekleed), maar je zit waarschijnlijk op een schonere route dan wij - aangezien we de 1/2" multiplex opstelling achter alles hebben gedaan en jij dat probleem niet zult hebben.
View attachment 167030

Kasten vallen ook in de categorie "zo trots op hoe slim we zijn". Ze worden ALLEEN aan de rails bevestigd met behulp van hoeken van 90 graden tussen de extrusies waar de hoeken mogen draaien. Dit geldt voor alle drie de kasthoogtes en -dieptes: de zij- en bovenrails (achterkast); net voorbij zij- en bovenkant (middenkast); en verlengd voorbij en onder de zij- en bovenkant (voorste kasten).

Hier is een foto waar je het midden en de voorkant kunt zien. De achterkant in dit geval was een nog kleinere die we hebben opgegeven. Het is een beetje moeilijk voor te stellen... maar elk punt waar de kast verbinding maakt met de bovenste of zijrails kan /een beetje/ worden gedraaid om de niet-vierkantheid op te vangen. Eindresultaten: kasten in perfect vierkante hoeken en hoeven alleen de zijpanelen te snijden om kleine wijzigingen op te vangen.
View attachment 167035

Hier is de passagierskant voordat de stopcontacten werden geïnstalleerd en zonder deuren of zijkanten op de middelste kast.
View attachment 167037

Ja... dit moet ik in onze bouwthread plaatsen. Ik hoop dat dat nuttig was. Of... ik ben gewoon aan het babbelen, denk ik. 😏 🤣
Dit was nuttig! Bedankt. Ik vind het niet erg dat het op mijn thread staat - maar ik denk dat je het ook op de jouwe moet zetten :)
Je resultaat is super schoon! Ik hou van je verschillende maten bovenkasten, en het is goed om te weten dat de hoek van de lange balken geen probleem was. Ik ben het ermee eens dat een gebogen plafond er beter uit zal zien, maar moeilijker te bereiken is (denk ik? meer bouten uitlijnen is altijd een pijn voor mij). Ik zie dat je je lange rails dichter bij de zijwanden hebt geplaatst dan ik, waardoor het mogelijk is om de smallere kasten en een kleiner "zijplafond"-paneel te hebben (die je liet zien met de klittenband en Z-clips). Ik zal daarover moeten nadenken, want ik hou van het eindresultaat.

Mijn huidige plan om mijn plafondpaneel te bevestigen zodat het niet rammelt, is misschien overdreven ingewikkeld. Ik heb net beugels besteld die er zo uitzien:
Image

Het idee is dat ze bovenop de lange extrusiedelen zitten en met dat grote gat aan de extrusie worden vastgeschroefd. Dan wordt een houten afstandhouder met een schroefdraadinzetstuk in het midden onder de extrusie vastgeschroefd en het plafondpaneel wordt daaraan vastgeschroefd (als het me lukt om de gaten uit te lijnen - ik haat dat deel van de bouw serieus...)

Misschien legt deze schets het beter uit:
Image


Aan de ene kant vind ik het idee leuk om het paneel dichter bij het midden vast te schroeven zodat het uiteindelijk gebogen wordt, maar ik vind het ook leuk om alleen bevestigingsmiddelen dicht bij de extrusie te hebben en niet in het midden van het paneel. Afzonderlijk, met mijn 8020-balk die ~37" van elkaar verwijderd is, is het 1/4" BB-plafondpaneel te stijf om op een zinvolle manier te buigen. Om het in de 8020-sleuf te krijgen, moest ik er met de tafelzaag overheen kruipen totdat het net iets breder was dan de ruimte tussen de binnensleuf van de extrusie en de buitensleuf aan de andere kant:
Image

Hierdoor kon ik het erin klikken en het vervolgens voorzichtig aanpassen zodat het nog steeds in de sleuf aan beide kanten hangt. Ik begon met een paneel dat de volledige breedte tussen de binnenste delen had, maar dat ging niet gebeuren. Ik denk dat als ik een koepelvormig plafond wil, ik de balken dichter bij de muren zal moeten verplaatsen, zoals jij hebt gedaan, en misschien geeft dat het paneel voldoende flexibiliteit. @gregoryx heb je Baltisch berkenhout gebruikt voor het 1/4"-paneel of misschien een ander type multiplex dat lichter/flexibeler is? Heb je tips over hoe je de afmetingen goed krijgt en hoe je de gaten voor de bevestigingsmiddelen nauwkeurig kunt lokaliseren?

Een grote TBD is waarmee ik het paneel ga afwerken en hoe de potentiële extra dikte de dingen zal beïnvloeden. Ik ben momenteel de volgende opties aan het overwegen:
  1. Landau-schuim + tweed-stof - dit is waarschijnlijk het lichtste en gemakkelijkste om te doen, hoewel ik nog nooit in mijn leven iets heb gestoffeerd. Dit zal een goede gelegenheid zijn om te leren, aangezien de vorm en uitsparingen vrij eenvoudig zijn. Ik denk dat de naad tussen panelen met deze afwerking elegant zal zijn en geen afwerkingsstuk vereist.
  2. Decoratief laminaat (Formica of zo). Gisteravond een heleboel monsters van Wilsonart van Home Depot besteld om te evalueren. Ik hou van de hut-in-the-woods-look, maar ik weet niet zeker of dit me dat gaat geven of er gewoon goedkoop uit gaat zien. Ook een vrij lichte optie en zou gemakkelijk uit te voeren moeten zijn. Dit vereist een afwerkingsstuk tussen de panelen.
  3. Een manier vinden om tong- en groef-cederhouten panelen te maken. Dit zal het meest arbeidsintensief en waarschijnlijk zwaar zijn. Ik hou van hoe het eruit ziet, en dat heb ik voor mijn vorige bus gedaan. De huidige gedachte over die route is dat ik in plaats van een 1/4" BB-paneel een paneel ga bouwen van de tong- en groefplanken, met wat rugstukken om het bij elkaar te houden. Dat zou uiteindelijk misschien wel flexibeler kunnen zijn dan het 1/4" BB-stuk waarmee ik heb geëxperimenteerd, wat het misschien gemakkelijker maakt om mee te werken?

Bedankt en proost!
 
Nog een gedachte die nuttig zou kunnen zijn:

Mijn plafondpaneel rust bovenop de 80/20 en niet in de sleuf. Ik heb het ongeveer 1" breder gemaakt dan de afstand tussen de extrusies, zodat ik het tussen de extrusies kon plaatsen en het vervolgens zijwaarts kon schuiven, zodat het paneel de 80/20 aan elke kant 1/2" overlapt. Op die manier is de sleuf nog steeds bruikbaar voor andere bevestigingen.

Het paneel is alleen in het midden van de busrib aan de busrib vastgeschroefd. De niet-vastgeschroefde randen rammelen niet.
 
Dit was nuttig! Bedankt. Ik vind het niet erg dat het op mijn thread staat - maar ik denk dat je het ook op die van jou moet zetten :)
Je resultaat is super schoon! Ik hou van je verschillende maten bovenkasten, en het is goed om te weten dat de hoek van de lange balken geen probleem was. Ik ben het ermee eens dat een gebogen plafond er beter uit zal zien, maar moeilijker te realiseren is (denk ik? meer bouten uitlijnen is altijd een pijn voor mij). Ik zie dat je je lange rails dichter bij de zijwanden hebt geplaatst dan ik, waardoor het mogelijk is om de smallere kasten te hebben, en een kleiner "zijplafond" paneel (die je liet zien met de klittenband en Z-clips). Ik zal daarover moeten nadenken, want ik vind het eindresultaat wel mooi.

Mijn huidige plan om mijn plafondpaneel te bevestigen zodat het niet rammelt, is misschien overdreven ingewikkeld. Ik heb net beugels besteld die er zo uitzien:
View attachment 167078
Het idee is dat ze bovenop de lange extrusiedelen zitten en met dat grote gat aan de extrusie worden vastgeschroefd. Dan wordt een houten afstandhouder met een schroefdraadinzetstuk in het midden onder de extrusie vastgeschroefd, en het plafondpaneel wordt daaraan vastgeschroefd (als het me lukt om de gaten uit te lijnen - ik haat dat deel van de bouw echt...)

Misschien legt deze schets het beter uit:
View attachment 167079

Aan de ene kant vind ik het idee leuk om het paneel dichter bij het midden vast te schroeven, zodat het uiteindelijk gebogen wordt, maar ik vind het ook leuk om alleen bevestigingsmiddelen in de buurt van de extrusie te hebben en niet in het midden van het paneel. Afgezien daarvan is de 8020-balk met ~37" afstand van elkaar, het 1/4" BB-plafondpaneel te stijf om op een zinvolle manier te buigen. Om het in de 8020-sleuf te krijgen, moest ik het met de tafelzaag bewerken totdat het iets breder was dan de ruimte tussen de binnensleuf van de extrusie en de buitensleuf aan de andere kant:
View attachment 167080
Hierdoor kon ik het erin klikken en het vervolgens voorzichtig aanpassen zodat het nog steeds aan beide kanten in de sleuf hing. Ik begon met een paneel dat de volledige breedte tussen de binnenste delen had, maar dat ging niet lukken. Ik denk dat als ik een koepelvormig plafond wil, ik de balken dichter bij de muren moet plaatsen, zoals jij hebt gedaan, en misschien geeft dat het paneel genoeg flexibiliteit. @gregoryx heb je Baltisch berken gebruikt voor het 1/4" paneel of misschien een ander type multiplex dat lichter/flexibeler is? Heb je tips over hoe je de afmetingen goed krijgt en hoe je de bevestigingsgaten nauwkeurig kunt lokaliseren?

Een grote TBD is waarmee ik het paneel ga afwerken en hoe de potentiële extra dikte de dingen zal beïnvloeden. Ik ben momenteel de volgende opties aan het overwegen:
  1. Landau-schuim + tweed-stof - dit is waarschijnlijk het lichtste en gemakkelijkste om te doen, hoewel ik nog nooit in mijn leven iets heb gestoffeerd. Dit wordt een goede gelegenheid om te leren, aangezien de vorm en uitsparingen vrij eenvoudig zijn. Ik denk dat de naad tussen de panelen met deze afwerking elegant zal zijn en geen afwerkingsstuk vereist.
  2. Decoratief laminaat (Formica of zo). Gisteravond een heleboel monsters van Wilsonart van Home Depot besteld om te evalueren. Ik hou van de hut-in-the-woods-look, maar ik weet niet zeker of dit me dat gaat geven of er gewoon goedkoop uit gaat zien. Ook een vrij lichte optie en zou gemakkelijk uit te voeren moeten zijn. Dit vereist een afwerkingsstuk tussen de panelen.
  3. Bedenk een manier om tong-en-groef cederhouten panelen te maken. Dit wordt het arbeidsintensiefst en waarschijnlijk het zwaarst. Ik vind het wel mooi, en dat heb ik voor mijn vorige bus gedaan. De huidige gedachte over die route is dat ik in plaats van een 1/4" BB-paneel een paneel ga bouwen van de tong-en-groef planken, met wat rugstukken om het bij elkaar te houden. Dat zou uiteindelijk flexibeler kunnen zijn dan het 1/4" BB-stuk waarmee ik heb geëxperimenteerd, wat het misschien gemakkelijker maakt om mee te werken?

Bedankt en proost!
Ja.... Ik zal wat ik op je thread heb gedaan, nemen en in de mijne stoppen! 😄

Het materiaal dat we voor het plafond hebben gebruikt, is 1/4" melamine-gecoat MDF. Dit is een pagina van het type materiaal dat we hebben gebruikt van een lokale winkel. We gebruiken afgewerkt berken of iets dergelijks voor de zijpanelen. Ik ben verrast als die van jou geen flexibiliteit lijken te hebben bij 1/4 voor BB-multiplex; die van ons buigen, hoewel niet veel.

Ik zie wat je nastreeft met de plafondbevestigingen... maar ik ben er vrij zeker van dat het achterlaten van 3 voet over veel flexibiliteit op het 1/4" paneel zal achterlaten. Ik verwacht dat ik het op de een of andere manier in het midden omhoog moet trekken - of het nu alleen is om het plat te houden of om het te buigen. We hebben de 1x2 in het midden gedaan, maar je zou ook rechtstreeks in je rivnuts kunnen gaan. Je kunt tegenkomen wat we hebben gedaan: we sneden het paneel zo dat het plat over de sleuven paste, en toen trok het er recht uit toen we het in het midden strak trokken. Moest opnieuw beginnen met een breder paneel en alle bouten losmaken zodat alles "zweefde" terwijl het werd samengesteld. Dat zorgde ervoor dat het nog steeds genoeg in de sleuven had terwijl het in het midden omhoog werd getrokken. Met andere woorden, het was overdreven breed zodat het afgewerkte omhooggetrokken de juiste breedte had.

Om het middenpaneel op zijn plaats te krijgen, hadden we alle bouten los op de plafondextrusies - tot het punt dat ze gewoon los hingen. Twee van ons hielden het plafondpaneel omhoog/erin terwijl we een combinatie van de extrusiebouten en iets als 3" houtschroeven in de 1x2-kruisbevestigingen vastdraaiden. Toen wisselden we af tussen het omhoogbrengen van het midden door aan te draaien, en vervolgens de 3" te vervangen door 2" en minder en de lange extrusies aan te draaien. Het resultaat was geen gekraak en het trekt een beetje omhoog in het midden. Als het niet omhoog zou trekken, denk ik dat het niet de spanning zou hebben om te voorkomen dat het kraakt en rammelt.

Omdat we panelen in de sleuf in de laatste bus hadden gedaan, wisten we dat ze super rammelig zouden zijn... dus wisten we dat we veel spanning nodig zouden hebben om te voorkomen dat ze rammelen. Overwogen de "bovenkant" (zoals Orton vermeldt) of "onderkant" maar hoopte op de super-schone look die we uiteindelijk kregen - net genoeg om aan de sleuven vast te schroeven zonder veel meer. Slechts een paar schroeven zijn zichtbaar. Dat zijn geen aantrekkelijke schroeven... maar ik /ben van plan/ aantrekkelijke schroeven te gebruiken als ik er een paar vind. :rolleyes: 😁

Wat betreft het uitlijnen van gaten... zoals beschreven, denk ik dat de sleutel is dat alles losjes wordt gemonteerd en vervolgens als een eenheid wordt vastgedraaid door elk bevestigingspunt af te wisselen. Hierdoor kunnen alle stukken hun beste pasvorm bij elkaar vinden zonder te proberen de dingen te veel te verschuiven. Het is gewoon een beetje moeilijk om ze allemaal te starten... dan gemakkelijk als ze eenmaal zijn gestart. De gaten in de plafondpanelen zijn groter dan de houtschroeven (ringen in gebruik) zodat we de schroef konden bewegen om onze voorkeurslocatie om in te schroeven te vinden.

De ruimte van de muur tot onze dakextrusies is ongeveer 7-8" per kant (varieert met de vorm van de bus). Het midden is zoiets als 44-48" (heb het hier niet om te controleren). Ik denk dat de afstand tot de muren goed is geworden - de ondiepste kasten aan de achterkant zijn diep. Het zou gemakkelijk genoeg zijn om een bevestiging /terug/ van een verder weg gelegen extrusie te brengen, maar het ziet er misschien niet zo schoon uit.

FTR, de "zijplafond" panelen hebben geen duo-lock of iets dat ze vasthoudt. Ze glijden in de sleuven op de rails, dan houden de kleine zijwandstukken ze OMHOOG met druk zodra ze erin worden geduwd. De Thinsulate achter de bovenpanelen (zoals de zijpanelen) creëert druk OMLAAG en het zijstuk houdt het OMHOOG. Dan wordt het zijstuk op zijn plaats gehouden door de duo-lock klittenband aan de bovenkant (en de z-clip lipjes in de extrusie aan de onderkant). Heb een heleboel ideeën hierover geprobeerd. Heb een heleboel sneden hout weggegooid en andere hardware verspild. Eindigde met deze opstelling die geen hardware gebruikt voor het bovenpaneel, alleen z-clips en duo-lock voor de zijkant, en vertrouwt op de druk tussen hen allemaal om het solide te houden. Dankzij een behoorlijke zaagsnede op de zijpanelen is het een perfecte naad in de hoek zonder moeilijke sneden of hoeken. Veel schoner dan het forceren met bouten en hoeken eruit zag.

We waren van plan om de zijpanelen met stof af te werken; maar ze zien er zo schoon uit in afgewerkt berken (en de perfecte melamine-naad met dat berken) dat we ze gewoon zo laten. Na de ervaring met het plafond wilde ik echt een manier vinden om schone panelen op al het andere te maken (kasten en wandpanelen met extrusies). Met zo min mogelijk zichtbare hardware. We hebben het op de kasten uitgezocht en passen het nu ook toe op de wandpanelen: elk paneel met een paneel gebruikt duo-lock op z-clips en 90-hoeken, dus ELK paneel (kast en wand) is een aftrek met nul hardware. De enige uitzondering zijn scharnierende deuren - die allemaal zichtbare scharnieren en sloten hebben.

Maar ik ben er vrij zeker van dat onze metalen oppervlakken schuim-en-stof zullen zijn. Moet gewoon van mijn kont afkomen en een dag besteden aan het SLECHT doen van de eerste, zodat ik de tweede ZO-ZO kan doen en dan terug kan gaan en de eerste kan uitscheuren om het fatsoenlijk te doen, in de hoop dat dit leidt tot REDELIJK GOED op de rest! 😁

Moet toegeven, hoewel... zou gewoon panelen over de hele breedte kunnen doen en de extrusies bovenop de panelen kunnen plaatsen. Super simpel. Dat is wat we hebben gedaan met het plafond van een vriend: panelen over de hele breedte met de middelste ankers die ze omhoog trekken. Verbazingwekkend hoe schoon het eruit ziet. Schoner dan die van ons. (Kan geen foto vinden.) Dan plaatsen ze de extrusies erboven om kasten vast te houden - zoals @orton beschrijft)
 
Discussion starter · #377 ·
Ik zag een vanlife-verkoper die een hoek-aluminium (of misschien staal?) stuk verkocht dat perfect overeenkwam met het plafond/de wand van de Transit. Ik dacht dat het AVC was, maar ik zie het niet op hun site. Ugh. Had de link moeten opslaan. Maar het is er! En het was ongeveer $155 voor de kit of zoiets heel redelijks.

Ja.... Ik zal wat ik op je thread heb gedaan nemen en in de mijne zetten! 😄

Het materiaal dat we voor het plafond hebben gebruikt, is 1/4" melamine-gecoat MDF. Dit is een pagina van het type materiaal dat we hebben gebruikt van een lokale winkel. We gebruiken afgewerkt berken of iets dergelijks voor de zijpanelen. Ik ben verrast als die van jou bij 1/4 voor BB-multiplex geen flex lijken te hebben; die van ons buigen, hoewel niet veel.

Ik zie wat je nastreeft met de plafondbevestigingen... maar ik ben er vrij zeker van dat als je 3 voet overlaat, er veel flex op het 1/4" paneel zal zitten. Ik verwacht dat ik het op de een of andere manier in het midden omhoog moet trekken - ofwel om het plat te houden of om het te buigen. We hebben de 1x2 in het midden gedaan, maar je zou ook rechtstreeks in je rivnuts kunnen gaan. Je kunt tegenkomen wat wij hebben gedaan: we sneden het paneel zo dat het plat paste, en toen trok het er recht uit de sleuven toen we het in het midden strak trokken. Moest opnieuw beginnen met een breder paneel en alle bouten losser maken, zodat alles "zweefde" terwijl het werd gemonteerd. Daardoor had het nog genoeg in de sleuven terwijl het in het midden werd omhooggetrokken. Met andere woorden, het was overdreven breed, zodat de afgewerkte omhooggetrokken de juiste breedte had.

Om het middenpaneel op zijn plaats te krijgen, hadden we alle bouten los op de plafondextrusies - tot het punt dat ze gewoon los hingen. Twee van ons hielden het plafondpaneel omhoog/erin terwijl we een combinatie van de extrusiebouten en iets als 3" houtschroeven in de 1x2 dwarsbevestigingen vastdraaiden. Toen wisselden we af tussen het OMHOOG brengen van het midden door aan te draaien, en vervolgens de 3" te vervangen door 2" en minder en de lange extrusies aan te draaien. Het resultaat was geen gekraak en het trekt een beetje omhoog in het midden. Als het niet omhoog zou trekken, denk ik dat het niet de spanning zou hebben om te voorkomen dat het kraakt en rammelt.

Nadat we panelen-in-de-sleuf op de vorige bus hadden gedaan, wisten we dat ze super rammelig zouden zijn... dus wisten we dat we veel spanning nodig zouden hebben om te voorkomen dat ze rammelen. Overwogen de "bovenop" (zoals Orton vermeldt) of "onderop", maar hoopten op de super-schone look die we uiteindelijk kregen - net genoeg om aan de sleuven te bevestigen zonder veel meer. Er zijn maar een paar schroeven te zien. Dat zijn geen aantrekkelijke schroeven... maar ik /ben van plan/ om aantrekkelijke schroeven te gebruiken als ik er een paar vind. :rolleyes: 😁

Wat betreft het uitlijnen van gaten... zoals beschreven, denk ik dat de sleutel is dat alles losjes wordt gemonteerd en vervolgens als een eenheid wordt vastgedraaid door elk bevestigingspunt af te wisselen. Hierdoor kunnen alle stukken hun beste pasvorm ten opzichte van elkaar vinden zonder te proberen dingen te veel te duwen. Het is gewoon een beetje moeilijk om ze allemaal te starten... dan gemakkelijk als ze eenmaal zijn gestart. De gaten in de plafondpanelen zijn groter dan de houtschroeven (ringen in gebruik), zodat we de schroef konden verplaatsen om onze voorkeurslocatie om in te schroeven te vinden.

De ruimte van de muur tot onze dakextrusies is ongeveer 7-8" per kant (varieert met de vorm van de bus). Het midden is zoiets als 44-48" (heb het hier niet om te controleren). Ik denk dat de afstand tot de muren goed is geworden - de ondiepste kasten aan de achterkant hebben die diepte. Het zou gemakkelijk genoeg zijn om een bevestiging /terug/ van een verder weg gelegen extrusie te brengen, maar ziet er misschien niet zo schoon uit.

FTR, de "zij-plafond"-panelen hebben geen duo-lock of iets dat ze vasthoudt. Ze schuiven in de sleuven op de rails, dan houden de kleine zijwandstukken ze OMHOOG met druk zodra ze erin worden geduwd. De Thinsulate achter de bovenpanelen (zoals de zijpanelen) creëert DRUK OMLAAG en het zijstuk houdt het OMHOOG. Dan wordt het zijstuk op zijn plaats gehouden door de duo-lock klittenband aan de bovenkant (en de z-clip lipjes in de extrusie aan de onderkant). Heb een heleboel ideeën hierover geprobeerd. Heb een heleboel houtsneden en andere hardware weggegooid. Eindigde met deze opstelling die geen hardware gebruikt voor het bovenpaneel, alleen z-clips en duo-lock voor de zijkant, en vertrouwt op de druk tussen hen allemaal om het solide te houden. Dankzij een fatsoenlijke zaagsnede op de zijpanelen is het een perfecte naad in de hoek zonder uitdagende sneden of hoeken. Veel schoner dan het eruitzag met bouten en hoeken.

We waren van plan om de zijpanelen met stof af te werken; maar ze zien er zo schoon uit in afgewerkt berken (en de perfecte melaminenaad met die berken) dat we ze zo laten. Na de ervaring met het plafond wilde ik echt een manier vinden om schone panelen te maken op al het andere (kasten en wandpanelen met extrusies). Met zo min mogelijk zichtbare hardware. We hebben het op de kasten uitgevonden en passen het nu ook toe op de wandpanelen: alles met een paneel gebruikt duo-lock op z-clips en 90-hoeken, dus ELK paneel (kast en wand) is een aftrek met geen hardware. Enige uitzondering zijn scharnierende deuren - die allemaal zichtbare scharnieren en sloten hebben.

Maar ik ben er vrij zeker van dat onze metalen oppervlakken van schuim en stof zullen zijn. Moet gewoon van mijn kont afkomen en een dag besteden aan het SLECHT doen van de eerste, zodat ik de tweede ZO-ZO kan doen en dan terug kan gaan en de eerste kan verscheuren om het FATSOENLIJK te doen, in de hoop dat dit leidt tot REDELIJK GOED op de rest! 😁

Moet echter toegeven... zou gewoon panelen over de hele breedte kunnen doen en de extrusies bovenop de panelen kunnen plaatsen. Super simpel. Dat is wat we hebben gedaan met het plafond van een vriend: panelen over de hele breedte met de middelste ankers die ze omhoog trekken. Verbazingwekkend hoe schoon het eruitziet. Schoner dan die van ons. (Kan geen foto vinden.) Dan zullen ze de extrusies bovenop plaatsen om kasten vast te houden - zoals @orton beschrijft)
Bedankt voor de tijd die je hebt genomen om zo'n gedetailleerd antwoord te schrijven!
Ik ben verrast dat je ervaring was dat 3ft voldoende flexibiliteit biedt. Misschien loop ik tegen problemen aan omdat ik de volledige 8ft lengte van het paneel als één stuk gebruik.
Ik ben nog niet klaar om de paneel-in-de-sleuf-configuratie op te geven voor de paneel-op-de-extrusie-oplossing die @orton voorstelde. Wat ik leuk vind aan het paneel in de sleuf in de versie die ik nastreefde (de niet-gewelfde die misschien te rammelig wordt, zelfs met mijn hierboven genoemde zijbeugelidee) is dat als het werkt, het het verwijderen van het plafondpaneel supergemakkelijk maakt.
Ik vind het leuk dat in jouw configuratie het middenstuk <48" is. Dat betekent dat ik een 4x8 plaat vrij efficiënt zou kunnen gebruiken. Als het breder was, zou ik meer panelen nodig hebben. Om eerlijk te zijn, is dat, net als al het andere hier, ook een afweging. Het manoeuvreren van een 8ft lang paneel op zijn plaats is een pijn, vooral alleen.
Ik zal dit allemaal opnieuw moeten lezen en internaliseren wat je met de duo-lock en z-clips hebt gedaan. Hoe minder zichtbare bevestigingsmiddelen ik kan hebben, hoe beter ik me zal voelen over het eindresultaat.

Ik ga ongeveer hetzelfde proces doorlopen dat je noemde met het schuim en de stof. Hopelijk valt het mee. Ik zag veel mensen alleen stof over metaal doen, maar het toevoegen van wat 1/8" schuim, indien mogelijk, lijkt mij superieur. Een klein beetje meer isolatie en aangenamer als je je hoofd ertegen stoot.

Proost!
 
Ik zag een vanlife-verkoper die een hoek-aluminium (of misschien staal?) stuk verkocht dat perfect overeenkwam met het plafond/de muur van de Transit. Ik dacht dat het AVC was, maar ik zie het niet op hun site. Ugh. Had de link moeten bewaren. Maar het is er! En het was ongeveer $155 voor de kit of zoiets redelijks.
Dit?
Structurele montage voor Transit Van-panelen
 
JA! Geweldige vondst, @njvagabond. Uiteindelijk hebben we de onze niet op een manier gedaan die nuttig zou zijn; maar het lijkt erop dat het een geweldige zaak zou kunnen zijn voor veel builds.


...
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om zo'n gedetailleerd antwoord te schrijven!
Ik ben verrast dat je ervaring was dat 3ft voldoende flexibiliteit biedt. Misschien loop ik tegen problemen aan omdat ik de volledige 8ft lengte van het paneel als één stuk gebruik.
Ik ben nog niet klaar om de paneel-in-de-sleuf-configuratie op te geven voor de paneel-op-de-bovenkant-van-extrusie-oplossing die @orton voorstelde. Wat ik leuk vind aan het paneel in de sleuf in de versie die ik voor ogen had (de niet-gewelfde die misschien te rammelen is, zelfs met mijn hierboven genoemde zijbeugelidee) is dat als het werkt, het verwijderen van het plafondpaneel super eenvoudig maakt.
Ik vind het leuk dat in jouw configuratie het middenstuk <48" is. Dat betekent dat ik een 4x8 plaat vrij efficiënt zou kunnen gebruiken. Als het breder was, zou ik meer panelen nodig hebben. Om eerlijk te zijn, zoals al het andere hier, is dat ook een afweging. Het manoeuvreren van een 8ft lang paneel op zijn plaats is een pijn, vooral alleen.
Ik zal dit allemaal opnieuw moeten lezen en internaliseren wat je met de duo-lock en z-clips hebt gedaan. Hoe minder zichtbare bevestigingsmiddelen ik kan hebben, hoe beter ik me zal voelen over het eindresultaat.

Ik sta op het punt om precies hetzelfde proces te doorlopen dat je noemde met het schuim en de stof. Hopelijk valt het mee. Ik heb veel mensen alleen stof over metaal zien doen, maar het toevoegen van wat 1/8" schuim, indien mogelijk, lijkt mij superieur. Een klein beetje meer isolatie en aangenamer als je je hoofd ertegen stoot.

Proost!
De enige reden dat we onze plafondpanelen hebben ingekort, was om ze uit te lijnen met de plafond-/dakdwarsbalk waar onze dwarsbalk zat. Misschien zes voet lang? Precies waar ze het beste uitlijnden met de dwarsbalken, zodat een 1/2" x 4" strip netjes kon worden vastgeschroefd. Zou er echter niet toe moeten doen... de flexibiliteit zou daardoor niet beïnvloed moeten worden. Maar ja... het zou MOEILIJK zijn om dit alleen te doen. 🤔

Maar ja, de breedte is erg dicht bij 48" - ik ben er vrij zeker van dat er een kleine snede was; gewoon de manier waarop de lange extrusies het beste in de dakpunten konden worden vastgeschroefd.

Ik zal proberen een tekening of iets dergelijks te maken om meer inzicht te krijgen in hoe die hoekpanelen - plafond en bovenwand - samenkomen. Zoals ik al zei, het was GEEN geval van perfect genie bij de eerste poging, maar bereid om vele uren werk en onderdelen weg te gooien totdat het beter werd.

Op de dakpanelen. Als je deze look leuk vindt, maar het gemakkelijker wilt maken... kun je de plafondpanelen over de volledige breedte gebruiken (die echt geweldig zijn geworden op de bus van onze vriend en supergemakkelijk te maken zijn) en dan de halfhoge 8020 sleuf gebruiken - bijna hetzelfde zichtbare effect en veel gemakkelijker te plaatsen. In principe het beste van beide werelden tussen de look van de onze en Ortons installatiemodel.

Mijn plan met de stof over metaal is om te beginnen met de achterdeur aan de bestuurderskant, dan de passagierskant (dan waarschijnlijk de bestuurderskant opnieuw te doen) - als ze niet zo goed uitpakken... geen probleem. Ik wil redelijk goed zijn voordat ik de schuifdeur en de rest van de ramen in de onze aanpak. Ik ga voor hard plastic tape (UMHW of hoe het ook heet) over alle sleuven en gaten, dan spray-on lijm om schuim te monteren (ik heb zowel landau als neopreen - weet niet zeker welke) dan spray-on voor stof - ik heb twee soorten maar denk dat de tweed het beste zal zijn. Onbeslist hoe ik onze overgangen naar 1/2" multiplex zal aanpakken. We zullen zien... 🤞
 
Discussion starter · #380 ·
JA! Geweldige vondst, @njvagabond. Hebben de onze uiteindelijk niet zo gedaan dat het nuttig zou zijn; maar het lijkt een geweldige zaak voor veel builds.

De enige reden dat we onze plafondpanelen hebben ingekort, was om ze uit te lijnen met de dwarsbalk van het plafond/dak waar onze dwarsbalk zat. Misschien zes voet lang? Precies waar ze het beste uitlijnden met de dwarsbalken, zodat een strook van 1/2" x 4" netjes kon worden vastgeschroefd. Zou er echter niet toe moeten doen... de flexibiliteit zou daardoor niet beïnvloed moeten worden. Maar ja... het zou MOEILIJK zijn om dit alleen te doen. 🤔

Maar ja, de breedte is erg dicht bij 48" - ik ben er vrij zeker van dat er een kleine snede was; gewoon de manier waarop de lange extrusies het beste in de dakpunten konden worden vastgeschroefd.

Ik zal proberen een tekening of zoiets te maken om meer inzicht te krijgen in hoe die hoekpanelen - plafond en bovenwand - samenkomen. Zoals ik al zei, het was GEEN geval van perfect genie bij de eerste poging, maar bereid om vele uren werk en onderdelen weg te gooien totdat het beter werd.

Op de dakpanelen. Als je deze look leuk vindt, maar het gemakkelijker wilt... kun je de plafondpanelen over de volledige breedte (die echt geweldig uitkwamen op de rig van onze vriend en supergemakkelijk te maken zijn) gebruiken en dan de halve 8020-sleuf gebruiken - bijna hetzelfde zichtbare effect en veel gemakkelijker te installeren. In principe het beste van beide werelden tussen de look van de onze en het installatiemodel van Orton.

Mijn plan voor de stof over metaal is om te beginnen met de achterdeur aan de bestuurderskant, dan de passagierskant (dan waarschijnlijk de bestuurderskant opnieuw doen) - als ze niet zo goed uitpakken... geen probleem. Ik wil redelijk goed zijn voordat ik de schuifdeur en de rest van de ramen in de onze aanpak. Ik ga voor hardplastic tape (UMHW of hoe het ook heet) over alle sleuven en gaten, dan spuitlijm om schuim te monteren (ik heb zowel landau als neopreen - weet niet zeker welke) en dan spuitlijm voor stof - ik heb twee soorten, maar denk dat de tweed het beste zal zijn. Onbeslist hoe ik onze overgangen naar 1/2" multiplex zal aanpakken. We zullen zien... 🤞
De plafondpanelen over de volledige breedte en de halve 8020-stukken zullen gemakkelijker zijn, maar hebben twee problemen waar ik niet zo enthousiast over ben: De eerste is dat het plafond nooit naar beneden komt als ik het moet verwijderen, zonder alle bovenkasten en alles wat in de rails is geschroefd, te demonteren. Het andere is dat ik gemakkelijk stukken van 145" van de 8020-profielen over de volledige hoogte kan krijgen, maar beperkt ben tot stukken van ~94" voor de halve. Dat betekent twee stukken in plaats van één lang stuk. Geen van beide is verschrikkelijk, maar het zijn afwegingen die ik moet overwegen...

Succes met het stofferen. Ik zou er niet op rekenen dat je het gemakkelijk opnieuw kunt doen - tenminste niet het neopreen gedeelte als je dat gebruikt. Mijn ervaring na het lijmen op de dakribben is dat het erg vervelend zal zijn om het te verwijderen, omdat het heel gemakkelijk scheurt. Kan veel werk zijn...

Succes!
 
361 - 380 of 920 Posts