Ford Transit USA Forum banner

SYNC microfoonlocatie

31K views 26 replies 10 participants last post by  asdrew  
#1 ·
Mijn SYNC OEM-microfoon is op zijn best onregelmatig. Ik kan de vermelde locatie nergens vinden. Kan iemand me de goede richting wijzen om hem te vinden, voordat ik dingen uit elkaar haal? 2018 350 XLT stationwagen.

#6 ·
De microfoon op het hoge dak bevindt zich in het middelste plastic gedeelte onder de bovenste lade. Vergelijkbaar met de afbeelding hierboven die het midden van het dak laat zien. Wees heel voorzichtig bij het verwijderen van dat middelste gedeelte. U moet een plamuurmes gebruiken om de twee clips aan de voorkant los te maken, anders breken ze als ze met geweld worden verwijderd. De hoes kost, voor zover ik kon vinden, $ 130 om te vervangen.

#7 ·
De clips braken toen ik de hoes op de MR naar beneden trok. Voor veel minder dan de $130 voor vervanging heb ik gewoon twee zeskantbouten geplaatst die er fatsoenlijk uitzien en handiger zijn dan het gedoe met de clips.

• Like
Reactions: kazuo
#9 ·
De clips braken toen ik de hoes op de MR naar beneden trok. Voor veel minder dan de $130 om hem te vervangen, heb ik gewoon twee zeskantbouten geplaatst die er fatsoenlijk uitzien en handiger zijn dan het gedoe met de clips.
View attachment 137908
Tips om de clips niet te breken?

#8 ·
Ik wil de inzet verhogen. Heeft iemand de Sync-module fysiek gelokaliseerd? Zit de Gen I-eenheid achter het dashboardkastje, zoals aangegeven in de elektrische handleiding? (Ik heb een 2017 350HD) of voor gen II en III tonen ze het in het radio dashboardgebied. De microfoon wordt getoond als een afgeschermde kabel die via verschillende connectoren naar de SYNC-module loopt. Ik wil de microfoondraden aftappen en kijken of de OEM-microfoon werkt met mijn aftermarket radio-eenheid.

#12 ·
Ik wil de inzet verhogen. Heeft iemand de Sync-module fysiek gelokaliseerd? Staat de Gen I-eenheid achter het dashboardkastje zoals aangegeven in de elektrische handleiding? (Ik heb een 2017 350HD) of voor Gen II en III tonen ze het in het radio dashboardgedeelte. De microfoon wordt getoond als een afgeschermde kabel die via verschillende connectoren naar de SYNC-module loopt. Ik wil de microfoondraden aftappen en kijken of de OEM-microfoon werkt met mijn aftermarket radio-eenheid.
Op mijn Alpine had ik de optie om de ingebouwde Alpine-microfoon, de meegeleverde microfoon of de OEM-microfoon te gebruiken. Ik gebruik de OEM.

#10 ·
De truc is om te weten hoe ze vastklikken, wat je helaas pas gemakkelijk kunt weten nadat het is verwijderd. De meeste clips zijn vrij veerkrachtig in onze busjes, en dit zijn enkele van de weinige die bij mij kapot zijn gegaan.

Als ik me goed herinner, haakt de rand naar de voorruit op zijn plaats en dan heeft de rand waar de bedieningselementen zich bevinden twee brede clips net binnenboord van waar ik de twee schroeven heb geplaatst. De truc is om ze naar binnen te duwen om los te laten, zodat het stuk naar beneden kan zwaaien in de richting van de voorruit.

Als ik ambitieus ben, zal ik hem openen en een foto maken.

• Like
Reactions: catfish
#26 ·
Ik heb een van deze in mijn Android-hoofdeenheid bedraad:
View attachment 137930
Hoi,
Kunt u alstublieft beschrijven hoe u dit hebt bedraad en aangesloten op uw head unit? Is er een 3,5 mm jack plug of moet u iets solderen of ...? Ik wil ook mijn microfoon upgraden, want ik krijg veel klachten dat mensen me niet zo goed kunnen horen... Ik heb een Ford Transit Custom uit 2018 met een Sync 3 radio.
Bedankt, Nick

#17 · (Edited)
Ik probeerde mijn oortje werkend te krijgen met Android Auto, maar belandde met een paar telefoontjes naar mensen met behulp van de cabine-microfoon, wat ik had verwacht, aangezien alle cabine-microfoons slecht lijken te zijn. Met een lege laadruimte (helemaal geen vloer) was het weggeruis natuurlijk erg luid, maar beide mensen die ik vroeg, zeiden dat ze helemaal geen achtergrondgeluid konden horen en dat ik duidelijk verstaanbaar was. Ik was verrast, maar nu gebruik ik de oortelefoon niet meer, omdat de microfoon zo goed lijkt te werken. 2020 MY. Hebben jullie problemen met de microfoon?

#18 ·
Ik probeerde mijn oortje werkend te krijgen met Android Auto, maar belandde met een paar telefoontjes naar mensen via de cabine-microfoon, waarvan ik verwachtte dat het slecht zou zijn, zoals alle cabine-microfoons lijken te zijn. Met een lege laadruimte (helemaal geen vloer) was het weggeruis natuurlijk erg luid, maar de twee mensen die ik vroeg, zeiden dat ze helemaal geen achtergrondgeluid konden horen en dat ik duidelijk overkwam. Ik was verrast, maar nu gebruik ik de oortelefoon niet meer, omdat de microfoon zo goed lijkt te werken. 2020 MY. Hebben jullie problemen met de microfoon?
Ik heb de mijne opengemaakt en de microfoonaansluiting zat los. Ik heb het lipje gebogen en het weer stevig vastgeklikt. Hopelijk heeft dat mijn microfoonproblemen opgelost.

#20 ·
Een van de ongebruikte schakelposities, gebruikt Mic. die werd geleverd met de Kenwood head unit. Een nauwsluitend gat geboord, wat smeltlijm gebruikt om het op zijn plaats te bevestigen. (Aan de achterkant zodat je de lijm niet ziet) Voordeel: je hoeft geen draad door het dashboard omhoog de A-stijl in, achter de hemelbekleding.

#21 ·
Een van de ongebruikte schakelposities, gebruikt Mic. die werd geleverd met de Kenwood head unit. Een nauwsluitend gat geboord, wat smeltlijm gebruikt om het op zijn plaats te zetten. (Aan de achterkant zodat je de lijm niet ziet) Voordeel: je hoeft geen draad door het dashboard omhoog de A-stijl in, achter de hemelbekleding. View attachment 144395
Geen slecht idee. Ik zou echter graag de OEM-locatie gebruiken, omdat deze beter zou werken om te communiceren vanuit een staande positie of de passagiersstoel. Ik heb ook redelijk veel geluk gehad met OEM Ford Mics in alle andere voertuigen die ik heb gereden. Het lijkt erop dat ze een redelijke ruisonderdrukking hebben en redelijk omnidirectioneel zijn.

#23 ·
Ik ben het ermee eens dat de voorraadlocatie beter is, ik heb een basis bestelwagen dus geen bestaande bedrading.
Ik ook. Dat is waar ik naar vraag. Het lijkt erop dat de bedrading er is, het ontbreekt alleen aan de microfoon. De stekker is leeg en ik hoop dat als ik een onderdeelnummer voor de OEM-microfoon kan krijgen, deze er gewoon in kan steken en ik hem aan mijn aftermarket stereosysteem kan toevoegen.

#24 ·
Misschien zit de bedrading er, het is een tijdje geleden dat ik in dat gedeelte van de bedrading ben geweest. De microfoon die bij de Kenwood-hoofdeenheid werd geleverd, zou die locatie niet bereiken zonder te splitsen (zeer fijne draad met 1/8 phono-stekker). Had de microfoon een tijdje op het dashboard geklikt, het werkte prima op die locatie. Als je snel rijdt, is er zoveel omgevingsgeluid, ik weet niet hoeveel beter de OEM-locatie zou zijn.