Ford Transit USA Forum banner
341 - 360 of 397 Posts
Je instrumentenpaneel is zowel verzonken als bedekt door een kap.

Het zou niet gemakkelijk zijn om het HU-display te verzinken, dus wat dacht je van een kap als het anti-reflectiescherm niet voldoende blijkt te zijn?
Dat was een deel van de reden dat ik de HU eruit trok, om te bepalen of er ruimte voor was. Dat is er niet. Er is ook geen eenvoudige manier om het scherm naar de bestuurder te kantelen zonder aanzienlijke aanpassingen. Hoewel het fijn zou zijn om het gemakkelijker te kunnen bereiken, wil ik dat project niet ondernemen.

De afscherming zou de volgende stap zijn. Hoewel ik hoop dat de matte afwerking gereflecteerd licht van het interieur dat op het scherm valt, zal verspreiden. Duimen.
Ik zal het snel genoeg ontdekken.

Dus ik stond op het punt om alles te bestellen voor mijn stereo-upgrade, maar na aandachtig lezen ben ik meer in de war dan toen ik begon. Ik heb de basis AM/FM-stereo in mijn 19 Transit. Ik wil upgraden naar de Pioneer MVH-1400NEX. Daarnaast is mijn enige must om de stuurwielbediening te behouden. Ik dacht dat ik de Maestro RR en FO2 nodig had om dit te doen, maar na het controleren van hun site staat alleen het 4-inch scherm en het mytouch 4.3-scherm vermeld, niet de basiseenheid. Zal het nog steeds werken om de stuurwielbediening te behouden? De andere functies zijn leuk, maar geen must. Is er een andere optie om de stuurwielbediening te behouden? Alle hulp wordt gewaardeerd.

Dus ik stond op het punt om alles te bestellen voor mijn stereo-upgrade, maar na aandachtig lezen ben ik meer in de war dan toen ik begon. Ik heb de basis am/fm stereo in mijn 19 Transit. Ik wil upgraden naar de Pioneer MVH-1400NEX. Daarnaast is mijn enige must om de stuurwielbediening te behouden. Ik dacht dat ik de Maestro RR en FO2 nodig had om dit te doen, maar na het controleren van hun site staat alleen het 4 inch scherm en het mytouch 4.3 scherm vermeld, niet de basiseenheid. Zal het nog steeds werken om de stuurwielbediening te behouden? De andere functies zijn leuk, maar geen must. Is er een andere optie om de stuurwielbediening te behouden? Alle hulp wordt gewaardeerd.
Ik ben bang van niet, althans niet plug-n-play. De enige beschikbare Maestro-harnas voor de transit vereist dat het in-dash display functioneert, omdat het is ontworpen om onder andere stroom te halen uit de bedrading van het display. Je zou de harnas opnieuw kunnen bedraden, maar ik besloot me er niet mee bezig te houden, omdat ik niet eens de stuurwielbediening had.

Dus ik sprak vandaag met de fabrikant van de Axxess ASWC-1. Ze vermelden het niet en hebben het niet getest op een basisradio Transit, maar gezien het schema hebben ze er vertrouwen in dat het zal werken. Ze gaven me de pinnen om in te tappen. Ze stelden voor om geen connectoren of aftakkingen te gebruiken. Het moet in de kabelboom aan de vrachtwagenzijde worden gesoldeerd.

Dus ik sprak vandaag met de fabrikant van de Axxess ASWC-1. Ze vermelden het niet en hebben het niet getest op een basisradio Transit, maar gezien het schema hebben ze er vertrouwen in dat het zal werken. Ze gaven me de pinnen om in te tikken. Ze stelden voor om geen connectoren of aftakkingen te gebruiken. Het moet in de kant van de vrachtwagen worden gesoldeerd.
Wilrams, heeft het gewerkt? Ik heb een 2018 T-250 met precies hetzelfde raadsel. Ik heb de bedieningselementen op het stuur, maar een basis head unit. Ik was al overgestapt op een nieuwe head unit (Alpine 107) toen ik me al snel realiseerde dat ik mijn bedieningselementen kwijt was. Ugh.

Sorry dat ik een oud draadje omhoog haal... maar vraag. Heeft iemand de metra kit geĂŻnstalleerd en weet de grootte van de opening voor de double dinn? Zou 7 inch moeten zijn, toch? Mijn radio meet precies 7 inch en de metra kit is ongeveer 0,3 inch te klein. Past absoluut niet. Ik kan me niet voorstellen dat al deze kits niet de juiste maat hebben... misschien heb ik een slechte kit gekregen???? Ik heb het een beetje geschuurd en geprobeerd het passend te maken. Ik kreeg het rond de radio, maar het is zo krap, dat en een combinatie van de verschrikkelijke clips... noch de boven- noch de voorkant van de metra kit klikt op zijn plaats.

Ik heb de mijne hier en daar bijgesneden totdat het paste. Ik had ook een uitdaging om alle clips vast te zetten.

Sorry dat ik een oud draadje omhoog haal... maar vraag. Heeft iemand de metra kit geĂŻnstalleerd en weet de grootte van de opening voor de double dinn? Zou 7" moeten zijn, toch? Mijn radio meet precies 7" en de metra kit is ongeveer 0,3" te klein. Het past op geen enkele manier. Ik kan me niet voorstellen dat al deze kits niet de juiste maat hebben... misschien heb ik een slechte kit gekregen???? Ik heb het een beetje geschuurd en geprobeerd het passend te maken. Ik heb het rond de radio gekregen, maar het is zo krap, dat en een combinatie van de vreselijke clips... noch de boven- noch de voorkant van de metra kit klikt op zijn plaats...

Kan iemand bevestigen dat de maat precies 7" is voor mij? (overdwars, niet diagonaal)
Het is niet ongebruikelijk om te moeten trimmen, vooral met off-brand stereo's. Om de unit te laten klikken:
  1. Zorg ervoor dat je stereo plat zit zonder spanning. Ritskabels vast en trim indien nodig het plastic van het dashboard.
  2. Volg zorgvuldig de instructies voor het bevestigen van de clips aan de kit. Sommige clips lijken op elkaar en het is gemakkelijk om ze te verwisselen. De "bobbels" wijzen naar buiten.
  3. Laat de witte plastic clips links onder en rechtsonder weg.

Het is niet ongebruikelijk om te moeten trimmen, vooral bij stereo's van andere merken. Om de unit te laten werken:
  1. Zorg ervoor dat uw stereo plat zit zonder spanning. Ritskabels vast en trim indien nodig het plastic van het dashboard aan de binnenkant.
  2. Volg zorgvuldig de instructies voor het bevestigen van de clips aan de kit. Sommige clips lijken op elkaar en het is gemakkelijk om ze te verwisselen. De "bobbels" wijzen naar buiten.
  3. Laat de witte plastic clips links onder en rechts onder weg.
Een beetje trimmen misschien, maar... dit is ruim 1/4 inch... dat lijkt nogal extreem! Ik heb 2 radio's gecontroleerd die ik had en beide waren 7"... Ik dacht dat dat vrij standaard was, waarom zouden ze dit ding in godsnaam kleiner maken?

Als je zegt dat je de witte plastic clips links en rechtsonder weglaat, neem ik aan dat je de OEM-clips bedoelt die in het dashboard blijven zitten waar het metra-stuk in klikt? Dat is een geweldige tip en staat niet in de instructies als dat zo is! Ik denk dat ik daar iets over gelezen heb toen ik een aantal van de vorige berichten op deze thread probeerde te lezen, hopelijk bevestig je dat dan!

Misschien wat trimmen, maar... dit is ruim 1/4 inch... dat lijkt me nogal extreem! Ik heb 2 radio's gecontroleerd die ik had en beide waren 7"... Ik dacht dat dat vrij standaard was, waarom zouden ze dit ding in godsnaam kleiner maken?

Als je zegt dat je de witte plastic clips links en rechtsonder moet weglaten, neem ik aan dat je de OEM-clips bedoelt die in het dashboard blijven zitten waar het Metra-stuk in klikt? Dat is een geweldige tip en staat niet in de instructies als dat zo is! Ik denk dat ik daar iets over heb gelezen toen ik een aantal van de vorige berichten in deze thread probeerde te lezen, hopelijk bevestig je dat dan!
Het is niet ongebruikelijk om te moeten trimmen en we doen het niet door te schuren.

Ik verwijs naar de witte plastic clips die bij de installatiekit worden geleverd.

Wat is de beste manier om te trimmen volgens u? Ik heb geprobeerd het plastic een beetje op te warmen met een heteluchtpistool en een nieuw scheermesje op te warmen, maar het sneed niet gemakkelijk genoeg door, waardoor mijn lijnen nog steeds niet erg goed waren. Schuren was niet verschrikkelijk, maar ik moet nog wat meer naar buiten.

Veel radio's lijken "dichtbij" te zijn, maar er wordt geen standaard gevolgd. Ik moest de breedte van mijn Metra-behuizing aan de zijkanten trimmen, in totaal ongeveer 0,25 inch uitbreiden om de radio die ik kocht te laten passen. De hoogte was perfect.

• Like
Reactions: asdrew
Ik moest de breedte van mijn Metra-behuizing aan de zijkanten trimmen, in totaal ongeveer 0,25 inch uitbreiden om de radio die ik kocht te laten passen. De hoogte was perfect.
Ik had de tegenovergestelde ervaring. De breedte voor de JVC M560BT die ik uiteindelijk installeerde, en de Sony XAV-AX1000 die ik oorspronkelijk van plan was, waren prima, maar de hoogte was verkeerd. Ik heb de Sony teruggestuurd omdat de opening 1/4 inch boven en onder was en erg opvallend. Crutchfield heeft me geholpen en ik ben overgestapt op de JVC omdat die laatste groter is. Blijkbaar is er meer variatie in de maten van head units dan ik me realiseerde, maar Crutchfield heeft extra metingen die niet zichtbaar zijn op hun website en waar het personeel toegang toe heeft. Misschien ook een andere batch Metra-kits tussen onze ervaringen. Uiteindelijk is het gelukt, maar ik had gehoopt een volumeknop te hebben omdat ik geen bedieningselementen op het stuur heb. De afstandsbediening voor de JVC gekocht en die werkt prima, past in het kleine muntzakje rechts van het stuur. Ik ontdekte gisteren (nadat ik hem al een paar maanden had) dat de videofeed van de achteruitrijcamera altijd beschikbaar is. Dat had ik niet verwacht, dus een leuke bonus.

Ik ga mijn 4 jaar oude dubbele din vervangen omdat het Android 4.0 of zoiets is, en nieuwere apps en GPS-programma's werken niet. Ik speel geen cd/dvd meer, dus ik ga een van de $50-75 dubbele DIN Android 9.1-units op Ebay/Amazon halen die maar een paar centimeter diep zijn (geen behoefte om ruimte te maken voor de cd/dvd-schijf of motoren). Ik heb naar de 10" schermversies gekeken, een sjabloon van karton gemaakt en het tegen het dashboard gehouden, en vond het niet leuk hoe het de ventilatieopeningen gedeeltelijk bedekte en/of mijn zicht op de passagierskant blokkeerde, en degenen die verticaal draaien, bedekten de bedieningselementen eronder en blokkeerden meer van de voorruit.

De meeste advertenties hebben de buitenafmetingen vermeld, en die variëren inderdaad tot 6-7 mm! Het is vreemd dat er geen "standaard" formaat is. Ik heb zwarte lijm om te gebruiken als "kit" als ik gaten heb tussen wat ik heb uitgeknipt voor de oude en hoe de nieuwe past.

• Like
Reactions: asdrew and Tijoe
Ik heb een 12,8" touchscreen dubbel din geĂŻnstalleerd in mijn busje. (Foto's zijn geplaatst in andere threads.) Ik heb een low profile 10,1" dubbel din geĂŻnstalleerd als achteruitkijkspiegel. Ik heb geen problemen gehad met hoeveel van de ventilatieopeningen worden geblokkeerd door het grote scherm, of hoeveel ruimte in het midden van de voorruit wordt geblokkeerd door de 2 monitoren.

Een probleem waar ik me zorgen over maak, is hoeveel veegbewegingen of aanrakingen het kost om tijdens het rijden naar verschillende apps te navigeren.
Soms zijn er 4-5 aanrakingen nodig om naar de app of het scherm te gaan dat ik wil. Dit leidt af tijdens het rijden. Dit is een deel van de reden waarom ik 2 monitoren heb. Ik kan gesplitste schermen instellen op de hoofdmonitor van het dashboard. Eén die de radio/app weergeeft, zoals Torque, en de andere navigatie. Op de achteruitkijkspiegelmonitor kan ik een gesplitst scherm hebben dat de achteruitkijkspiegelcamera en Waze weergeeft. Ik hoef geen mobiele telefoons meer te gebruiken voor navigatie, en bijna alle dingen die ik wil monitoren, worden nu weergegeven en zijn in één oogopslag te zien zonder afleiding tijdens het rijden.

Mercedes toonde een nieuw 56-inch touchscreen voor het dashboard van hun EQS. Ik denk dat ze de wedstrijd winnen. Het beschikt ook over AI, dus misschien plant het je route voor je. Dan vermoordt het je omdat je jezelf schade toebrengt en geëlimineerd moet worden.

• Like
Reactions: ratherberiding
341 - 360 of 397 Posts