Hopelijk hebben ze er eindelijk een gemaakt. Ik heb dit net besteld en ik zal jullie allemaal laten weten of het goed werkt. Mijn plannen zijn een dubbele din kenwood met gps. Deze kit wordt ook geleverd met het bovenste sierstuk.
Dat was een deel van de reden dat ik de HU eruit trok, om te bepalen of er ruimte voor was. Dat is er niet. Er is ook geen eenvoudige manier om het scherm naar de bestuurder te kantelen zonder aanzienlijke aanpassingen. Hoewel het fijn zou zijn om het gemakkelijker te kunnen bereiken, wil ik dat project niet ondernemen.Je instrumentenpaneel is zowel verzonken als bedekt door een kap.
Het zou niet gemakkelijk zijn om het HU-display te verzinken, dus wat dacht je van een kap als het anti-reflectiescherm niet voldoende blijkt te zijn?
Ik ben bang van niet, althans niet plug-n-play. De enige beschikbare Maestro-harnas voor de transit vereist dat het in-dash display functioneert, omdat het is ontworpen om onder andere stroom te halen uit de bedrading van het display. Je zou de harnas opnieuw kunnen bedraden, maar ik besloot me er niet mee bezig te houden, omdat ik niet eens de stuurwielbediening had.Dus ik stond op het punt om alles te bestellen voor mijn stereo-upgrade, maar na aandachtig lezen ben ik meer in de war dan toen ik begon. Ik heb de basis am/fm stereo in mijn 19 Transit. Ik wil upgraden naar de Pioneer MVH-1400NEX. Daarnaast is mijn enige must om de stuurwielbediening te behouden. Ik dacht dat ik de Maestro RR en FO2 nodig had om dit te doen, maar na het controleren van hun site staat alleen het 4 inch scherm en het mytouch 4.3 scherm vermeld, niet de basiseenheid. Zal het nog steeds werken om de stuurwielbediening te behouden? De andere functies zijn leuk, maar geen must. Is er een andere optie om de stuurwielbediening te behouden? Alle hulp wordt gewaardeerd.
Wilrams, heeft het gewerkt? Ik heb een 2018 T-250 met precies hetzelfde raadsel. Ik heb de bedieningselementen op het stuur, maar een basis head unit. Ik was al overgestapt op een nieuwe head unit (Alpine 107) toen ik me al snel realiseerde dat ik mijn bedieningselementen kwijt was. Ugh.Dus ik sprak vandaag met de fabrikant van de Axxess ASWC-1. Ze vermelden het niet en hebben het niet getest op een basisradio Transit, maar gezien het schema hebben ze er vertrouwen in dat het zal werken. Ze gaven me de pinnen om in te tikken. Ze stelden voor om geen connectoren of aftakkingen te gebruiken. Het moet in de kant van de vrachtwagen worden gesoldeerd.
Het is niet ongebruikelijk om te moeten trimmen, vooral met off-brand stereo's. Om de unit te laten klikken:Sorry dat ik een oud draadje omhoog haal... maar vraag. Heeft iemand de metra kit geĂŻnstalleerd en weet de grootte van de opening voor de double dinn? Zou 7" moeten zijn, toch? Mijn radio meet precies 7" en de metra kit is ongeveer 0,3" te klein. Het past op geen enkele manier. Ik kan me niet voorstellen dat al deze kits niet de juiste maat hebben... misschien heb ik een slechte kit gekregen???? Ik heb het een beetje geschuurd en geprobeerd het passend te maken. Ik heb het rond de radio gekregen, maar het is zo krap, dat en een combinatie van de vreselijke clips... noch de boven- noch de voorkant van de metra kit klikt op zijn plaats...
Kan iemand bevestigen dat de maat precies 7" is voor mij? (overdwars, niet diagonaal)
Een beetje trimmen misschien, maar... dit is ruim 1/4 inch... dat lijkt nogal extreem! Ik heb 2 radio's gecontroleerd die ik had en beide waren 7"... Ik dacht dat dat vrij standaard was, waarom zouden ze dit ding in godsnaam kleiner maken?Het is niet ongebruikelijk om te moeten trimmen, vooral bij stereo's van andere merken. Om de unit te laten werken:
- Zorg ervoor dat uw stereo plat zit zonder spanning. Ritskabels vast en trim indien nodig het plastic van het dashboard aan de binnenkant.
- Volg zorgvuldig de instructies voor het bevestigen van de clips aan de kit. Sommige clips lijken op elkaar en het is gemakkelijk om ze te verwisselen. De "bobbels" wijzen naar buiten.
- Laat de witte plastic clips links onder en rechts onder weg.
Het is niet ongebruikelijk om te moeten trimmen en we doen het niet door te schuren.Misschien wat trimmen, maar... dit is ruim 1/4 inch... dat lijkt me nogal extreem! Ik heb 2 radio's gecontroleerd die ik had en beide waren 7"... Ik dacht dat dat vrij standaard was, waarom zouden ze dit ding in godsnaam kleiner maken?
Als je zegt dat je de witte plastic clips links en rechtsonder moet weglaten, neem ik aan dat je de OEM-clips bedoelt die in het dashboard blijven zitten waar het Metra-stuk in klikt? Dat is een geweldige tip en staat niet in de instructies als dat zo is! Ik denk dat ik daar iets over heb gelezen toen ik een aantal van de vorige berichten in deze thread probeerde te lezen, hopelijk bevestig je dat dan!
Ik had de tegenovergestelde ervaring. De breedte voor de JVC M560BT die ik uiteindelijk installeerde, en de Sony XAV-AX1000 die ik oorspronkelijk van plan was, waren prima, maar de hoogte was verkeerd. Ik heb de Sony teruggestuurd omdat de opening 1/4 inch boven en onder was en erg opvallend. Crutchfield heeft me geholpen en ik ben overgestapt op de JVC omdat die laatste groter is. Blijkbaar is er meer variatie in de maten van head units dan ik me realiseerde, maar Crutchfield heeft extra metingen die niet zichtbaar zijn op hun website en waar het personeel toegang toe heeft. Misschien ook een andere batch Metra-kits tussen onze ervaringen. Uiteindelijk is het gelukt, maar ik had gehoopt een volumeknop te hebben omdat ik geen bedieningselementen op het stuur heb. De afstandsbediening voor de JVC gekocht en die werkt prima, past in het kleine muntzakje rechts van het stuur. Ik ontdekte gisteren (nadat ik hem al een paar maanden had) dat de videofeed van de achteruitrijcamera altijd beschikbaar is. Dat had ik niet verwacht, dus een leuke bonus.Ik moest de breedte van mijn Metra-behuizing aan de zijkanten trimmen, in totaal ongeveer 0,25 inch uitbreiden om de radio die ik kocht te laten passen. De hoogte was perfect.