Ford Transit USA Forum banner
41 - 51 of 51 Posts
@carringb Dus nog maar een half miljoen op je Econoline? Ik hoop dat hij het op de lange termijn volhoudt :unsure: Goed punt over de steunen. Maar die nieuwe stoelen zien er zo comfortabel uit dat ik ze zou nemen, zelfs als ik een opstapje nodig had om in en uit te stappen!

@carringb
Dus nog maar een half miljoen op je Econoline? Ik hoop dat hij het op de lange termijn volhoudt :unsure:
Het komt in de buurt van 510.000, maar aangezien ik het een week durende bestelvenster voor de Transit 2023 heb gemist, lijkt het erop dat ik er nog minstens 100.000 mee moet doen!

Als u de airbagverbinding die is verwijderd, vervangt door de juiste weerstandswaarde, denkt het systeem dat er een airbag is aangesloten en zal de rest van het systeem werken zoals bedoeld. Ik ben hier 99% zeker van en ik geloof dat de aftermarket stoel vaak wordt geleverd met de juiste weerstand om deze wijziging aan de bedrading uit te voeren.

Dat gezegd hebbende, mijn 2020 250 bestelwagen wordt standaard geleverd met 3 airbagsystemen:

Airbags voor frontale botsingen
Airbags voor frontale botsingen voor de bestuurder en passagier (uitschakelbare passagier) zijn ontworpen om het hoofd te beschermen tijdens een frontale botsing.
Zij-airbags
Zij-airbags voor de voorstoelen zijn ontworpen om de romp te beschermen tijdens een zijdelingse botsing.
Hoofdairbags
Hoofdairbags worden gebruikt om de hoofden van de inzittenden te beschermen in geval van een zijdelingse botsing of een kanteling.

De zij-airbags bevinden zich in de bestuurders- en passagiersstoelen. Als de stoelen worden vervangen, is er geen airbagbescherming bij een zijdelingse botsing. Over het algemeen helpen veiligheidsgordels niet veel, zo niet helemaal, bij een zijdelingse botsing - uw lichaam zal zeer hard tegen het metaal van de carrosserie van de bestelwagen botsen. Als de weerstandsmethode wordt gebruikt, moeten de front- en hoofdairbags nog steeds functioneren.

Voor mij is het verlies van zij-airbags een behoorlijk groot probleem en betekent dat ik mijn originele stoelen waarschijnlijk niet opnieuw zal plaatsen. Anderen voelen zich misschien op hun gemak met het risico, maar moeten zich hopelijk bewust zijn van het genomen risico. Ik zeg dit vanuit het perspectief dat ik persoonlijk in een crashtestfaciliteit ben geweest en getuige ben geweest van een zijdelingse botsproef en het effect op een dummy. Ik wil daar niets mee te maken hebben zonder een airbag!

2015-2021 video van de zijdelingse impacttest - toont de heupairbagbescherming

Kijk eens naar 2:11, recht op de heup. De belangrijkste gordijnairbag die het hoofd beschermt, zou nog steeds moeten functioneren met een aftermarket stoel, maar de heupbescherming is een airbag die in de originele stoel is ingebouwd - hij opent de stiksels in de stoelbekleding en blaast snel genoeg op om de heup te beschermen die tegen de deur botst.

Discussion starter · #50 ·
Ik heb er ongeveer een jaar geleden een besteld en ben er dol op -- Het doet
Ik ben benieuwd, passen deze direct op de standaard stoelbases of is er iets anders nodig?
Er is een basis die je koopt van Scheel-Mann die specifiek is voor de transit, samen met schuifrails waarmee je de stoel naar voren en naar achteren kunt bewegen. Zodra de rails aan de onderkant van de stoel zitten, passen ze op de standaard transit-basis die in de bus zit.

Misschien weet je dit al, maar aangezien je "de" airbag zei, wist ik het niet zeker. Maar hoe dan ook, als het airbaglampje op het dashboard brandt vanwege een storing in een onderdeel van het systeem, werken GEEN van de airbags helemaal. Met andere woorden, het hele systeem valt uit. Je zou dus in een voertuig rijden met nul functionerende airbags. Tenminste, bij de oudere voertuigen die ik gewend ben, kun je dat oplossen door "het systeem te laten weten" dat de ene airbag die je hebt verwijderd er nog steeds is (ook al is dat niet zo) en dan blijft de rest van het systeem functioneren. Ik weet niet zeker of nieuwe voertuigen dat kunnen, maar misschien hebben anderen die de Scheel-Mann-stoelen hebben geïnstalleerd dat gedaan. (Als dit kan, dan zou je, als het lampje uit is en het systeem tevreden is, alleen die ene specifieke stoelairbag missen in plaats van het hele systeem - als het werkt zoals oudere systemen.)
Scheel levert een weerstand mee die je in de sensor soldeert zodat deze denkt dat de airbag er is. Ik weet niets over de 10-voudige stoel, maar ik ben het ermee eens dat de standaard stoelen van de bestelwagen een marteling zijn voor iedereen die langer is dan 6 voet. De Scheels zijn comfortabel, maar 100 procent ouderwets handmatig verstelbaar. Veel verstelmogelijkheden, maar allemaal handmatig. Het zijn geen "pluche" stoelen. Gemaakt voor lange reizen over Afrikaanse woestijnen waar elektrische storingen problematisch zouden zijn.

41 - 51 of 51 Posts