[*]RPI toevoegen voor toegang op afstand / monitoring
Kan mijn potlood-en-papier-schets op dit moment niet vinden - dat is hoe ik alles doe, tenzij ik volledig computergestuurd ben. Dus ik zal de geschreven versie proberen. 😏Wat voor soort filtratie bent u van plan voor de recirculatiedouche? Lijkt erop dat een combinatie van het 5 micron 10" carbon cartridge filter plus een UV-lamp de truc zou doen, maar we zullen zien. En gaat u het gefilterde water terug door uw warmwaterboiler laten lopen of hoe bent u van plan het warm te houden? Ik heb een surecal boiler (ook wel warmwaterboiler die motorkoelvloeistof gebruikt om het warme water te verwarmen), dus ik denk erover om het douchewater door een multi-plate warmtewisselaar te laten lopen die ook is aangesloten op de koelvloeistoflus van de boiler om het water te verwarmen, maar de duivel zit in de details, want ik zou graag een bepaalde douchewatertemperatuur willen handhaven, dus ik zou een paar temperatuursensoren en wat 'slimheid' moeten hebben om de koelvloeistofpomp te regelen om te proberen die temperatuur te handhaven. De andere optie is om gewoon een warmwaterboiler van 1 of 2 gallon te hebben die speciaal voor de douche is bestemd en deze gewoon in te stellen om de gewenste temperatuur te handhaven...
Nog steeds aan het nadenken over deze 🤣
Ja, potlood en papier is zeker het snelst voor brainstorming - Mijn bureau wordt echter snel rommelig en dus heb ik de website diagrams.net een gemakkelijke manier gevonden om snelle lijn- of procesdiagrammen te schetsen (en het werd hier natuurlijk door iemand aanbevolen 🤣) Ik heb het erg handig gevonden om gewoon mijn sanitair en elektrische systemen te schetsen.Kan mijn potlood-en-papier schets op dit moment niet vinden - dat is hoe ik alles doe, tenzij ik volledig computergestuurd werk. Dus ik zal de geschreven versie proberen. 😏
Ik vind uw eenvoudige aanpak voor de douche leuk - gewoon beginnen met een kleinere hoeveelheid en langzaam warm water toevoegen om het warm te houden voor de duur.Twee "toevoer"-systemen:
1. standaard warm en koud mengkraan - toevoerkant voedt in een tweede mengkraan;
2. tweede mengkraan combineert vers warm/koud met gerecirculeerd, gefilterd.
@njvagabond, je gedachten over de filtratie echo mijn gedachten: mijn eerste overweging voor recirculeren was de Evershower unit, die duidelijk geen verwarming heeft en maar een kleine filter hoeft te hebben - zo niet. Ik overwoog om dat gewoon te kopen; maar toen besloot ik dat ik het /een beetje/ beter kon doen dan dat - maar zonder helemaal wild te gaan (nadat ik had gezien wat /echt/ mogelijk is dat sommigen hebben gedaan).Ik hou ook niet van het idee om het water van douches te bewaren voor later gebruik, ongeacht de filtratie.
Misschien een gek idee, maar is met "single use water" recirculatie mogelijk zonder filtratie? 🙄 Hoor me aan. Is het veel anders (meer vies) dan een bad nemen. Zeg een bad is 30 gal versus 3 gallons voor het recirculerende deel van de douche. Als je een eerste wasbeurt doet waarbij je 90% van de vieze dingen van je lichaam kunt verwijderen en dat water wordt afgevoerd, dan is het recirculerende water niet anders dan een bad. Je kunt altijd een laatste spoeling doen met vers water als je dat wilt.
Het toevoegen van de complexiteit van een warmtewisselaar voor het recirculerende deel van de douche lijkt de moeite waard. Dan zou de douche zo lang kunnen duren als je wilt zonder meer warm water te hoeven mengen. Ik vermoed dat het water vrij snel afkoelt, dus er moet veel vers warm water worden toegevoegd, wat een groot deel van de waterbesparing tenietdoet. Het uitzoeken van het warmteverlies kan een soort gesimuleerde test waard zijn voordat je te ver de lijn afgaat. Met de warmtewisselaar is elektriciteit de enige hulpbron die nodig is om de douche te verlengen. Echt lange douches zouden een goede manier zijn om al die LiFPO4 te rechtvaardigen die je hebt. 😁
Ik hou van het idee van een draagbare unit en het gebruik van de douchebak als de aanvoer, misschien voeg je er een soort opvangbak in voor de pomp als dat nodig is. Je zou een manier willen hebben om de opvangbak te legen als je klaar bent.
Dat is wat ik gebruikte voor mijn elektrische tekening. Alle CAD-dingen lijken deze ingenieur te verbazen, en ik kon het genoeg leren om een tekening te maken. Er is iets met connectorlinks dat ik nog niet heb uitgezocht en dat nuttig zou kunnen zijn, maar tot nu toe lijkt het me soms alleen maar in de weg te zitten, maar het was gemakkelijk genoeg om eromheen te werken. Een beetje zoals ik Visio in mijn werkdagen zou misbruiken.Ik zal de diagrams.net-ding bekijken! Bedankt.
Wielzuiger, ik niet ... nooit!iedere persoon in de groep is verantwoordelijk om een tijdje "te trekken" - we wisselen elkaar af, net als fietsen.
Ja, ik denk dat wij allemaal zullen douchen en het dan weggooien, maar het zal gedeeld wordenIk vind het idee om het water van douches te bewaren voor later gebruik, ongeacht de filtratie, ook niet leuk.
Ja, dat denk ik wel; maar alleen voor gebruik door één persoon. met vier personen.... bah.Misschien een gek idee, maar is recirculatie mogelijk zonder filtratie met "eenmalig water"? 🙄 Luister naar me.
Ik volgde de opstelling van die man helemaal. Ik heb zelfs nog een paar van die filters gekocht. Toen realiseerde ik me dat ik niet zo enthousiast was over de manier waarop ze in een kleine ruimte zouden worden geïnstalleerd in verhouding tot een "wandmontage"-opstelling. Maar ja... ik heb het hele opzet overwogen. Ik hoop dat ik genoeg warm water heb, dus... 🤔Ik vind de opstelling van deze man goed, omdat hij gewoon een warmtewisselaar gebruikt in combinatie met een thermostatische mengkraan om de temperatuur te regelen, dus ik denk dat ik zijn ontwerp waarschijnlijk zal kopiëren.
011 - Hour Shower 2.0 - The Heated Hour Shower! - YouTube
Hoewel ik van plan ben om vast te houden aan de 5 micron filter voor het hele huis + UV voor mijn gebruik door meerdere personen. De filters voor het hele huis zullen in de loop van de tijd niet veel duurder zijn dan het 20-micron filter dat hij gebruikt.
...
Ja, dat denk ik; maar alleen voor gebruik door één persoon. Met vier personen... bah.
Ik kon me voorstellen dat je je water gewoon rondpompt tijdens het wassen en dan een filterlus inschakelt om te spoelen. MAAR ik denk dat als je UV wilt opnemen, je het altijd wilt filteren voordat het de dure UV-lamp bereikt.
Rond minuut 19 van de video die ik hierboven heb gelinkt, raadt hij aan om 1 theelepel Epsomzout toe te voegen aan de 0,5 gallon water die hij gebruikt om de filter te helpen de zeep van het water te scheiden, dus dat kan ook een idee zijn om op te nemen.
Ja. Ik heb die gezien en vind hem ook leuk.Ik vind de opstelling van deze man leuk
Geen probleem daar... ga gewoon eerst.Ja, dat denk ik; maar alleen voor gebruik door één persoon. Met vier personen... bah.
De eenvoudige oplossing is om een volledige stroomsproeier te gebruiken in plaats van een sproeikop. Dat elimineert de overspray. Ik douche zonder deur of gordijn. Nat worden, inzepen en dan afspoelen. Ik gebruik 2 1/2 gallon water voor een douche. Verwarm het water elektrisch in een 16 quart Igloo-koeler met een $50 Sous Vide keukenwaterverwarmer. Pomp water uit de koeler met een 12 volt pomp. Het duurt 15 minuten om het water te verwarmen en 15 ampère-uur aan accucapaciteit. De truc is om sanitair en warm/koud water mengen te elimineren. Om het stroomverbruik te verminderen, verwarmt u het water alleen tot de vereiste douchetemperatuur.Ik ben niet van plan om er een bovenkant/plafond op te hebben... maar ik denk dat ik de muren vrij dicht bij het plafond nodig heb - om te verhinderen dat water OVERAL komt. En ik geef er de voorkeur aan dat het geen gordijn of iets dergelijks is. Dit geldt voor een avontuur met 2 personen; dan moet het "permanent" lijken voor die reis. Het is nog steeds een work in progress... moeilijk te zeggen... 🤔
Je bent een schat, meneer Orton. Maar dat komt zeker niet eens in de buurt van het bereiken van de doelstellingen, toch?De eenvoudige oplossing is om een volle straalsproeier te gebruiken in plaats van een sproeikop. Dat elimineert de overspray. Ik douche zonder deur of gordijn. Nat worden, inzepen en dan afspoelen. Ik gebruik 2 1/2 gallon water voor een douche. Verwarm het water elektrisch in een 16 quart Igloo koeler met een $50 Sous Vide keuken waterverwarmer. Pomp water uit de koeler met een 12 volt pomp. Duurt 15 minuten om het water te verwarmen en 15 amp-uur aan accucapaciteit. De truc is om sanitair en warm/koud water mengen te elimineren. Om het stroomverbruik te verminderen, verwarmt u het water alleen tot de vereiste douchetemperatuur.
Bedankt, @JMBoise.Hoi
Geweldige build. Bedankt voor het delen.
Vragen;
Heeft u de in de fabriek geïnstalleerde tweede dynamo gekregen?
Heeft u alle ramen toegevoegd?
Wat is het totale gewicht van uw build?
Bedankt, @eranrund. Ik heb ook genoten van het lezen van je draad! Door alle ideeën te delen, gebeuren er coole dingen. 😄Wat een traktatie. Prachtig werk, en ik ben pas halverwege de draad. Ik kijk ernaar uit om de rest morgen te lezen. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om alles te schrijven.
Eens met de ramen. Had gisteravond een paar vrienden in de bus die opmerkten dat hij ruimer lijkt dan sommige kleine campers. Een illusie natuurlijk, maar de ramen en de offsets op muren / kasten / ramen helpen daarbij, denk ik.Ik vind de raamopstelling rondom erg mooi. Busjes zijn vrij smal, dus het kan snel claustrofobisch worden. Het enige probleem voor mij zou kunnen zijn dat er geen uitsparingen zijn voor een bed in de lengte. De fabrikant vertelde me dat een bed in de lengte 20" aan de achterkant bespaart, wat een probleem zou kunnen zijn als je een wielbasis van 148" hebt, niet verlengd 148.
Slim!Hier is een idee... voor de recirculatiedouche... zou zoiets gebruikt kunnen worden?
![]()
Amazon.com: BACLAUGH Low Profile Oil Drain Pan 17 Gallon Portable with 12V DC Centrifugal Electric Pump and 8'' Hose : Automotive
Buy BACLAUGH Low Profile Oil Drain Pan 17 Gallon Portable with 12V DC Centrifugal Electric Pump and 8'' Hose: Oil Drains - Amazon.com ✓ FREE DELIVERY possible on eligible purchaseswww.amazon.com
Je bent niet de enige met je opmerkingen. 80% van de negatieve opmerkingen op mijn conversievideo hebben betrekking op de methode die ik gebruik om schoon te worden. Het is interessant voor mij hoe mensen alleen een douche zoals thuis overwegen om schoon te worden. Geen afwijking toegestaan. Mijn doel was om schoon te worden met een zo eenvoudig mogelijke methode, de minimale hoeveelheid stroom te gebruiken, de minimale hoeveelheid water te gebruiken, sanitair te elimineren, de kosten te minimaliseren, binnen te douchen en de minimale hoeveelheid ruimte te gebruiken.Je bent een schat, Mr. Orton. Maar dat komt zeker niet eens in de buurt van het bereiken van de doelstellingen, toch?
Ik neem aan dat aangezien je dit net zo vaak hebt gepost als ik mijn antwoorden, ik het weer zal doen. Niet iedereen wil jouw methode om water in een emmer te verwarmen of een militaire douche te nemen. Sommigen van ons hebben stroom over - en dus warm water over. En sommigen van ons proberen uit te vinden hoe we langer kunnen douchen. En een douche - geen afspuiten met een slang. Sommigen van ons /hebben/ de militaire douche en verwarmingsmethoden vergelijkbaar met die van jou gedaan... en proberen iets anders te bedenken. Kom op, man! 😵
Eens. En het is voor mij GEEN zin waarom iemand de moeite zou nemen om commentaar te geven op je thread over wat ze niet leuk vinden of hoe je JOUW deal zou moeten doen. Andere deal als je ze zou vertellen hoe ze hun ding moeten doen; maar commentaar geven op jouw ding over het op hun manier doen? 😏...
Het leuke van conversies is dat iedereen verschillende doelstellingen heeft, dus verschillende oplossingen.![]()