Ford Transit USA Forum banner

SAUNTUR - 4-sezonowy wielosportowy zestaw - 2020 EL HR AWD EB - podnoszone/opuszczane łóżko, wysuwany garaż, wyjmowana pełna kuchnia, prysznic

218K views 483 replies 69 participants last post by  gregoryx  
#1 · (Edited)
"...góry są naszą Ziemią Świętą i powinniśmy przechadzać się po nich z szacunkiem...”
Image

Image


1. Plan przewodnika
2. Zamówienie początkowe i zakup
3. Ogólna budowa - podłoga, izolacja, 8020, szablony itp.
4. Łóżko - elektryczne podnoszenie / opuszczanie plus 'tryb kanapy'
5. Galeria - piekarnik, ciepła i zimna woda, świeże i szare przechowywanie, prysznic i ESPRESSO!
6. Elektryka - 8kWh 24V Victron spend-fest
7. Suwak garażowy - CAŁY garaż wysuwa się
8. Zdejmowany prysznic recyrkulacyjny
9. Szafka na propan - rama 3030, wentylowana, uszczelniona taśmą
10. Zawieszenie aktywne Roadmaster - zdecydowałem się wypróbować coś innego niż drążek stabilizatora
11. Air Lift Load Lifter 5000 - podnoszenie / opuszczanie tylnej części za pomocą pilota
12. Instalacja nagrzewnicy przestrzennej Espar B4L-M2 - upuść zbiornik paliwa... ojej! lokalizacja grzejnika z tyłu
12b. Zamknięcie wylotu grzejnika i poprowadzenie go do środka vana
13. Elektryka - sterowanie przekaźnikami i nowy panel interfejsu użytkownika (20.10.2021)
14. Osłony okienne (pierwsza partia - z Van Essentials) (11.11.2021)
15. Komentarze na temat uszczęśliwiania żony (Szczęśliwa żona = szczęśliwe życie)
16a. Montaż sufitu - pełnej długości wytłaczanie, biały melamina i panel przedni
16b. Boki sufitu i panele górnej ściany - instalacja bez sprzętu i czysty wygląd
17. Obrotowe Scopema na fotelach elektrycznych - kierowca i pasażer
18. Wykładziny nadkoli OMAC

Inne (TBD):
  • Szafka / mocowanie lodówki (nad szafką elektryczną)
  • 20-galonowy zbiornik na świeżą wodę pod podwoziem (obecnie funkcjonalny, ale wciąż dużo do zrobienia)
  • System powietrza na pokładzie - Viair 400P Automatic z zbiornikiem 2,5 galona


Więcej:
  • Panele ścienne - mocowanie za pomocą rzepów Duo Lock - panele odskakują, niewidoczne mocowanie
  • Moskitiery do suwaka i tyłu - kupiłem cztery, ale żadna nie wydaje się odpowiednia
  • Wzmacniacz komórkowy - w użyciu, ale nie „zainstalowany”
  • Światła zewnętrzne - reflektory do biwakowania i jazdy - wciąż w pudełkach
  • Soundbar i sub do muzyki w zestawie - ostatecznie również do filmów

Post wprowadzający:

Zamierzam założyć wątek, ponieważ wciąż myślę, że powinienem. Spróbuję udokumentować (ze zdjęciami i listami części) rzeczy, które zrobiliśmy, które nie są standardowe. Więc nie poświęcam tyle uwagi izolacji, podłodze, obrotnicom czy panelom słonecznym - jest tego tu i gdzie indziej mnóstwo. Może trochę o modelu wytłaczania aluminium, chociaż to też ma dużą trakcję (aka 8020).

Połączę się z każdym postem dla kluczowych tematów budowlanych. Popychaj mnie, jeśli coś zepsuję, przegapię lub pominę.

Zrobię „zarezerwowany post” dla pierwszych kilku, a potem zrobię resztę, jak tylko się do tego zabiorę.

Jeśli coś wygląda interesująco, ale jeszcze tego nie zrobiłem, popchnij mnie; to fajniejsze niż praca z własnej listy „do zrobienia”.



Zaplanowane, ale jeszcze wcale nie wykonane - pomóż mi to rozgryźć!
  • Ulepszenie stereo - głośniki i cokolwiek... wzmacniacze? DSP? jeszcze nie wiem
  • Wykończenie, aby upiększyć ściany, drzwi i otwory okienne - naprawdę zgubione na tym
  • Osłony okienne - mogą je po prostu kupić, jeśli uda mi się pokonać cenę
  • Osłona bedlinera na zewnętrznych dolnych panelach plastikowych i rockerach
  • Wykładziny nadkoli
  • Owiewka bagażnika dachowego
  • Monitor / ekran do oglądania filmów w łóżku
  • Otwór wentylacyjny w podłodze, aby wciągnąć więcej powietrza - lub nadal używać uchylonych okien?
  • Przednia płyta ślizgowa / uderzeniowa
  • Dodaj RPI do zdalnego dostępu / monitorowania
 
#2 · (Edited)
Post „Plan przewodnika"

Kiedy zaczynam projekt, zaczynam od celów / założeń / granic itp. Trochę BS z praktyk biznesowych, podejrzewam - będąc po obu stronach gry coachingowej, wydaje się, że to właściwy sposób robienia rzeczy. Brak planowania to planowanie porażki i tak dalej. Odzwierciedla również model biznesowy i model sportowca misji / wizji / wartości, chociaż tak naprawdę nie jestem fanem tych słów.

Oto, co zostało wpisane, zanim cokolwiek innego się wydarzyło (formatowanie dziwne, ponieważ jest zrzucone bezpośrednio z programu OneNote):

Zasady projektu
  1. Najpierw skup się na celach
  2. Planuj od celów
  3. Zawsze gotowy do porzucenia planu, jeśli nie spełnia celów lub widoczny jest lepszy sposób na osiągnięcie celów
  4. Spodziewaj się, że wszystko powtórzysz 3+ razy. Nigdy nie zostawiaj tego w spokoju; to był tylko pomysł i tylko wykonanie określa skuteczność
  5. Dostosuj plan do rzeczywistości: każda przeszkoda wymaga całkowitego przemyślenia
Kierowcy: Niezależność, Doświadczenia, Przygoda, Akcja/Działania, Komfort, Bezpieczeństwo, Wyzwanie / Poczucie spełnienia

Częściowy dom na kołach, aby umożliwić i zachęcić do podróży dla naszej rodziny.

Budżet ~90-95 tys. (teraz prawdopodobnie 100-115 tys. $)
Kamper Boondock / pojazd do zabawy / ciężarówka
Kamper off-grid 2 osoby, 3-5 nocy, 4 pory roku
Opcja dla 4 osób, 2-3 noce, 3+ pory roku

• Paliwo
• Woda
• Elektryczność
• Jedzenie
Możliwość jazdy w lekkim terenie i śniegu - Niektóre rodzaje opcji samoratowania (wciągarka, tory, ?)

Zabawki - główny nacisk, stąd główny nacisk na garaż

• Rowery
• Snowboard / splitboard
• Bouldering i wspinaczka
• Wędrówki / bieganie / plecak
• Surfing / SUP (nadmuchiwane)
• Komputery / filmy - internet i ekran filmowy

Przykłady detaliczne (głównie do wykorzystania przestrzeni):
• Winnebago Revel
• Sportsmobile
• VanDoIt?

Duży garaż, opcjonalna toaleta i prysznic, opcjonalne 4 siedzenia
Czy możemy zmieścić 4, a nawet 5 rowerów z tyłu?
Przenieść rowery lub deski na mocowanie zderzaka, aby umożliwić 4-osobową przygodę z dolnym łóżkiem piętrowym?

Czy warto mieć klimatyzację bez silnika? Nie chcemy siedzieć w upale w samochodzie; powinniśmy jechać gdzieś, gdzie możemy być aktywni. Pomiń klimatyzację i znajdź miejsca wystarczająco chłodne do spania. Odjedź, jeśli jest za gorąco. (Uwaga: przemyślenie tego teraz z szalonym upałem lata 2021 r.)

Opierając się na doświadczeniach i lekcjach z vana Sprinter 170 Passenger z 2011 roku.

• Kupiony w 2016 roku za 22 tys. $ z przebiegiem 130 tys. mil
• ~190 tys. mil w 2020 r. - ~15 tys. rocznie
• Używany do biwakowania, wspinaczki, jazdy na rowerze, surfingu i zwiedzania (i transportu)
• Całkowicie samodzielny (w kabinie)
Lubię / zachowaj / powtórz
• Modułowa konstrukcja - zmiana układu i użytkowania
• Przednia taca / półka (brak miejsca)
• Legalne łóżko typu queen size - standardowy materac
• Półka przesuwna w garażu (tym razem znacznie większa)
Nie lubię / zmień / wyeliminuj
• Prasa pasuje do kuchni 1" aluminium -> 3030
• Mniejszy 8020 trudny w obróbce -> 3030
• Wysokość łóżka trudna do zmiany > wysokość napędzana silnikiem
Dodaj / ulepsz
• Półki / szafki nad oknami
• Elektryczne podnoszenie / opuszczanie łóżka
• Większa szuflada garażowa (maksymalny rozmiar)
• Użyj 30 mm 8020 do wszystkiego
• Rozważ montaż w podwoziu
○ Sprężarka powietrza
○ Szara woda - możliwy problem z zamarzaniem?
○ Zbiornik na świeżą wodę?
○ Grzejnik
○ Baterie - nie dobre na zimno
 
#4 · (Edited)
Ogólna konstrukcja - podłoga, izolacja, 8020, szablony itp. post

Uwaga: "my" w tym wszystkim odnosi się w zasadzie do mnie i mojego 23-letniego syna. Wychodziłem z kontuzji biegowej, kiedy zaczęliśmy z vanem, a on nie pracował z powodu sytuacji C19. Więc SERIO w to weszliśmy i sprawiliśmy, że był w pełni funkcjonalny w ciągu kilku miesięcy. To także część powodu, dla którego zdjęcia są nieostre: oboje pracowaliśmy jednocześnie nad dwiema różnymi rzeczami - często od rana do późnej nocy - i zapominałem robić zdjęcia. Cholera, zapominałem jeść. :rolleyes:


<Dodawanie notatek z dyskusji PM dotyczącej części>

Trzymaliśmy się metryki dla wszystkiego. Wszystko w vanie jest obecnie metryczne; więc po prostu się tego trzymaliśmy. A ponieważ używamy wytłoczeń aluminiowych 30 mm, używają one śrub 6 mm do większości mocowań, więc... 6 mm jest idealne.

Użyliśmy 6 mm Rivnuts w fabrycznych otworach (lub wywierconych otworach, jeśli potrzebowaliśmy), do których przymocowana była sklejka 1/2. Używając narzędzia Astro do instalacji (miałem je już z budowy Sprintera).

"Wsporniki narożne", które mocuje się do sklejki, są przymocowane do 6 mm nakrętek młotkowych z tyłu. Lub jeśli mieliśmy miejsce, w którym nie mogliśmy prawidłowo włożyć jednego (drzwi szafki, na przykład - za płytkie), używamy tego innego rodzaju nakrętek T 6 mm.

Wszystkie połączenia 3030 wykorzystują te same wsporniki narożne lub "wsporniki narożne wewnętrzne" w zależności od tego, co wydawało się najlepsze do tego, aby rzeczy były solidne. Ceny tych wsporników wahają się od 1 do 2 dolarów za sztukę i użyliśmy ich setek. Musiałbym policzyć ile... BARDZO DUŻO. Ale wolałbym za to zapłacić niż za całą pracę, aby je pociąć; jest wiele rzeczy, które musieliśmy zrobić sami... cieszę się, że nie musieliśmy robić również tych. Oczywiście, wszystkie te standardowe wsporniki wymagają nakrętek T i śrub - setki i setki tych.

Dolne i górne panele boczne pokazane poniżej są dobrym / prostym przykładem - śruby trzymające je do ściany używają riv-nuts w dowolnych dostępnych otworach. Wsporniki są połączone z tymi nakrętkami młotkowymi z tyłu. Lokalizacje tych nakrętek T są wybierane jako lokalizacje, w których tuż za nimi nie ma metalu, aby nie hałasować.


<powrót do oryginalnego postu>

Podłoga - proste rzeczy, które były robione wiele razy gdzie indziej:

1/2" EPS w dolinach
1" Polyiso na wierzchu
3/4" brzoza bałtycka na wierzchu.

Trochę 3M 77, aby utrzymać EPS na miejscu i trochę więcej przed Polyiso, ale niewiele. Spodziewając się, że aluminiowe boki utrzymają większość na miejscu, a zamontowane moduły (łóżko, elektryka / lodówka, kambuz itp.) utrzymają resztę w dół. Wyszło świetnie - w ogóle żadnych hałasów.

Natychmiast przeszliśmy do testowego budowania kambuzu i łóżka. Doprowadziło to do zmiany kształtu obu po zobaczeniu makiet w zestawie.

Image


Image


Skończyło się na usunięciu 1" Polyiso z tyłu, kiedy zamontowaliśmy suwak garażowy - w przeciwnym razie nie zostałby solidnie przykręcony. Stracony czas i pieniądze. 😄

Wycięte części Polyiso, aby później poprowadzić instalację wodno-kanalizacyjną i elektryczną. Przewidywaliśmy to. To zadziałało świetnie.


Izolacja - 1" Polyiso na wszystkich dużych powierzchniach (dach), Reflectix (ponieważ mieliśmy rolkę pozostałą po Sprinterze) i 1" Thinsulate na wszystkim. Możesz zobaczyć Polyiso za sklejką 1/2" na dachu tutaj - a także warstwę pod podłogą.

Image



Plan polegał na obramowaniu dolnej części vana (do "linii pasa" poniżej okien) aluminiowym profilem 30 mm, aby późniejsze moduły można było do niego przykręcić. Aluminiowa rama miałaby być izolowana od metalowego korpusu za pomocą sklejki brzozowej 1/2".

Część myślenia o tym (pomijając wszelkie inne metody izolacji do przenoszenia ciepła) polegała na tym, że uznaliśmy, że dogodne miejsca do przykręcania / riv-nuts na Sprinterze nie zawsze były idealne dla wszystkiego, co do nich przykręcaliśmy. Ten model przymocowałby sklejkę tam, gdzie to wygodne, a następnie przymocowałby aluminium tam, gdzie chcieliśmy.

W (mojej głowie) teoria, przykręcanie do ściany powinno być mocne w taki sposób, że bardzo mały gwóźdź może utrzymać ciężki obraz, gdy jest ciągnięty z boku - a nie prosto. To moja teoria i wokół niej zbudowałem. Może się całkowicie mylę. Nie mam żadnych kwalifikacji do większości rzeczy, które robię.

Podobnie w górnej części - wiedząc, że planowaliśmy zamontować tam szafki.

Image


Image


Sklejka w tej wczesnej konfiguracji została ZNACZNIE przycięta, gdy zdecydowaliśmy, jak jej użyć. Wiele teorii zostało przetestowanych i odrzuconych. Przypomnieliśmy sobie, że wszystko zostanie zrobione 3+ razy i odkręcimy to wszystko i wrócimy do piły stołowej.

Image



Dach wyszedł świetnie (według naszych standardów). Proste białe panele, bardzo mało widocznych elementów montażowych.

Image


Oto zdjęcie tego, co tam jest. Thinsulate siedzi na wierzchu 1/4" MDF z melaminy i wytwarza ciśnienie - żadnych hałasów / skrzypień.
Image


Szyny górne i sufitowe sięgają do przodu zestawu.

Image


W końcu udało się opracować przedni panel o dziwnym kształcie. Nadal muszę jakoś naprawić te plamy.

Image
 
#476 ·
Podłoga - prosta sprawa, która była wielokrotnie robiona gdzie indziej:

1/2" EPS w dolinach
1" Polyiso na wierzchu
3/4" brzoza bałtycka na wierzchu.
Hej Greg,
Czego użyłeś do wykończenia podłogi? Jak się sprawdziła po kilku latach użytkowania? Preferujemy trwałość ponad estetykę. Często wracamy do samochodu z piaskiem i kamieniami na spodzie butów narciarskich, niezależnie od tego, czy jest to przejście przez błotnisty parking, czy wędrówka kilka mil szlakiem poniżej linii śniegu. Nie chcemy martwić się, że nasza podłoga jest zbyt delikatna, aby poradzić sobie z poważnym zużyciem.
Dzięki!
 
#6 · (Edited)
Zarezerwowane dla posta "Galley - wyjmowany propan i elektryczne gotowanie, w tym piekarnik, ciepła i zimna woda, świeża i szara woda, prysznic i ESPRESSO!"

Galley jest obecnie "niekompletny", ale oto kilka zdjęć z obecnego stanu.

Panele są montowane za pomocą rzepu Duo-Lock. Po prostu zdejmij je, aby serwisować / konserwować wszystko. Rama oczywiście wszystko przenosi, a panele są właśnie wykańczane.

Lista rzeczy do zrobienia:
  • wymienić górę (to był testowy kawałek sklejki 1/2", który jest na miejscu od miesięcy)
  • dostać drzwi do ekspresu / otworów przesuwnych
  • zdecydować, czy zachować obecne przełączniki, czy zrobić ładne

Widok od wewnątrz - kuchenka i piekarnik na propan, płyta indukcyjna, zlew, ekspres do kawy, szuflada do przechowywania:
Image

Tył - napełnianie świeżą wodą 18 galonów, prysznic, odpływ szarej wody 13 galonów, elektryka:
Image

Podnieś płytę indukcyjną, aby serwisować podgrzewacz wody i niektóre instalacje wodno-kanalizacyjne:
(Naprawdę muszę dostać ten ostateczny krój blatu - to coś jest brzydkie)
Image

Zdejmij panel, aby serwisować więcej instalacji wodno-kanalizacyjnych (przyklejone rzepem DuoLock):
Image


Pierwszy model łóżka i kuchni z konstrukcjami 1x2. Zdałem sobie sprawę, że pierwotnie planowany rozmiar kuchni - 56x24 - był za duży. Zmieniono na 51x21.
Image


Kolejne wczesne ujęcie. Kuchnia jest budowana w garażu. Łóżko ma swoją pierwszą próbę na górnej ramie na miejscu (ostateczna wersja była trzy iteracje później), a skrzynia lodówki jest zbudowana. Zauważ, że nie ma jeszcze zainstalowanej elektroniki - która później wypełni przestrzeń pod lodówką. Jedna z zalet modułowego podejścia. Zwróć również uwagę na niebieską taśmę na podłodze, aby zaznaczyć planowane lokalizacje dla suwaka i elektroniki oraz kuchni. Budowanie, gdy dostawaliśmy części w dowolnej kolejności.
Image


Zbudowano podstawową ramę kuchni. Wystarczająco, aby pomieścić kluczowe części, aby zapewnić, że generalnie będą działać. Zlew nie dotarł, więc część wentylatora służyła jako miejsce dla zlewu. Ten układ zadziałał. Więc z powrotem do garażu, aby go dalej rozwijać. Warto zauważyć, że instalacja elektryczna została uruchomiona w tym samym czasie / tego samego dnia. A bagażnik dachowy pojawił się jako następny. Potem z powrotem do kuchni. Po prostu pracując nad wszystkim, co miało sens w danym momencie - i jak najlepiej pasował podział obowiązków.
Image


Pierwszy tymczasowy krój blatu, kuchenka zamontowana po bokach, zainstalowany zlew. Układ nie do końca zadziałał - lokalizacja indukcji nie była dobra i za mało miejsca na kran. Odrzuciłem górę i wyciąłem kolejną.
Image


Nowy górny ponowny krój. Wszystko zainstalowane. Woda działa (muszę znaleźć lub zrobić zdjęcia tego). I praca nad tym, jak robić panele. Po prostu nie wyglądały zbyt dobrze. Tymczasem instalacja elektryczna jest zainstalowana - widać przewody tuż pod łóżkiem, które idą do kuchni.
Image


Myślałem, że wrzucę jeden, pokazując, jak stół działa jako przedłużenie blatu. Dobre dla dodatkowej przestrzeni do gotowania / przygotowywania.
Image

Zmiany po tym polegały głównie na uzyskaniu paneli, które działały. Po upuszczeniu śruby na kuchenkę indukcyjną i rozbiciu szkła, wymieniłem ją na nową, która pasuje i wygląda lepiej. Następnie dodanie prysznica na zewnątrz z tyłu kuchni i ustawienie zaworów do podłączenia do nadchodzącego prysznica - który będzie zasilany z pompy i świeżej i ciepłej wody w kuchni.

Gotowe zdjęcia są pierwszymi w tym poście. Metoda mocowania paneli na rzep działała pięknie - estetyka jest dobra, a funkcja jest świetna. Funkcja najpierw, forma druga dla nas, więc... trafione.
 
#146 ·
Pierwsza instalacja dotyczyła tylko zasilania po stronie ciężarówki. Użyliśmy go do kilku krótkich wycieczek. Kabel CCP2 2/0 do wyłącznika 150A (na tym zdjęciu było 120A); CCP1 1/0 (lub #2?) do wyłącznika 50A; szyna uziemiająca 4/0 do otworu D-ring słupka B. Następnie od wyłącznika 150A z powrotem do falownika 2,2kW z #2. Na tym zdjęciu używaliśmy falownika jako naszego jedynego AC i CCP1 / 50A jako naszego "domowego" zestawu 12V - stąd skrzynka bezpieczników, w której się znajduje. Jak na powyższym zdjęciu, skrzynka bezpieczników przeniosła się później do tyłu z głównym zasilaniem z akumulatorów domowych i wtórnym (przez przełącznik A/B) do tego źródła 50A / CCP1.
View attachment 159637

Elektryka po stronie ciężarówki - ładuje akumulatory domowe i stanowi zapas dla 120VAC i 12VDC:
* Van ma podwójne alternatory - dużo mocy na biegu jałowym dla ~2kW wyjścia​
* Van ma podwójne akumulatory - solidne zapasowe, z których możemy (i robiliśmy) korzystać​
* Falownik 2,2kW podłączony do CCP2 przez wyłącznik 150A​
* CCP1 zasila zapasowe 12V przez wyłącznik 50A (przełącznik A/B dla panelu bezpieczników domowych 12V)​

Ładowanie alternatora:
CCP1 idzie do wyłącznika 50A, a następnie do przełącznika A/B 12V (patrz poniżej)​
CCP2 idzie do wyłącznika 150A, a następnie do falownika Giandel 2,2kW​
Falownik Giandel idzie do gniazdka ściennego, które ma krótką wtyczkę bezpośrednio do wejścia 15A​
Podoba mi się ładnie rozmieszczone kołki na twojej szynie uziemiającej ujemnej. Jaki rozmiar w amperach ma szyna zbiorcza i jaki rozmiar mają kołki? Czy możesz udostępnić link do niej?

Dziękuję
 
#8 · (Edited)
Suwak do garażu - CAŁY garaż się wysuwa post

Ostatni zestaw, zbudowaliśmy wysuwaną tacę z pełnym wysuwem, wytrzymałymi prowadnicami, podstawą ze sklejki i aluminiową ramą kątową i /pakowaliśmy/ zwykle trzy rowery. Sprawdziło się to również w sezonie śnieżnym - pełny ładunek desek i sprzętu zsunął się z tyłu, aby się przygotować. Wchodząc w projekt tego zestawu, było to: "to było niesamowite; ale co, jeśli CAŁY garaż się wysunie?"

Zaczęło się od poszukiwania dużej wersji poprzedniej tacy. Potem natknąłem się na prowadnice do łóżka ciężarówki. Ponownie oceniono koszty niektórych DUŻYCH, wytrzymałych prowadnic i nagle zapłacenie 1000 $ za gotową, wysuwaną tacę wydawało się rozsądne. Zakupione od Slide-Master: 76" x 50" aluminium z 70% wysuwem, limit wagi 1000 funtów. Nieco ponad tysiąc dostarczonych. Nie poszło na pełny wysuw, ponieważ sprawiłoby to, że byłoby to o cal więcej. 70% wysuwu było w porządku.

Suwak jest dostarczany z gołą aluminiową ramą. Wycięliśmy i zdemontowaliśmy wcześniej zainstalowaną podłogę z tyłu, usunęliśmy izolację z poliizo - pozostawiając tylko 1/2" EPS i 3/4" sklejkę - i przykręciliśmy wszystko przez podłogę śrubami 6 mm i 8 mm z dużymi podkładkami i nylonowymi nakrętkami blokującymi na spodzie. Następnie położyliśmy 3/4" górę na tacy. Następnie (w końcu się do tego zabrałem) wyfrezowaliśmy rowki, aby zagłębić L-Track i dodaliśmy solidną gumową matę.

Szyna po lewej stronie dobrze sprawdza się do mocowania rzeczy. Jak dotąd wydaje się to zbędne po prawej stronie.

Załadowaliśmy go śmieciami na wywózkę. Zaliczył kilka weekendów na torze z motocyklem ulicznym. Jest regularnie używany na 3-4 wycieczki sportowe z maksymalnie czterema rowerami i wszelkiego rodzaju innym sprzętem. Funkcja wysuwania sprawia, że ​​jest naprawdę miło ładować i rozładowywać - zwłaszcza ze sprzętem wspinaczkowym i snowboardowym po jednej stronie i rowerami po drugiej - tak naprawdę ładujesz/rozładowujesz z boku / pod kątem 3/4.

Image


Image


Ostatnia podróż, mój syn chciał uzyskać więcej wysokości łóżka, więc również ścisnęliśmy widelce. Wydawało się, że działa dobrze.
Image


Weekend na torze:
Image


Dwóch osób, dwa sporty:
Image

Image


Trzy sporty (są tam również snowboardy):
Image
 
#10 ·
Czekam na Twoją budowę. Brzmi fantastycznie.
Większość już zbudowana. Muszę tylko zacząć publikować. Mam nadzieję, że część z tego okaże się pomocna / inspirująca.
Z pewnością zebrałem tutaj BARDZO DUŻO pomocy i inspiracji. 🤗
 
#13 · (Edited)
Moduł "Wyjmowany prysznic z recyrkulacją" - post
Aktualizacja posta z postępami - moduł prysznica jest gotowy, recyrkulacja nadal nie jest uwzględniona

Moduł prysznica oparty jest na wannie prysznicowej 21 x 35 z dolną częścią miski i wyższą częścią do montażu toalety. W środku jest ciasno, ale jesteśmy małymi ludźmi. Moduł można wyjąć z pewną trudnością gimnastyczną, obracając i przechylając, a następnie wysuwając go z suwaka. Była to praca jednoosobowa, gdy był tylko ramą, ale trudniej jest sobie z tym poradzić z panelami - teraz praca dwuosobowa.

Ściany to faliste panele Lexan - bardzo lekkie i wydają się wystarczająco mocne... plus są lekko nieprzezroczyste, ale sprawiają, że wszystko wygląda jasno i otwarcie. Próbowałem kilku metod, ale ostatecznie skończyłem na cięciu ich nożem do tapet i liniałem, a następnie ostatecznie wróciłem do wyrzynarki, ale z ostrzem do cięcia metalu. Trochę żmudne, ale najlepszy efekt - przy odpowiedniej prędkości ostrza plastik się nie topi.

Górne panele Lexan otaczają górną część prysznica (utrzymują wodę w środku) i są mocowane za pomocą rzepu Dual Lock. Należy je usunąć, aby wsunąć/wysunąć moduł, więc dual-lock był najlepszym rozwiązaniem; jest też trochę dopasowania - używając nacięcia w jednym, aby utrzymać drugi na miejscu.

Głowica prysznicowa ma szybkozłącze i jest współdzielona między wewnętrznym wyjmowanym prysznicem a zewnętrznym (z tyłu kuchni w obszarze suwaka).

Warto zauważyć, że kleje bardzo dobrze przylegają do paneli Lexan. Było trochę ciężko, kiedy zepsułem instalację paneli i musiałem ponownie zrobić kleje. Chowane drzwi prysznicowe RV są również trzymane za pomocą taśmy dwustronnej.

Image


Image



Panele Lexan są mocowane za pomocą przezroczystej taśmy VHB 1/2". To niesamowite. Ale w pewnym sensie bestia do pracy.
Image


W lewym górnym rogu powyżej widać dwa mieszacze do doprowadzania wody. Dolny mieszacz jest do ciepłej i zimnej wody, następnie wchodzi do górnego mieszacza, który może mieszać dopływ świeżej wody z wodą recyrkulowaną (ostatecznie - kiedy to wszystko uruchomię). Konfiguracja z dwoma mieszaczami jest przymocowana opaskami zaciskowymi do aluminiowej ramy, więc jest solidna, ale nie hałaśliwa i nie obciąża panelu Lexan. Prawdopodobnie będę musiał również dodać trochę neoprenowej amortyzacji.

Image



Poniżej modułu odpływ przechodzi do elektrycznego zaworu 2-drogowego. Jedna droga prowadzi do 1" przewodu spustowego, który wychodzi przez dno vana. Dołącza do niego spust przelewowy przed wyjściem. Optymistyczny plan polega na ustawieniu pompowania do recyrkulacji w celu utrzymania poziomu między dolnym i górnym spustem; przewidując, że pompa będzie wystarczająco mocna i będzie to kwestia prawidłowego ustawienia tego mieszacza. 🤞
Image


Mam przesunąć pompę trochę i podłączyć ją do drugiej strony zaworu spustowego. Pierwotnie miałem mieć filtry przed pompą... ale nie podoba mi się ten bałagan z syfonem, który to tworzy. Spróbuję z pompą, po prostu użyję filtra wstępnego, a następnie wepchnę wodę do dwóch kolejnych filtrów przed uruchomieniem do mieszacza recyrkulacyjnego. Filtry zostaną zamontowane z boku prysznica za kierowcą - tuż nad pompą na tym zdjęciu. Powinno to umożliwić ich widoczność i serwisowanie - myślę, że istotne problemy. Filtr wstępny powinien być widoczny i serwisowany z przodu prysznica.

Oto przewody ciepłej i zimnej wody poprowadzone z kuchni do tyłu za siedzenie kierowcy. Trzecia niebieska linia to wyjście z zamontowanego pod spodem zbiornika o pojemności 20 galonów, który zasila zawór z przyłączem węża w pobliżu drzwi przesuwnych. Tuż obok tej niebieskiej linii znajduje się 1" złączka przelotowa do spustu z prysznica.
Image


Oto przewody poprowadzone przez ścianę za miejscem, w którym znajduje się kuchnia. Wkrótce zrobię zdjęcie, jak są obecnie zakończone - muszę usunąć kuchnię, aby naprawić elektryczne drzwi przesuwne. Jeden jest teraz zakończony przy zaworze z przyłączem węża dostępnym przez suwak, ciepła i zimna woda są teraz zakończone na wlotach, które są podłączone do przewodów ciepłej i zimnej wody w kuchni.
Image


Po drugiej stronie tych przewodów znajdują się te dwa zawory do podłączenia prysznica.
Image



Górna część tych przewodów zasila kolektor z dwoma mieszaczami do prysznica. Otwarta szczelina, którą tu widzisz, to miejsce, w którym będzie podawana / mieszana woda recyrkulowana. Te przewody są po prostu odsłonięte, ale znajdują się za siedzeniem kierowcy i nie są zbyt widoczne.
Image




Następne kroki - najpierw sprawić, by wszystko działało bez recyrkulacji:
1. Uruchomić odpływ - myślę, że muszę przerobić przewody, aby dopasować je do otworu w podłodze
2. Podłączyć ciepłą i zimną wodę (podłączyć zawory do przewodów zasilających, poprowadzić przewody od mieszacza do dolnej części modułu, podłączyć węże między nimi)

3. Uszczelnić wszystkie narożniki (używając taśmy Flex Seal knock-off)
4. Zrobić górne panele przeciwbryzgowe i dopasować je

Jest w pełni funkcjonalny, ale bez recyrkulacji. Następnie z powrotem do recyrkulacji:
1. Przesunąć pompę i podłączyć do zaworu przełączającego odpływ
2. Zamontować dwa filtry z boku modułu i poprowadzić je w dół do pompy i w górę do mieszacza.
3. Uruchomić elektronikę zaworu - początkowo za pomocą przełącznika, a następnie za pomocą przełącznika I kontrolki
 
#14 ·
Podgląd modułu "Wyjmowany prysznic z recyrkulacją".

Konstrukcja jest zbudowana i można ją wyjąć w takim stanie, w jakim jest. Kompletna jest tylko instalacja odpływowa - w tym zawór 2-drogowy do przekierowywania recyrkulacji / odpływu - oraz pompa. Ale to pozostawia DUŻO pracy. Niezdecydowany co do materiału na ścianę. Skłaniam się ku panelom Lexan, a następnie pokryję je innym wyglądem wnętrza. Nadal niejasne, jak wykończyć górę. Może potrzebne będą wyjmowane panele, aby włożyć i wyjąć moduł - a następnie zainstalować panele wewnątrz i jakoś zapewnić wodoszczelność? 😏

View attachment 159483
Mam na myśli, że wyjmowany prysznic to szaleństwo :) Czy w ogóle potrzebujesz góry/sufitu?
 
#17 ·
A co powiesz na chowany plastikowy odcień lub coś w tym stylu... jak drzwi prysznicowe Nautilus, ale tylko do sufitu. To sprawiłoby, że byłoby to super zdejmowane i zatrzymałoby większość rozprysków w obszarze prysznica
Człowieku... to byłoby fajne... mogłoby być... ale jeszcze nie udało mi się wymyślić, jak zrobić chowaną osłonę okienną. :LOL:
 
#20 ·
Jakiego rodzaju filtrację planujesz dla prysznica z recyrkulacją? Wydaje się, że połączenie filtra węglowego 5 mikronów 10" plus światło UV załatwi sprawę, ale zobaczymy. I czy zamierzasz przepuszczać przefiltrowaną wodę z powrotem przez podgrzewacz wody, czy jak zamierzasz ją utrzymać w cieple? Mam podgrzewacz wody surecal (aka podgrzewacz wody, który wykorzystuje płyn chłodzący silnika do podgrzewania ciepłej wody), więc myślę o przepuszczaniu wody z prysznica przez wymiennik ciepła wielopłytowy, który jest również podłączony do pętli płynu chłodzącego podgrzewacza wody, aby podgrzać wodę, ale diabeł tkwi w szczegółach, ponieważ chciałbym móc po prostu utrzymać określoną temperaturę wody pod prysznicem, więc musiałbym mieć kilka czujników temperatury i trochę 'inteligencji', aby sterować pompą płynu chłodzącego, aby spróbować utrzymać tę temperaturę. Drugą opcją jest po prostu posiadanie podgrzewacza wody o pojemności 1 lub 2 galonów dedykowanego prysznicowi i po prostu ustawienie go tak, aby utrzymywał żądaną temperaturę... Wciąż o tym myślę 🤣
 
#21 ·
Jakiego rodzaju filtrację planujesz dla prysznica z recyrkulacją? Wydaje się, że połączenie filtra węglowego 5 mikronów 10" plus światło UV załatwi sprawę, ale zobaczymy. I czy zamierzasz przepuszczać przefiltrowaną wodę z powrotem przez podgrzewacz wody, czy jak zamierzasz ją utrzymywać w cieple? Mam podgrzewacz wody Surecal (znany również jako podgrzewacz wody, który wykorzystuje płyn chłodzący silnika do podgrzewania ciepłej wody), więc myślę o przepuszczeniu wody z prysznica przez wymiennik ciepła z wieloma płytami, który jest również podłączony do pętli płynu chłodzącego podgrzewacza wody, aby podgrzać wodę, ale diabeł tkwi w szczegółach, ponieważ chciałbym móc po prostu utrzymać określoną temperaturę wody w prysznicu, więc musiałbym mieć kilka czujników temperatury i trochę 'inteligencji', aby sterować pompą płynu chłodzącego, aby spróbować utrzymać tę temperaturę. Inną opcją jest po prostu posiadanie 1- lub 2-galonowego podgrzewacza wody dedykowanego do prysznica i po prostu ustawienie go tak, aby utrzymywał żądaną temperaturę...
Nadal o tym myślę 🤣
Nie mogę w tej chwili znaleźć mojego szkicu ołówkiem i papierem - tak robię wszystko, chyba że przechodzę na pełny komputer. Spróbuję więc wersji pisemnej. 😏

Przyjrzałem się BARDZO wielu projektom - od naprawdę złożonych, w pełni automatycznych po w pełni manualne z jednym mieszalnikiem dla świeżej wody, a drugim dla recyrkulacji. Zagłębiłem się nawet w kilka europejskich projektów domów - a także w kilka bardzo prostych konfiguracji RV. Zdecydowałem się zachować prostotę. Idealnie, będzie działać jak nierecyrkulacyjny - co mieliśmy w przeszłości, więc wydaje się to dobre.

Mamy 18 galonów świeżej wody wewnątrz platformy i kolejne 20 galonów pod platformą. I 4-galonowy podgrzewacz wody Bosch. Podstawowe zasilanie prysznica pochodzi bezpośrednio z wewnętrznej świeżej ciepłej i zimnej wody - już podłączonej i gotowej do pracy. Z Boschem przy ~140F, powinno być 50/50 lub mniej - więc prysznic 8-galonowy jest możliwy na początek. Ale mam nadzieję, że będzie lepiej z recyrkulacją.

Dwa systemy "odpływowe":
1. odpływa do zbiornika na szarą wodę - zarówno z odpływu, jak i z przelewu;
2. pompuje wodę z odpływu przez filtry, a następnie do mieszalnika, a następnie do głowicy prysznicowej.

Dwa systemy "zasilania":
1. standardowy mieszalnik ciepłej i zimnej wody - strona zasilająca zasila drugi mieszalnik;
2. drugi mieszalnik łączy świeżą ciepłą/zimną wodę z recyrkulowaną, filtrowaną.

Plan polega na używaniu recyrkulacji tylko w celu wydłużenia jednego prysznica - a nie do czyszczenia wody dla wielu pryszniców. Mam więc nadzieję, że uda mi się to zrobić z minimalną liczbą filtrów. Obecnie mam jeden mały filtr podstawowy (nie pamiętam rozmiaru), następnie duży filtr 100 mikronów łatwy do czyszczenia, a następnie przechodzę do wysokoprzepływowego filtra jednorazowego 0,5 mikrona. Mam nadzieję, że to wystarczy, aby jeden prysznic działał przez jakiś czas, po prostu dodając od czasu do czasu trochę ciepłej wody. Może dodam kolejny filtr 50 mikronów lub mniejszy łatwy do czyszczenia, jeśli zatkamy duży zbyt szybko.

Obecny plan polega na użyciu dna brodzika (z drewnianą kratką nad nim) jako źródła wody z recyrkulacji. Jeszcze tego nie testowałem. Jeśli to nie wystarczy, będę musiał przekształcić zbiornik na szarą wodę w zbiornik magazynowania recyrkulacji i sprawy się skomplikują - zwłaszcza w przypadku elementu wyjmowanego. Mam nadzieję, że obecny plan zadziała.

Prysznic będzie więc obejmował przełączenie zaworu spustowego na recyrkulację, a następnie rozpoczęcie od standardowego mieszalnika ciepłej/zimnej wody, aż w umywalce będzie wystarczająca ilość wody, a następnie włączenie pompy recyrkulacyjnej. Następnie użycie drugiego mieszalnika do określenia, ile wody z recyrkulacji, a ile ze świeżej. Myślę, że jeśli uda mi się wziąć 10-minutowy prysznic z zaledwie 3-4 galonami wody, to byłoby fantastycznie.

Jest częściowo zmontowany... ale jeszcze zero testów. Ciągle przemyślam sprawy i wracam do innych projektów. Ostatecznie się uda... 🤔
 
#23 ·
Również nie podoba mi się pomysł zatrzymywania wody z pryszniców do późniejszego wykorzystania, niezależnie od filtracji.

Może szalony pomysł, ale czy z "wodą jednorazowego użytku" możliwa jest recyrkulacja bez filtracji? 🙄 Posłuchajcie mnie. Czy to bardzo się różni (bardziej obrzydliwe) od wzięcia kąpieli? Powiedzmy, że kąpiel to 30 galonów w porównaniu do 3 galonów dla recyrkulacyjnej części prysznica. Jeśli wykonasz wstępne mycie, w którym możesz usunąć 90% paskudnych rzeczy ze swojego ciała, a woda zostanie spuszczona, to woda recyrkulacyjna nie różni się od kąpieli. Zawsze możesz wykonać końcowe płukanie świeżą wodą, jeśli chcesz.

Dodanie złożoności wymiennika ciepła dla recyrkulacyjnej części prysznica wydaje się warte zachodu. Wtedy prysznic mógłby trwać tak długo, jak chcesz, bez konieczności mieszania większej ilości gorącej wody. Podejrzewam, że woda może dość szybko ostygnąć, więc może być konieczne dodanie dużej ilości świeżej gorącej wody, co niweczy sporą część oszczędności wody. Obliczenie strat ciepła może być warte jakiegoś symulowanego testu, zanim zajdziesz za daleko. Z wymiennikiem ciepła elektryczność jest jedynym zasobem potrzebnym do przedłużenia prysznica. Naprawdę długie prysznice byłyby dobrym sposobem na uzasadnienie całego tego LiFPO4, który masz. 😁

Podoba mi się pomysł przenośnej jednostki i wykorzystania brodzika jako zaopatrzenia, może dodajmy w nim jakiś rodzaj miski na pompę, jeśli to konieczne. Chcesz mieć sposób na opróżnienie miski po zakończeniu.
 
#27 ·
Podoba mi się konfiguracja tego gościa, ponieważ używa on tylko wymiennika ciepła w połączeniu z termostatycznym zaworem mieszającym do kontroli temperatury, więc myślę, że prawdopodobnie skopiuję jego projekt.
011 - Hour Shower 2.0 - The Heated Hour Shower! - YouTube
Chociaż zamierzam trzymać się filtra 5 mikronów dla całego domu + UV do użytku przez wiele osób. Filtry do całego domu nie będą o wiele droższe niż filtr 20 mikronów, którego używa z czasem.

Nie podoba mi się również pomysł zatrzymywania wody z pryszniców do późniejszego wykorzystania, niezależnie od filtracji.
Tak, myślę, że dla nas wszystkich weźmiemy prysznic, a potem ją wylejemy, ale będzie współdzielona

Może szalony pomysł, ale czy z "wodą jednorazowego użytku" możliwa jest recyrkulacja bez filtracji? 🙄 Posłuchajcie mnie.
Tak, myślę, że tak; ale tylko do użytku przez jedną osobę. z czterema osobami.... fuj.
Mogę sobie wyobrazić, że po prostu prosto recyrkulujesz wodę podczas mycia, a następnie włączasz pętlę filtra do płukania. ALE myślę, że jeśli chcesz włączyć UV, chcesz, aby zawsze była filtrowana, zanim trafi do drogiej żarówki UV.
Na około 19 minucie filmu, do którego link podałem powyżej, zaleca on dodanie 1 łyżeczki soli Epsom do 0,5 galona wody, której używa, aby pomóc filtrowi oddzielić mydło od wody, więc może to być również pomysł do włączenia.
 
#33 ·
Cześć
Niesamowita konstrukcja. Dzięki za udostępnienie.
Pytania;
Czy dostałeś fabrycznie zamontowany drugi alternator?
Czy dodałeś wszystkie okna?
Jaka jest całkowita waga twojej konstrukcji?
Dzięki, @JMBoise.

Mam dowiedzieć się, jak sprawić, by ta naklejka na okno była czytelna.

Fabryczne podwójne alternatory (i podwójne akumulatory, FYI).

Okna zostały zamówione w ten sposób od Forda. To zamówienie "Cargo z oknami" - jedyny sposób, w jaki mogłem dostać pojedyncze tylne koła ze wszystkimi oknami; w przeciwnym razie zamówiłbym platformę pasażerską. Kosztowałoby to również mniej. 🤔

Całkowita waga wynosi teraz około 9000. Zważyliśmy 9500, kiedy załadowaliśmy go sprzętem i wszystkim na wycieczkę. Nadal prowadzi się fantastycznie. Zużycie paliwa wynosi 12-14 mpg.
 
#36 ·
Co za uczta. Piękna robota i jestem dopiero w połowie wątku. Z niecierpliwością czekam na przeczytanie reszty jutro. Dziękuję za poświęcenie czasu na napisanie tego wszystkiego.
Dzięki, @eranrund. Również z przyjemnością przeglądałem Twój wątek! Dzielenie się wszystkimi pomysłami sprawia, że dzieją się fajne rzeczy. 😄


Naprawdę podoba mi się cała konfiguracja okien. Furgonetki są dość wąskie, więc szybko może zrobić się klaustrofobicznie. Jedynym problemem dla mnie może być brak rozszerzeń dla łóżka bocznego. Producent powiedział mi, że łóżko boczne oszczędza 20 cali z tyłu, co w przypadku rozstawu osi 148 cali, nie przedłużonego 148, może być problemem.
Zgadzam się z oknami. Kilku znajomych weszło wczoraj do vana i skomentowało, że wydaje się bardziej przestronny niż niektóre małe kampery. Oczywiście iluzja, ale okna i przesunięcia na ścianach / szafkach / oknach pomagają w tym, myślę.

Oszczędność szerokości jest interesująca. Rozważaliśmy to również w poprzednim vanie. Istnieje ukryta zaleta konfiguracji N-S: materac wchodzi w ramę tylnych drzwi o 8-9 cali (potencjalnie 10 cali w zależności od tego, jak materac spoczywa na tylnych słupkach). Materac typu queen ma wymiary 60x80 (to jest to, czego używamy). Zatem przejście na bok to wyraźnie 20 cali. Ale w rzeczywistości to tylko 10-12 cali w ostatecznym użyciu. Następnie jest fakt, że nie można dostać materaca typu queen E-W - maksimum to około 75 cali bez wysuwanych elementów. Dodaj wysuwane elementy i możesz /może/ uzyskać 80 cali? Ale poświęć opcje izolacji - to nie jest /naprawdę/ duży problem w porównaniu z oknami, ale to coś. Bez wysuwanych elementów, schodzisz do różnicy 5-7 cali. A teraz musisz albo iść z materacem Full (54x75) albo przejść na piankę ciętą na zamówienie. Wolę prawdziwy, wygodny materac - a nie tylko "naprawdę dobry układ RV". Więc... 🤷‍♀️

Minimum oszczędności z materacem typu queen to 12 cali.

Następnie jest kwestia podnoszenia/opuszczania łóżka: łóżko idące E-W prawie na pewno musi być we wnękach okiennych - nie może siedzieć częściowo w tylnych drzwiach, znowu. Oznacza to, że funkcja góra/dół sprowadza się do mniej niż stopy. To nie jest takie wspaniałe dla przestrzeni garażowej. Wczoraj przenieśliśmy kanapę: podnieśliśmy łóżko i mnóstwo miejsca. Więc to samo w sobie w zasadzie to dla nas przypieczętowuje.

Jeśli zbudujemy jeden w przyszłości, ponownie rozważę krótszy zestaw. Może zmienię zdanie w sprawie N-S/E-W. Ale z tą rzeczą podnoszenia/opuszczania, prawdopodobnie wrócę do N-S. Ale z pewnością będzie to ponowne rozważenie, gdybyśmy byli w krótszym zestawie. 🤔
 
#35 ·
Naprawdę podoba mi się cały układ okien. Furgonetki są dość wąskie, więc szybko może zrobić się klaustrofobicznie. Jedynym problemem dla mnie może być brak rozszerzeń dla łóżka poprzecznego. Producent powiedział mi, że łóżko poprzeczne oszczędza 20 cali z tyłu, co może być problemem, jeśli wybierasz rozstaw osi 148 cali, a nie przedłużony 148.
 
#37 ·
#38 ·
#49 ·
"...góry są naszą Ziemią Świętą i powinniśmy przechadzać się po nich z szacunkiem..."
View attachment 159423
View attachment 159452

1. Plan przewodnika
2. Zamówienie początkowe i zakup
3. Ogólna konstrukcja - podłoga, izolacja, 8020, szablony itp.
4. Łóżko - elektryczne podnoszenie / opuszczanie plus 'tryb kanapy'
5. Kambuz - piekarnik, ciepła i zimna woda, przechowywanie świeżej i szarej wody, prysznic i ESPRESSO!
6. Elektryka - 8 kWh 24V Victron spend-fest
7. Suwak garażowy - CAŁY garaż wysuwa się
8. Wyjmowany prysznic z recyrkulacją

Inne (TBD):

  • Instalacja tylnego wentylatora MaxxAir - instalacja z przesadą
  • Obrotowe Scopema na fotelach 2020 zasilanych / podgrzewanych - jak chroniliśmy przewód i podnieśliśmy mocowania siedzeń
  • Sprężarka powietrza i zbiornik - sprężarka do pompowania / spuszczania powietrza i rowerów, zbiornik do czyszczenia rzeczy
  • Szafka na propan - obudowa w ramie 3030, wentylowana, uszczelniona taśmą
  • Górne szafki - w ramie 3030, drzwi na zawiasach, zatrzaski, różne rozmiary - skupienie się na rzeczach wyglądających "przestronnie"
  • 2-osobowe siedzenie - niewygodne dla nikogo innego niż dzieci, biegacze i wspinacze
  • Bagażnik dachowy DIY - podstawy HPDE, pionowe aluminiowe kątowniki, konstrukcja aluminiowa 30 mm (i dlaczego prawdopodobnie będziemy go przebudowywać)
  • Zawieszenie Air Lift z pilotem
  • Mocowanie stołu Lagun przy suwaku - stół do obrotów ORAZ dodatkowy blat

Więcej:
  • Panele ścienne - mocowanie za pomocą rzepu Duo Lock - panele odskakują, niewidoczne mocowanie
  • Moskitiery do suwaka i tyłu - kupiłem cztery, ale żaden nie wydaje się odpowiedni
  • Wzmacniacz komórkowy - w użyciu, ale nie "zainstalowany"
  • Oświetlenie zewnętrzne - reflektory do biwakowania i jazdy - wciąż w pudełkach
  • Instalacja Espar B4L - teraz w pudełku, przygotowuję się do montażu za tylnym kołem kierowcy
  • Soundbar i subwoofer do muzyki w rig - ostatecznie również do filmów



Post wprowadzający:

Zamierzam założyć wątek, ponieważ wciąż myślę, że powinienem. Spróbuję udokumentować (ze zdjęciami i listami części) rzeczy, które zrobiliśmy, a które nie są standardowe. Więc nie tak dużą uwagę zwracamy na izolację, podłogę, obrotnice czy panele słoneczne - tego jest tu i gdzie indziej pod dostatkiem. Może trochę o modelu wytłaczania aluminium, chociaż to też ma dużą przyczepność (aka 8020).

Będę linkował do każdego posta dla kluczowych tematów budowlanych. Popchnij mnie, jeśli coś zepsuję, przegapię lub pominę.

Zrobię "zarezerwowany post" dla pierwszych kilku, a potem zrobię pozostałe, gdy tylko będę mógł.

Jeśli coś wygląda interesująco, ale jeszcze tego nie zrobiłem, popchnij mnie; to fajniejsze niż praca z własnej listy "do zrobienia".



Zaplanowane, ale jeszcze wcale nie wykonane - pomóż mi je rozgryźć!
  • Ulepszenie stereo - głośniki i cokolwiek... wzmacniacze? DSP? jeszcze nie wiem
  • Wykończenie, aby upiększyć ściany, drzwi i otwory okienne - naprawdę zgubiłem się w tym
  • Osłony okienne - może po prostu je kupię, jeśli uda mi się pokonać cenę
  • Osłona wykładziny łóżka na zewnętrznych dolnych panelach z tworzywa sztucznego i rockerach
  • Wyściółki nadkoli
  • Owiewka bagażnika dachowego
  • Monitor / ekran do oglądania filmów w łóżku
  • Wentylacja podłogowa, aby wciągnąć więcej powietrza - czy nadal używać uchylonych okien?
  • Przednia płyta ślizgowa / płyta ochronna
  • Dodaj RPI do zdalnego dostępu / monitorowania
Uwielbiam to, co zrobiłeś. Chciałbym powielić Twój system wysuwania i łóżka, ponieważ jest to jeden z najbardziej funkcjonalnych, jakie widziałem do tej pory.
 
#50 ·
Uwielbiam to, co zrobiłeś. Chciałbym powielić Twój wysuwany system i system łóżka, ponieważ jest to jeden z najbardziej funkcjonalnych, jakie do tej pory widziałem.
Dzięki, @Bent1.

Zawsze chodzi o grę "jakie są Twoje cele", wiesz? To "przynieś wszystkie zabawki" sprawia, że garaż i suwak są dla nas dużym priorytetem. Oczywiście stwarza to ograniczenia: po bokach suwaka nie ma zbyt wiele "stałej" przestrzeni; umieszczenie instalacji elektrycznej lub jakiegokolwiek zbiornika na wodę z tyłu byłoby dość trudne; prawdopodobnie również inne rzeczy. Ale celem nr 1 dla nas jest cały sprzęt, który zabieramy na przygodę.

Z niecierpliwością czekam, aby zobaczyć, jak to zrobisz!
 
#62 ·
Schowek na propan.

Przy ostatnim zestawie użyliśmy 5-kilogramowej butli z propanem z naszym podgrzewaczem wody do prysznica. Miał tak wygodny rozmiar i kształt, że rozważaliśmy ponowne użycie go w tym zestawie. Potem zdecydowaliśmy, że zbiornik pod podwoziem to może lepszy pomysł. Ale wygoda napełniania tego zbiornika jest trudna do pobicia. Kupiliśmy kolejny i wypróbowaliśmy go z piekarnikiem, aby zobaczyć, jak dobrze się sprawdza - ile propanu zużywa piekarnik? Używaliśmy piekarnika i kuchenki bardzo dużo i zużyliśmy tylko pół zbiornika, więc go zatrzymujemy.

Początkowo był po prostu przymocowany do tyłu kuchni. Prawdopodobnie w porządku. Ale dlaczego nie zrobić tego dobrze? Więc... jak trudno JEST zrobić to dobrze? Rozumiemy, że problem polega na tym, że propan jest cięższy od powietrza - bardziej jak ciecz niż gaz (jak gaz ziemny), więc problem polega na tym, że propan będzie się "zbierał" w miarę jak niewidocznie wycieka - sprawiając, że podłoga vana będzie gotowa do spalenia. Zatem rozwiązaniem jest umieszczenie go w rodzaju "wiadra" z otworem na dnie, który odprowadza na zewnątrz, gdzie może spłynąć / rozproszyć się. Nie jest to super nauka o rakietach. I, bądźmy szczerzy, wszystko, co robimy, jest lepsze niż to, że jest tam po prostu przymocowane; więc... trudno się pomylić z tak niską poprzeczką!

Jest schowany jak najbliżej tylnego koła.
Image


Te dwa kawałki drewna po prostu wpadają. Zapobiega grzechotaniu i jest łatwy do usunięcia. Wąż po prostu wystaje z tego bocznego otworu. Oczywiście nie jest idealnie uszczelniony, ale znacznie lepiej niż było, prawda? I proste.
Image


Wszystko jest wyłożone taśmą Flex Seal innej marki. Wydaje się w porządku. Można zobaczyć otwór w dolnym rogu - za pomocą rury PVC 1". Nie chciałem go faktycznie napełniać wodą, aby przetestować... ale wydaje się dobrze.
Image


Image
 

Attachments

#64 · (Edited)
Roadmaster Active Suspension post (550 $ bezpośredni zakup)

Zainstalowałem je dzisiaj po południu. Krótka jazda próbna wykazała zauważalny spadek przysiadania podczas przyspieszania. Pokonywanie zakrętów z dwukrotną zalecaną prędkością wydawało się nieco lepsze niż wcześniej, ale trudno to stwierdzić. Brak zauważalnego wzrostu szorstkości lub czegokolwiek negatywnego.

Ich instalacja nie zajęła zbyt dużo czasu, gdy tylko podniosłem vana i pokonałem strach przed tak ciężkim urządzeniem spoczywającym na stojakach na naszej pochyłej podjeździe i tak dalej. Jak zawsze, pierwszy zajął półtorej godziny; drugi pół godziny. Oczywiście zajęło mi godzinę znalezienie moich stojaków i klinów pod koła. Za dużo rzeczy w garażu.

Image


Image


Image


Moja zaawansowana technologicznie metoda podnoszenia vana. Trzy deski 2x4 ułożone na podnośnikach hydraulicznych / stojakach. To działa. Ale tak naprawdę nie wzbudza zaufania.
Image
 
#283 ·
Roadmaster Active Suspension post (550 $ bezpośredni zakup)

Właśnie je dziś po południu zainstalowałem. Krótka jazda próbna wykazała zauważalny spadek przysiadania podczas przyspieszania. Pokonywanie zakrętów z dwukrotną zalecaną prędkością wydawało się nieco lepsze niż wcześniej, ale trudno powiedzieć. Brak zauważalnego wzrostu szorstkości lub czegokolwiek negatywnego.

Ich instalacja nie zajęła zbyt wiele czasu, gdy tylko podniosłem vana i pokonałem strach przed tak ciężkim urządzeniem spoczywającym na stojakach podnośnika na naszej pochyłej podjeździe i tak dalej. Jak zawsze, pierwszy zajął półtorej godziny; drugi pół godziny. Oczywiście zajęło mi godzinę znalezienie moich stojaków i klinów pod koła. Za dużo rzeczy w garażu.

View attachment 159886

View attachment 159887

View attachment 159888


Moja zaawansowana technologicznie metoda podnoszenia vana. Trzy 2x4s ułożone na podnośnikach hydraulicznych / stojakach. To działa. Ale naprawdę nie wzbudza zaufania. :LOL:
View attachment 159889
Mam nadzieję zainstalować RAS w następny weekend. Jakieś wskazówki dotyczące podnoszenia vana? W którym punkcie umieściłeś te 2x4s, czy to jeden z oficjalnych punktów podnoszenia? Jeśli dobrze pamiętam, podnoszą one oś, więc nie przyniesie to pożądanego efektu.
Obecnie nie posiadam Unijacks, ale wydaje się, że warto je mieć. Widziałem, że niektórzy ludzie wspominali, że podnosili z dołu haka holowniczego, ale nie jestem pewien, jak to jest ryzykowne. Nie mam dużego doświadczenia w podnoszeniu pojazdów...
Dzięki!
 
#65 · (Edited)
Air Lift Load Lifter 5000 Ultimate i Wireless Kit post (~500 $ na Amazon)

Uświadomiłem sobie, że nic o tym nie pisałem. I oczywiście są widoczne w poście RAS powyżej.

Pompowanie do pełna, a następnie opuszczanie do najniższego ustawienia. Widać, że wysokość trochę spada. Oczywiście, spadnie jeszcze bardziej podczas jazdy, gdy się osadzi.

Zawory Schrader do pompowania ręcznego umieściliśmy pod osłoną przy zbiorniku paliwa.

Obserwacje Air Lift:

Głównym powodem było to, że furgonetka robiła dziury w naszym podjeździe hakiem holowniczym, jeśli zapomnieliśmy ustawić odpowiedni kąt podczas wjeżdżania. Co oczywiście oznaczało, że czasami ocierała się gdzie indziej. Jak to naprawić? Dodać ciężkie sprężyny? Nie chcę sztywniejszej jazdy, naprawdę... jeździ TAK przyjemnie po gładkiej autostradzie. Poduszki powietrzne wydawały się najlepszym rozwiązaniem dla prześwitu i /opcji/ usztywnienia zawieszenia.

Wynik był natychmiastowy: naciśnij przycisk, aby ustawić 100 psi i bez problemu go osiągnąć. Przejechałem kilka tysięcy mil po każdym terenie i doszedłem do wniosku, że regularna jazda z ciśnieniem 25-30 psi usztywniała zawieszenie na tyle, że znów odczuwało się je bardziej jak standardowe - lub w takim stopniu, w jakim było to możliwe po dodaniu 3000 funtów. Zwiększ do ~60 psi i było trochę "sztywno", co /może/ pomogło w przechyłach / zakrętach? Trudno powiedzieć na pewno. Ale zauważalnie sztywniejsze. Przypadkowo zostaw je na 100 psi po podniesieniu w celu uzyskania prześwitu i poczuj nierówności na autostradzie jak ostry cios.

Potem zdajesz sobie sprawę, że poduszki powietrzne są również jak "lite" wersja systemu poziomowania RV... czujesz się z tego bardzo zadowolony. Ustaw je blisko lewo-prawo z przodem o cal wyżej i użyj Air Lift, aby doprowadzić je do perfekcji. Uwielbiam to.

Skończyło się na usunięciu haka holowniczego... tak naprawdę go nie używam i zawsze mogę go założyć z powrotem za pomocą pół tuzina śrub. Teraz jest dużo prześwitu.

Image


Image


Image