Ford Transit USA Forum banner
61 - 80 of 101 Posts
Is er iemand die een soort warmwateraccumulator heeft gebruikt, zoals het gebruik van een Bosch-boiler om het warme water een paar uur vast te houden, zodat je het systeem niet elke keer hoeft te laten draaien als je warm water wilt?
Als je hun ComfortHot-tanks (2 & 4,5 gal.) gebruikt, fungeren die als een "accumulator" voor de hete glycol. En zolang ze zich dicht bij het punt van gebruik (keukengootsteen?) bevinden, zou je snel warm water moeten krijgen zonder dat de hydronische verwarming hoeft aan te slaan.

Hoeveel warm water er kan worden geleverd voordat de verwarming aanslaat, hangt af van vele factoren, zoals de temperatuur van de bus, de afstand, de isolatie van de tank (indien mogelijk), enz.

Ik speculeer hier een beetje, want ik heb mijn systeem nog niet geĂŻnstalleerd. Maar ik denk dat het logisch is om de hete glycol hetzelfde te beschouwen als het warme water in een traditioneel systeem. Hoe ver de opslagtank van uw punt van gebruik verwijderd is, bepaalt de snelheid waarmee u warm water krijgt.

Dit gezegd hebbende, de Bosch-tanks (en vele andere) zijn goed geĂŻsoleerd en kunnen lange tijd warm water vasthouden. De ComfortHot is niet geĂŻsoleerd. En als dat om de een of andere reden niet kan, blijft de glycol niet zo lang warm als een warmwatertank.

Als je een warmwatertank in serie toevoegt, na de ComfortHot, en die tank afkoelt, heeft het Rixens-systeem geen manier om de tank bij te vullen met warm water zonder al het koude water te spoelen. En als je het verwarmingselement in de Bosch-tank gebruikt, zou ik de waarde in twijfel trekken die je van het Rixens-systeem zou krijgen.

Er zijn manieren om een recirculatiesysteem aan te sluiten dat het mogelijk maakt koud water te vervangen door warm water zonder water te verspillen. Maar hoe groter je warmwatertank, hoe meer water je moet recirculeren.
 
Is er iemand die een soort warmwateraccumulator heeft gebruikt, zoals een Bosch-boiler om het warme water een paar uur vast te houden, zodat je het systeem niet elke keer hoeft te laten draaien als je warm water wilt?
De glycoltank doet dit tot op zekere hoogte. Een grotere (of een tweede) zou nog beter zijn. Het probleem met het bufferen van het warme water zelf is dat je (zonder een complex systeem) de zeer fijne functie van direct warm water zou opgeven, omdat je een koude buffertank zou moeten opwarmen voordat je kunt douchen.
 
Is er iemand die een soort warmwateraccumulator heeft gebruikt, zoals een Bosch-boiler, om het warme water een paar uur vast te houden, zodat je het systeem niet elke keer hoeft te laten draaien als je warm water wilt?
Het duurt niet lang voordat het water warm wordt - ongeveer 5 minuten. Maar er zijn opties om een watertank in het systeem te integreren; hier is een video van een inbouwer genaamd Van Land die een onderwagen tankverwarming heeft met een motorlus. Ik weet echter niet wat de prijs is.
 
Cincy, ik hoop echt dat je je bus krijgt! Ik herinner me dat ik je naam/berichten hier zag toen ik me voor het eerst aanmeldde, dus het is moeilijk te geloven dat je er nog geen hebt. Ik denk dat je in 2020 in de PSD-fiaco terechtkwam; kan het me niet precies herinneren. In ieder geval, het allerbeste voor de toekomst!
We hebben EINDELIJK een bus en werken aan de installatie van ons Rixen's systeem. Nogmaals, enorm bedankt aan jullie beiden (@NealCarney en @nealcallan) voor alle geweldige informatie die jullie hier op het forum hebben verstrekt.

Het waren vele iteraties en veeeel te veel tijd liggend onder de bus in staarstand om alle stukken te laten werken
Dit is zo waar nu we daadwerkelijk een bus op de oprit hebben staan. Onze buurman merkte onlangs tegen me op dat onze oprit eruitzag als de scène van een bus die landde op de boze heks van het westen. Ha!

Ik wil de locaties kopiëren die jullie beiden hebben gebruikt voor de routing van de kachel- en glycolslangen.
  1. kachelbeugel - Ik denk erover om Send Cut Send te gebruiken om een beugel te fabriceren om te interfacen tussen de Espar-beugel en het metaal van de bus. Hebben jullie beiden extra foto's van jullie interfacebeugel? Ik neem aan dat jullie klinkmoeren in het metaal van de bus hebben gebruikt om de beugel aan de bus te bevestigen, maar hoe hebben jullie de Espar-beugel aan de interfacebeugel bevestigd zonder interferentie van bevestigingsmiddelen?
  2. glycolslangrouting - De slangrouting die jullie hebben gebruikt door de vloer van de wandholtes is ingenieus. Aan de binnenkant van de bus lijkt er genoeg ruimte te zijn voor een boor en een gatenzaag. Onder de bus heb ik echter moeite om te zien hoe jullie daar gaten hebben weten te boren. De voorste bevestiging voor de bladveer lijkt elke kans op toegang tot die locatie met een gatenzaag op een boor te verstoren. Hoe zijn jullie erin geslaagd om beide gaten te boren? Welke maat gat hebben jullie geboord? Hebben jullie de interne en externe gaten verticaal op elkaar uitgelijnd (d.w.z. verticaal gat in wandholte staat direct boven het horizontale gat onder de bus)?
Nogmaals bedankt voor al jullie hulp!!!
 
  • Like
Reactions: harryn
Discussion starter · #65 ·
We hebben EINDELIJK een busje en werken aan de installatie van ons Rixen's systeem. Nogmaals, enorm bedankt aan jullie beiden (@NealCarney en @nealcallan) voor alle geweldige informatie die jullie hier op het forum hebben verstrekt.


Dit is zo waar nu we daadwerkelijk een busje op de oprit hebben staan. Onze buurman merkte onlangs tegen me op dat onze oprit eruitzag als de scène van een busje dat landde op de boze heks van het westen. Ha!

Ik wil de locaties kopiëren die jullie beiden hebben gebruikt voor de kachel- en glycolslangrouting.
  1. kachelbeugel - Ik denk erover om Send Cut Send te gebruiken om een beugel te fabriceren om te interfacen tussen de Espar-beugel en het metaal van het busje. Hebben jullie beiden extra foto's van jullie interfacebeugel? Ik neem aan dat jullie klinkmoeren in het metaal van het busje hebben gebruikt om de beugel aan het busje te bevestigen, maar hoe hebben jullie de Espar-beugel aan de interfacebeugel bevestigd zonder interferentie van bevestigingsmiddelen?
  2. glycolslangrouting - De slangrouting die jullie hebben gebruikt door de vloer van de wandholtes is ingenieus. Aan de binnenkant van het busje lijkt er voldoende ruimte te zijn voor een boor en een gatenzaag. Onder het busje worstel ik echter om te zien hoe jullie daar gaten hebben weten te boren. De voorste montage voor de bladveer lijkt elke kans op toegang tot die locatie met een gatenzaag op een boor te verstoren. Hoe hebben jullie beide gaten weten te boren? Welke maat gat hebben jullie geboord? Hebben jullie de interne en externe gaten verticaal op elkaar uitgelijnd (d.w.z. verticaal gat in de wandholte bevindt zich direct boven het horizontale gat onder het busje)?
Nogmaals bedankt voor al jullie hulp!!!
@CincyBearcats, ik ben ZO blij dat je eindelijk je busje hebt ontvangen na zo lang te hebben gewacht. Je hebt echt het geduld van Job!

Hieronder staan vier foto's van de tussenbeugel die ik heb gebruikt. Ik geloof niet dat @nealcallan een tussenbeugel heeft gebruikt, maar ik weet zeker dat hij zal antwoorden zodra hij je bericht ziet. Normaal gesproken zou ik vier klinkmoeren in het frame hebben geĂŻnstalleerd en geen tussenbeugel nodig hebben gehad, maar ik kon hem niet positioneren zoals ik wilde. Ik herinner me de details niet meer, maar ik denk dat het te wijten was aan mijn gewenste verticale montagepositie.
  • De eerste foto toont de meeste hardwarecomponenten en de verzonken bewerking voor de platkopschroeven. Ik denk dat de enige items die niet worden weergegeven, drie klinkmoeren, borgringen en twee borgmoeren voor de onderste platkopschroeven zijn. Het toont ook het extra gat in het middelste gedeelte van de Espar-beugel dat ik moest boren (hieronder beschreven).
  • De tweede foto toont hoe de zijkant van de tussenbeugel die naar het frame van het busje is gericht, eruitziet met schroeven bevestigd. Zoals je kunt zien, is de verzonken kant van de tussenbeugel naar het frame gericht.
  • De derde foto toont de pre-installatie van de tussen- en Espar-beugel. Je steekt eerst de middelste bout met ronde kop in de tussenbeugel, omdat je dat later niet meer kunt doen. Deze gaat uiteindelijk in een klinkmoer in het frame. Een klein toegangsgat wordt in de Espar-beugel geboord, zodat je hem later met een inbussleutel kunt vastdraaien. Vervolgens moeten de twee onderste platkopschroeven vóór de installatie op het frame met borgmoeren worden bevestigd, omdat er later niet genoeg ruimte is om ze vast te draaien.
  • De vierde foto toont de beugelconstructie die op het busje is gemonteerd. Natuurlijk moeten eerst de drie klinkmoeren worden geĂŻnstalleerd. Vervolgens monteer en draai je de voorgeĂŻnstalleerde middelste bout vast met een inbussleutel door het toegangsgat zoals hierboven beschreven. En als laatste kunnen de twee bovenste bouten door zowel de tussen- als de Espar-beugel en in de klinkmoeren in het frame.
Wat betreft de glycolslangen, heb ik een paar foto's bijgevoegd die hopelijk correleren met je busje.
  • Ik herinner me niet dat de bladveer stoorde, maar het is mogelijk dat ik een haakse boor heb gebruikt.
  • Inderdaad, ik geloof niet dat de onderste gaten verticaal op één lijn liggen met de bovenste gaten. Misschien kwam het gedeeltelijk door de bladveerinterferentie, maar ik denk dat het nog belangrijker is dat de buigradius te krap zou zijn en dat je mogelijk een elleboog nodig hebt. Door de onderste gaten naar links te verschuiven, is er voldoende ruimte om de slang 90 graden omhoog te buigen zonder te knikken.
  • Volgens mijn gegevens heb ik zowel een 1-3/8” grommet als een 1-1/2” grommet voor de installatie gebruikt. De ID van de 1-3/8 is 1”, wat overeenkomt met de Gates-slang OD en een mooie, strakke afdichting geeft. Ik geloof dat ik die heb gebruikt voor de bovenste gaten in de wandholte. Ik heb de 1-1/2” gebruikt voor de onderste gaten, omdat de slang in een bepaalde hoek naar binnen ging en daarom wat extra ruimte nodig had.
Image


Image


Image


Image


Image


Image
 
@CincyBearcats , Ik ben ZO blij dat je eindelijk je busje hebt ontvangen na zo lang te hebben gewacht. Je hebt echt het geduld van Job!

Hieronder staan vier foto's van de tussenbeugel die ik heb gebruikt. Ik geloof niet dat @nealcallan een tussenbeugel heeft gebruikt, maar ik weet zeker dat hij zal antwoorden zodra hij je bericht ziet. Normaal gesproken zou ik vier rivnuts in het frame hebben geĂŻnstalleerd en geen tussenbeugel nodig hebben gehad, maar ik kon hem niet positioneren zoals ik wilde. Ik herinner me de details niet meer, maar ik denk dat het kwam door mijn gewenste verticale montagepositie.
  • De eerste foto toont de meeste hardwarecomponenten en de verzonken bewerking voor de platkopschroeven. Ik denk dat de enige items die niet worden getoond, drie rivnuts, borgringen en twee borgmoeren voor de onderste platkopschroeven zijn. Het toont ook het extra gat in het middelste gedeelte van de Espar-beugel dat ik moest boren (hieronder beschreven).
  • De tweede foto toont hoe de zijkant van de tussenbeugel die naar het busframe is gericht eruitziet met schroeven bevestigd. Zoals je kunt zien, is de verzonken kant van de tussenbeugel naar het frame gericht.
  • De derde foto toont de pre-installatie van de tussen- en Espar-beugel. Eerst steek je de middelste bolkopschroef in de tussenbeugel, omdat je dit later niet meer kunt doen. Deze gaat uiteindelijk in een rivnut in het frame. Er wordt een klein toegangsgat in de Espar-beugel geboord, zodat je deze later met een inbussleutel kunt vastdraaien. Vervolgens moeten de twee onderste platkopschroeven met borgmoeren worden bevestigd voordat ze op het frame worden gemonteerd, omdat er later niet genoeg ruimte is om ze vast te draaien.
  • De vierde foto toont de beugelconstructie die op het busje is gemonteerd. Natuurlijk moeten eerst de drie rivnuts worden geĂŻnstalleerd. Vervolgens monteer en draai je de voorgeĂŻnstalleerde middelste bout vast met een inbussleutel door het toegangsgat zoals hierboven beschreven. En als laatste kunnen de twee bovenste bouten door zowel de tussen- als de Espar-beugel en in de rivnuts in het frame.
Wat betreft de glycolslangen, ik heb een paar foto's bijgevoegd die je hopelijk kunt correleren met je busje.
  • Ik herinner me niet dat de bladveer stoorde, maar het is mogelijk dat ik een haakse boor heb gebruikt.
  • Inderdaad, ik geloof niet dat de onderste gaten verticaal uitlijnen met de bovenste gaten. Misschien kwam het gedeeltelijk door de bladveerinterferentie, maar ik denk dat het belangrijker is dat de buigradius te krap zou zijn en dat je mogelijk een elleboog nodig hebt. Door de onderste gaten naar links te verschuiven, is er voldoende ruimte om de slang 90 graden omhoog te buigen zonder te knikken.
  • Volgens mijn gegevens heb ik zowel een 1-3/8"-tule als een 1-1/2"-tule voor de installatie gebruikt. De ID van de 1-3/8" is 1", wat overeenkomt met de Gates-slang OD en een mooie, strakke afdichting geeft. Ik geloof dat ik die heb gebruikt voor de bovenste gaten in de wandholte. Ik heb de 1-1/2" gebruikt op de onderste gaten, omdat de slang onder een bepaalde hoek naar binnen ging en daarom wat extra ruimte nodig had.
View attachment 214304

View attachment 214305

View attachment 214306

View attachment 214307

View attachment 214308

View attachment 214309
@NealCarney hoe ben je omgegaan met de metaalsplinters van het boren in de holte in de zijkant van de muur? Het lijkt erop dat het metaal naar de onderkant wordt geknepen, waardoor het mogelijk moeilijk wordt om ze uit te zuigen...
 
We hebben EINDELIJK een busje en werken aan de installatie van ons Rixen-systeem. Nogmaals, enorm bedankt aan jullie beiden (@NealCarney en @nealcallan) voor alle geweldige informatie die jullie hier op het forum hebben verstrekt.

Dit is zo waar nu we daadwerkelijk een busje op de oprit hebben staan. Onze buurman merkte onlangs tegen me op dat onze oprit eruitzag als de scène van een busje dat landde op de boze heks van het westen. Ha!

Ik ben van plan de locaties te kopiëren die jullie beiden hebben gebruikt voor de kachel- en glycolslangrouting.
  1. kachelbeugel - Ik denk erover om Send Cut Send te gebruiken om een beugel te fabriceren om te communiceren tussen de Espar-beugel en het metaal van het busje. Hebben jullie beiden extra foto's van jullie interfacebeugel? Ik neem aan dat jullie klinkmoeren in het metaal van het busje hebben gebruikt om de beugel aan het busje te bevestigen, maar hoe hebben jullie de Espar-beugel aan de interfacebeugel bevestigd zonder interferentie van bevestigingsmiddelen?
  2. glycolslangrouting - De slangrouting die jullie door de vloer van de wandholtes hebben gebruikt, is ingenieus. Aan de binnenkant van het busje lijkt er voldoende ruimte te zijn voor een boor en een gatzag. Onder het busje worstel ik echter om te zien hoe jullie daar gaten hebben weten te boren. De voorste bevestiging voor de bladveer lijkt elke kans op toegang tot die locatie met een gatzag op een boor te verstoren. Hoe zijn jullie erin geslaagd om beide gaten te boren? Welke maat gat hebben jullie geboord? Hebben jullie de interne en externe gaten verticaal op elkaar uitgelijnd (d.w.z. verticaal gat in wandholte bevindt zich direct boven het horizontale gat onder het busje)?
Nogmaals bedankt voor alle hulp!!!
@CincyBearcats, ik ben ZO blij dat je eindelijk je busje hebt ontvangen na zo lang te hebben gewacht. Je hebt echt het geduld van Job!

Hieronder staan vier foto's van de tussenbeugel die ik heb gebruikt. Ik geloof niet dat @nealcallan een tussenbeugel heeft gebruikt, maar ik weet zeker dat hij zal antwoorden zodra hij je bericht ziet. Normaal gesproken zou ik vier klinkmoeren in het frame hebben geĂŻnstalleerd en geen tussenbeugel nodig hebben gehad, maar ik kon hem niet positioneren zoals ik wilde. Ik herinner me de details niet, maar ik denk dat het kwam door mijn gewenste verticale montagepositie.
  • De eerste foto toont de meeste hardwarecomponenten en countersinkbewerking voor de platkopschroeven. Ik denk dat de enige items die niet worden getoond, drie klinkmoeren, borgringen en twee borgmoeren voor de onderste platkopschroeven zijn. Het toont ook het extra gat in het middelste gedeelte van de Espar-beugel dat ik moest boren (hieronder beschreven).
  • De tweede foto toont hoe de zijkant van de tussenbeugel die naar het busframe is gericht eruitziet met schroeven bevestigd. Zoals je kunt zien, is de countersinkzijde van de tussenbeugel naar het frame gericht.
  • De derde foto toont de pre-installatie van de tussen- en Espar-beugel. Je steekt eerst de middelste ronde kopbout in de tussenbeugel, omdat je dat later niet meer kunt doen. Deze gaat uiteindelijk in een klinkmoer in het frame. Een klein toegangsgat wordt in de Espar-beugel geboord, zodat je hem later met een inbussleutel kunt vastdraaien. Vervolgens moeten de twee onderste platkopschroeven met borgmoeren worden bevestigd voordat ze op het frame worden geĂŻnstalleerd, omdat er later niet genoeg ruimte is om ze vast te draaien.
  • De vierde foto toont de beugelmontage die op het busje is gemonteerd. Natuurlijk moeten eerst de drie klinkmoeren worden geĂŻnstalleerd. Vervolgens monteer en draai je de voorgeĂŻnstalleerde middelste bout vast met een inbussleutel door het toegangsgat zoals hierboven beschreven. En als laatste kunnen de twee bovenste bouten door zowel de tussen- als de Espar-beugel en in de klinkmoeren in het frame gaan.
Wat betreft de glycolslangen, heb ik een paar foto's bijgevoegd die hopelijk correleren met je busje.
  • Ik herinner me niet dat de bladveer stoorde, maar het is mogelijk dat ik een haakse boor heb gebruikt.
  • Inderdaad, ik geloof niet dat de onderste gaten verticaal op één lijn liggen met de bovenste gaten. Misschien kwam het gedeeltelijk door interferentie van de bladveer, maar ik denk dat het belangrijker is dat de buigradius te krap zou zijn en dat je mogelijk een elleboog nodig hebt. Door de onderste gaten naar links te verschuiven, is er voldoende ruimte om de slang 90 graden omhoog te buigen zonder te knikken.
  • Volgens mijn gegevens heb ik zowel een 1-3/8” doorvoertule als een 1-1/2” doorvoertule voor de installatie gebruikt. De ID van de 1-3/8 is 1", wat overeenkomt met de Gates-slang-OD en een mooie, strakke afdichting geeft. Ik geloof dat ik die heb gebruikt voor de bovenste gaten in de wandholte. Ik heb de 1-1/2” gebruikt voor de onderste gaten, omdat de slang onder een bepaalde hoek naar binnen ging en daarom wat extra ruimte nodig had.
View attachment 214304

View attachment 214305

View attachment 214306

View attachment 214307

View attachment 214308

View attachment 214309
We hebben EINDELIJK een busje en werken aan de installatie van ons Rixen-systeem. Nogmaals, enorm bedankt aan jullie beiden (@NealCarney en @nealcallan) voor alle geweldige informatie die jullie hier op het forum hebben verstrekt.

Dit is zo waar nu we daadwerkelijk een busje op de oprit hebben staan. Onze buurman merkte onlangs tegen me op dat onze oprit eruitzag als de scène van een busje dat landde op de boze heks van het westen. Ha!

Ik ben van plan de locaties te kopiëren die jullie beiden hebben gebruikt voor de kachel- en glycolslangrouting.
  1. kachelbeugel - Ik denk erover om Send Cut Send te gebruiken om een beugel te fabriceren om te communiceren tussen de Espar-beugel en het metaal van het busje. Hebben jullie beiden extra foto's van jullie interfacebeugel? Ik neem aan dat jullie klinkmoeren in het metaal van het busje hebben gebruikt om de beugel aan het busje te bevestigen, maar hoe hebben jullie de Espar-beugel aan de interfacebeugel bevestigd zonder interferentie van bevestigingsmiddelen?
  2. glycolslangrouting - De slangrouting die jullie door de vloer van de wandholtes hebben gebruikt, is ingenieus. Aan de binnenkant van het busje lijkt er voldoende ruimte te zijn voor een boor en een gatzag. Onder het busje worstel ik echter om te zien hoe jullie daar gaten hebben weten te boren. De voorste bevestiging voor de bladveer lijkt elke kans op toegang tot die locatie met een gatzag op een boor te verstoren. Hoe zijn jullie erin geslaagd om beide gaten te boren? Welke maat gat hebben jullie geboord? Hebben jullie de interne en externe gaten verticaal op elkaar uitgelijnd (d.w.z. verticaal gat in wandholte bevindt zich direct boven het horizontale gat onder het busje)?
Nogmaals bedankt voor alle hulp!!!
@CincyBearcats - geweldig om het busje te hebben en het project begint - erg spannend. Laat me proberen de vragen te beantwoorden en de input van @NealCarney te volgen.
  1. Kachelbeugel - Zoals Neal al zei, heb ik geen beugel gebruikt om de kachel te monteren, dit levert een uitdaging op, aangezien de onderkant van de door Rixen geleverde montageplaat onder de onderkant van de Transit-montagepositie uitsteekt, zoals je op de onderstaande foto kunt zien. Om de onderkant van de Rixen-plaat te bevestigen, moet je een beugel van een derde partij gebruiken of iets bouwen. Ik heb een klein blok van 1/4" aluminium gebruikt en het aan een 90 graden beugel bevestigd. Ik heb geprobeerd een foto te vinden - zie hieronder. De installatie is 3,5 jaar geleden gedaan en heeft het heel goed gedaan. Ik heb 1/4x20 klinkmoeren gebruikt en de ankerbouten zijn gelegeerd staal van McMaster-Carr, omdat ik er eerst een paar van de 80/20-site kocht, maar ze konden de natte omstandigheden niet zo goed aan.
    1. Image

    2. Image
  2. Glycolslangrouting - ja, een haakse boor gebruikt, neem gewoon de tijd. Ik kan me de gatgrootte niet herinneren, maar Neals maten zullen goed werken. Zorg ervoor dat elk geboord gat wordt behandeld met verf of primer (ik heb zelfetsende primer gebruikt), een rubberen doorvoertule om de slang te beschermen, daarnaast heb ik de onderste penetraties afgedicht met rode rtv-silicone. Nadat ik alle slangen had geboord, heb ik een 1" nylon slang aan het einde van een stofzuiger geplakt en geprobeerd alle metalen resten die in de holte waren gevallen, op te zuigen. De onderste 2 penetraties zijn de in-/uitgang naar de kachel, de bovenste penetraties glycol loopt naar een douche aan de bestuurderskant van het busje. Op de bovenste runs heb ik de slangen geĂŻsoleerd met pijpisolatie om warmteverlies te voorkomen, daarnaast beschermd met hittewrap omdat ze over de bovenkant van de radiator lopen. Ik zou ook wat pijpisolatie op de onderste slangen plaatsen om ze te beschermen tegen steenslag. We zijn net terug van een epische reis van 2 maanden naar de Noordelijke IJszee en Alaska met meer dan 1000 mijl over onverharde wegen, die naar mijn mening een paar holtes heeft losgemaakt. De luchtinlaatslang is beschadigd door een steenslag, de glycolslangen kwamen er prima door, maar ik zal er voor de zekerheid wat pijpisolatie aan toevoegen.
    1. Image

    2. Image
Succes met de bouw en plaats een paar foto's - ik ben dol op de voortgang.
 
Discussion starter · #68 ·
Op de bovenste runs heb ik de slangen geĂŻsoleerd met pijpisolatie om warmteverlies te voorkomen, daarnaast beschermd met hittewrap omdat ze over de bovenkant van de radiator lopen. Ik zou ook wat pijpisolatie op de onderste slangen plaatsen om ze te beschermen tegen steenslag.
@nealcallan maakt een uitstekend punt over pijpisolatie. Ik heb vanaf het begin pijpisolatie gebruikt op de interne runs. Ik heb een latere post gemaakt in deze thread, waarin ik beschreef hoe ik uiteindelijk al mijn externe glycolleidingen omwikkelde en ze gebruikte om mijn grijswatertank te verwarmen. Zoals @nealcallan opmerkte, zijn er verschillende voordelen, waaronder het voorkomen van warmteverlies en bescherming tegen wegvervuiling. Bovendien worden de glycolleidingen behoorlijk heet en je wilt niet dat ze per ongeluk direct dingen onder het chassis aanraken, zoals de Espar-brandstofleiding, enz.
 
Heel erg bedankt, Neal en Neal!!! Ik heb net een 90Âş boor en wat 5/8" en 3/4" siliconenslang besteld. Ik hoop hier volgende week of zo mee te kunnen beginnen. Jullie foto's en inzichten zijn UITERMATE nuttig!!!
 
Weet niet zeker of het helpt, maar ik heb een paar foto's van mijn montage - aan de bestuurderskant, naast het voorste compartiment van de bladveer:


1/4" roestvrijstalen plaat met schroefdraad om de Espar-beugel op 4 plaatsen te kunnen monteren met M6-knopkoppen. De plaat is met 3 x M8-rivnuts op het plaatwerk gemonteerd (misschien was een van die gaten al aanwezig? Sorry, ik heb geen "voor" foto's van de rivnuts).
 
Weet niet zeker of het helpt, maar ik heb een paar foto's van mijn steun - aan de bestuurderskant, naast het vak voor de bladveer:

Bedankt voor de foto's! Het is erg handig om de oplossingen van anderen te zien. Ik moet aan mijn creativiteit werken. Ha! Ik had die specifieke baai niet overwogen. Ik zal eens kijken.
 
We hebben de verlengde T-350 en de kachel achter het achterwiel gemonteerd en vervolgens de glycolleidingen door een opening bij de achterbumper geleid, die af fabriek een rechthoekige rubberen plug heeft, zodat we geen gaten hoefden te boren. Het maakt de glycolkringloop iets langer, maar dat heeft geen problemen met warmteverlies veroorzaakt.
 
  • Like
Reactions: harryn
We hebben de T-350 met verlengde lengte en de kachel achter het achterwiel gemonteerd en vervolgens de glycolleidingen door een opening in de buurt van de achterbumper geleid, die af fabriek een rechthoekige rubberen plug heeft, zodat we geen gaten hoefden te boren. Het maakt de glycollus iets langer, maar dat heeft geen problemen met warmteverlies veroorzaakt.
Ik heb naar die locatie gekeken, maar deze in eerste instantie uitgesloten omdat ik me zorgen maakte over de kachel die in de winter door strooizout en zand zou worden geraakt. Het lijkt ook wat meer blootgesteld te zijn aan steenslag omdat de onderkant achter het wiel niet zo diep is als voor het wiel. Heeft u hier problemen mee gehad? Wilt u een paar foto's delen? Bedankt!!!
 
Als andere optie installeer ik mijn kachel horizontaal en gebruik ik bulkhead fittingen om door de vloer te gaan.

Image

Dit is aan de bestuurderskant. De kachel is goed beschermd, maar de uitlaat en inlaat zijn een beetje blootgesteld. Ik moet misschien kijken of ik een soort bescherming kan toevoegen om te voorkomen dat ze beschadigd raken.

Image


Onderkant van de bus.

Image


Bovenkant net voor de achterwielen. Dit wordt de locatie van de resterende Rixens-systeemonderdelen als ik klaar ben.
 
Ik heb naar die locatie gekeken, maar deze in eerste instantie uitgesloten omdat ik me zorgen maakte over de oven die in de winter door strooizout en zand zou worden beschadigd. Het lijkt ook iets meer blootgesteld te zijn aan steenslag omdat de onderkant niet zo diep is achter het wiel als voor het wiel. Heeft u hier problemen mee gehad? Wilt u een paar foto's delen? Bedankt!!!
Ik heb het in de gaten gehouden en tot nu toe geen problemen gehad. Ik heb een aluminium plaat voor de oven geplaatst om deze te beschermen tegen stenen toen ik de nieuwe terreinbanden monteerde en zal binnenkort spatlappen plaatsen.
Image

Image

Image

Image
 
  • Like
Reactions: CincyBearcats
Het systeem is ongeveer drie maanden geĂŻnstalleerd en nog geen lekken; Ik controleer regelmatig omdat dingen kunnen veranderen. Ik heb uitsluitend constante spanklemmen gebruikt (geen wormaandrijfklemmen), ook op de luchtbehandelaar; geen problemen. Trouwens, ik vergat in mijn bericht te vermelden dat een van de flexibele slangklem-tangen die in de onderstaande foto worden getoond, echt een must is voor de constante spanklemmen. Maakt je leven een stuk gemakkelijker omdat je in krappe ruimtes werkt.
Hoi @NealCarney - Als ik het project opnieuw zou doen, zou ik voor constante spanklemmen gaan. Ik was niet bekend met dit soort systemen en ging gewoon voor slangklemmen uit gemak. Over het algemeen slechts één klein lek en ik controleer na elke reis. Die slangklem-tangen zijn erg cool, heb ik nog niet eerder gezien.
Terwijl ik (langzaam) met dit project bezig ben, waardeer ik alle adviezen die jullie twee (en anderen) hier hebben gegeven enorm. Ik ben van plan om je waarschuwingen over slangklemmen ter harte te nemen en alleen de constante spanklemmen te gebruiken. Ik heb de tool besteld die je hierboven aanbeveelt, dus bedankt daarvoor! De paar constante spanklemmen die bij ons Rixen's systeem zaten, zijn erg stevig, maar passen alleen op 3/4" slangen. Ik heb nu drie verschillende soorten constante spanklemmen van Amazon besteld die passen op de 5/8" slangen, en alle drie de varianten zijn erg zwak geweest in vergelijking met die van Rixen. Zou je toevallig een link hebben naar de bron voor je constante spanklemmen die passen op de 5/8" slangen? Bedankt!!!
 
  • Like
Reactions: harryn
met behulp van schotfittingen om door de vloer te gaan
Bedankt! Ik vind die oplossing erg leuk. Heeft u toevallig links naar de schotfittingen en veerklemmen die u hebt gebruikt?
 
Discussion starter · #78 ·
Terwijl ik (langzaam) met dit project bezig ben, waardeer ik alle adviezen die jullie twee (en anderen) hier hebben gegeven enorm. Ik ben van plan om jullie waarschuwingen over slangklemmen ter harte te nemen en alleen de constante-spanningsklemmen te gebruiken. Ik heb de tool besteld die jullie hierboven aanbevolen, dus bedankt daarvoor! De paar constante-spanningsklemmen die bij ons Rixen's systeem zaten, zijn erg stevig, maar passen alleen op 3/4" slangen. Ik heb nu drie verschillende soorten constante-spanningsklemmen van Amazon besteld voor de 5/8" slangen, en alle drie de varianten zijn erg zwak in vergelijking met die van Rixen. Hebben jullie toevallig een link naar de bron voor jullie constante-spanningsslangklemmen die op de 5/8" slangen passen? Bedankt!!!
Volgens mijn bestelgeschiedenis heb ik deze klemmen van Amazon gebruikt voor 5/8" slang en later deze klemmen van McMaster voor 3/4" slang om Rixen's aan te vullen. Beide waren erg stevig en vergelijkbaar met de door Rixen geleverde klemmen. Het lijkt erop dat McMaster dezelfde klem in meerdere diameters verkoopt, dus ik gok dat een van hen ook op 5/8" zou passen.
 
Bedankt! Ik vind die oplossing erg leuk. Heeft u toevallig links naar de schotfittingen en veerklemmen die u hebt gebruikt?
Ik ging naar een hydrauliek- en industrieslangwinkel (House of hose) en vroeg hen om een schotfitting voor de verwarmingsslang (ik had een voorbeeld om ze te laten zien). Het begon eruit te zien als deze, maar toen ging ik terug en vroeg om een 90Âş elleboog die ik aan de onderkant gebruikte.
 
Ik ging naar een winkel voor hydraulische en industriële slangen (House of hose) en vroeg hen om een bulkhead fitting voor de verwarmingsslang (ik had een voorbeeld om ze te laten zien). Het begon eruit te zien als dit, maar toen ging ik terug en vroeg om een 90º elleboog die ik aan de onderkant gebruikte.
Mijn "bulkhead fitting voor de verwarmingsslang" was uit meerdere delen en veel ingewikkelder. Ik wou dat ik er een had gevonden zoals die jij hebt gevonden.
 
61 - 80 of 101 Posts