Ford Transit USA Forum banner
21 - 40 of 66 Posts
Discussion starter · #21 ·
Twee crossmotoren of dual sports onder het bed. De sleutel is achteruit in te gaan, dus je hebt een oprit nodig die lang genoeg is om de hoek te verminderen. Achteruit laden houdt het stuur dichter bij de achterdeuren, zodat je het bed lager kunt zetten voor meer hoofdruimte. Heeft tot nu toe prima gewerkt.
Image
Image

Verzonden vanaf mijn SM-N986U1 met Tapatalk
Leuke functionele opstelling!!
Maar als vrouwelijke persoon van 140 pond die mijn ~400 pond zware ADV-motorfiets achteruit een oprit oprijdt, geeft me niet veel vertrouwen.

Hoi allemaal,
Hier een 148” hoog dak Transit. Ik ben het aan het opzetten als camperbus en overweeg mijn opties voor het vervoeren van mtb's, crossmotoren en/of ADV-motoren. Mijn bus is nog niet afgebouwd, maar ik heb dit weekend de KTM 1290R van een vriend geladen met behulp van een Condor-chock die is vastgemaakt aan de fabrieksbevestigingspunten, plus vastsjorbanden op de motor. Het was fijn om de volledige vloer daarvoor open te hebben! Plus ruimte voor onze mtb's naast de KTM.
Maar ik wil een permanente bedoplossing bouwen en overweeg of ik ruimte wil houden voor een motor in de bus of gewoon een trekhaak/aanhanger wil gebruiken. Ik wil het allemaal in de bus hebben, indien mogelijk... de eenhoornopstelling lol! Misschien iets kantelbaars/Murphy-bed-achtig... weet het niet zeker. Zou waarschijnlijk geen 1290 in passen, maar in ieder geval mijn BMW G310GS, die niet zo groot is.

Gewoon benieuwd naar de opstellingen van anderen. Er zijn genoeg moto (crossmotor) camperopstellingen online te zien, maar niet zo veel met grotere motoren en bedden.

Alvast bedankt voor het delen van je creatieve oplossingen!
Hoi allemaal,
Hier een 148” hoog dak Transit. Ik ben het aan het opzetten als camperbus en overweeg mijn opties voor het vervoeren van mtb's, crossmotoren en/of ADV-motoren. Mijn bus is nog niet afgebouwd, maar ik heb dit weekend de KTM 1290R van een vriend geladen met behulp van een Condor-chock die is vastgemaakt aan de fabrieksbevestigingspunten, plus vastsjorbanden op de motor. Het was fijn om de volledige vloer daarvoor open te hebben! Plus ruimte voor onze mtb's naast de KTM.
Maar ik wil een permanente bedoplossing bouwen en overweeg of ik ruimte wil houden voor een motor in de bus of gewoon een trekhaak/aanhanger wil gebruiken. Ik wil het allemaal in de bus hebben, indien mogelijk... de eenhoornopstelling lol! Misschien iets kantelbaars/Murphy-bed-achtig... weet het niet zeker. Zou waarschijnlijk geen 1290 in passen, maar in ieder geval mijn BMW G310GS, die niet zo groot is.

Gewoon benieuwd naar de opstellingen van anderen. Er zijn genoeg moto (crossmotor) camperopstellingen online te zien, maar niet zo veel met grotere motoren en bedden.

Hoi allemaal,

Mijn motovan gebruikt de opritten als bedplatform. We doen niet veel boondocking, omdat we uitkijken naar douches en badkamers op de camping na dagenlang rijden en motorcampen van de motoren af. De motoren, F800GS & KLR650, worden vastgehouden door Pitbull-motorfietsbevestigingen.
Image

Image

Image

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image

@ 438Transitbuild
Wat is dat gastank-achtig ding onder de achterbumper?
Waar wordt het voor gebruikt?

Buiten was mijn uiteindelijke oplossing. Trekhaak. Want zo niet, en als je eenmaal gemeten hebt, heb je letterlijk 4 ft over. Als je het hoge platformbed gebruikt, wordt het zo krap voor de fiets en voor het bed, beide zullen "bruikbaar" maar waardeloos zijn. Je zou je niet eens kunnen omdraaien zonder het plafond aan te raken.

Ik heb builds gezien met fietsen eronder en bed erboven. Tenzij je de verlengde hebt, is er gewoon niet genoeg ruimte

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens.
Het wordt binnen al druk met alleen de MTB's.

Uiteindelijk een Kendon Trailer

Image
Image

Het maximale gewicht van de standaard is 315, helaas te laag voor mij. Ik had het graag gebruikt!

Gebruik je L-track voor je verschillende bedopstellingen?

Op dit moment neig ik in deze algemene richting…
In de volledige bedmodus liggen de panelen op stalen rails. In de stapelbedmodus ligt één kant van het paneel op de watertankbox, met de andere kant opgehangen aan riemen en L-track-stubs. Deze foto was vers van de bouwer; ik heb sindsdien wat zelf gedaan.

Mijn laatste motor was een 990, en ik mis hem nog steeds. Had echter geen zin om hem in de bus te zetten.

Image

Info over die lier Sawdog?
De lier is gewoon een 2500 pond Outland ATV-lier van Harbor Freight. Ik omtrek 1" buisvormig weefsel aan de D-ringen en lus door
Image
schroefschakels die aan hun lierplaat zijn bevestigd. De stroom komt van het Transit-klantaansluitpunt en is geaard in de buurt van de parkeerrem. Anderson-stijl 50 ampère snelkoppeling met trekontlasting wordt gebruikt tussen de lier en de stroomvoorziening van de bus.

Mooie functionele opstelling!!
Maar als vrouw van 140 pond die mijn ~400 pond ADV-fiets op een helling omhoog duwt, geeft me dat niet veel vertrouwen.
Niet zo slecht met mijn lange hellingen die de hellingshoek aanzienlijk verminderen. Strategisch zoeken naar een laadzone kan het ook minder steil of zelfs bergafwaarts maken met de juiste omstandigheden. Ik had ook dezelfde HF-lier die SawDog liet zien toen ik probeerde mijn Super Tenere daarin te zetten.

Na verschillende grote reizen vóór covid heb ik besloten dat de volgende grote reis naar het westen met een aanhanger voor de fietsen zal zijn. De fietsen plus uitrusting nemen gewoon een onevenredig grote voetafdruk van de bus in beslag die beter kan worden gebruikt als nuttige leefruimte.

Twee dirtbikes of dual sports onder het bed. De sleutel is achteruit in te gaan, dus je hebt een oprit nodig die lang genoeg is om de hoek te verminderen. Achteruit laden houdt het stuur dichter bij de achterdeuren, zodat je het bed lager kunt zetten voor meer hoofdruimte. Heeft tot nu toe prima gewerkt.
Image
Image

Ik herken die bus en Husky!
Er zou een FANCY fiets in passen.
:cool:

Fijn om te zien dat het goed met je gaat, Harrison.

Leuke functionele opstelling!!
Maar als vrouw van 140 pond die mijn ~400 pond ADV-fiets op een helling omhoog duwt, geeft me dat niet veel vertrouwen.
Op 65 duw ik ook geen fietsen een helling op. Ik zoek gewoon een wal om de fiets op te zetten en zet de bus zo neer dat de helling vlak of bergafwaarts is.

Ik herken die bus en Husky! Het zou op een FANCY fiets kunnen passen. :cool: Fijn om te zien dat het goed met je gaat, Harrison.
Alles gaat goed, Bob. Heb de bus nog steeds, maar met Covid en druk werk en het leven met kinderen - de laatste 18 maanden is er weinig motovan-actie geweest. Heb ook een stuk land verworven waar ik een enduro-parcours voor oude mannen heb aangelegd, dus de TE krijgt tegenwoordig alle actie en de bus is gedegradeerd tot diverse vervoerder. Maar ik krijg volgend jaar zomer jeuk voor een Colo-trip. Verzonden vanaf mijn SM-N986U1 met Tapatalk

Discussion starter · #36 ·
In de volledige bedmodus zitten de panelen op stalen rails. In de stapelbedmodus zit één kant van het paneel op de watertankbox, de andere kant hangt aan riemen en L-track-stubs. Deze foto was vers van de bouwer; ik heb sindsdien wat zelf gedaan.

Mijn laatste motor was een 990, en ik mis hem nog steeds. Had echter geen zin om hem in de bus te zetten.

View attachment 160030
Leuke, nette opstelling/bouw!

Discussion starter · #37 ·
Nou, vandaag mijn Maxxair-ventilator geïnstalleerd. Volgende stap is Thinsulate-isolatie. Moet de beddenplanning nog een dag uitstellen. Ga de bus dit weekend gebruiken voor zijn eerste kampeertrip; alleen mtb, geen moto, dus ik heb genoeg ruimte voor mijn luchtbed op de vloer!

Nou, vandaag mijn Maxxair-ventilator geïnstalleerd. Volgende is Thinsulate-isolatie. Moet de bedplanning nog een dag uitstellen. Ga de bus dit weekend gebruiken voor zijn eerste kampeertrip; alleen mtb, geen moto, dus ik heb genoeg ruimte voor mijn luchtbed op de vloer!

Momenteel neig ik nog steeds naar Outlaw MotoVan's stapelbedopstelling, gemonteerd op L-track en vastgezet met scharnieren aan één kant en sjorbanden aan plafondogen aan de andere kant. Eén aan elke kant. Moet eenvoudig te bouwen zijn, wat ik leuk vind!
Voor het plafond, als je grote oogbouten (gevaar van bovenaf?) wilt vermijden, heb ik goede ervaringen met L-track studs/ringen in verschillende lengtes L-track. (De kleine ronde L-track "ankers" zijn ook mooi, maar nemen slechts twee bouten, dus ik heb ze niet boven mijn hoofd gebruikt.) Ik heb goede ervaringen met sourcing van US Cargo Control.

De richting die ik van plan ben op te gaan als ik ooit een busje kan krijgen, is misschien niet erg nuttig, omdat ik met een verlengde versie ga, maar ik zal het toch delen.

Bekijk de Transmoto-build van Wilderness Vans. https://www.wildernessvans.com/conversions/transmoto/

We zijn van plan iets soortgelijks te doen, maar dan met een hefbed.

Attachments

21 - 40 of 66 Posts