Ford Transit USA Forum banner

MaxxFan Deluxe 7500K Stroomverbruik

5 reading
15K views 18 replies 12 participants last post by  gregoryx  
#1 · (Edited)
Ik heb een banktest gedaan op een nieuwe MaxxFan Deluxe 7500K om het "echte" stroomverbruik te meten bij elk van de 10 snelheden voor zowel "Air Out" als "Air In" bij precies 12 Volt.

Interessant genoeg... verbruikte de ventilator minder stroom bij "Air Out", behalve bij 30% Air Out, waar hij meer stroom verbruikte dan bij 30% Air In.

Misschien is er minder weerstand bij het uitblazen van lucht en is die 30% gewoon een anomalie...?

Image

Image

Image

Opmerking: Ik doe dit omdat ik wacht op mijn "Camera Recall Limbo"-bus... en manieren zoek om mijn tijd te vullen. 😜

#7 ·
#3 ·
@vanchitect Heb je de bus geïnstalleerd of stond hij gewoon naast je op de werkbank? Ik merk een iets hoger stroomverbruik als mijn deuren/ramen dicht zijn.

#5 · (Edited)
@vanchitect Heb je de bus geïnstalleerd of stond hij gewoon naast je op de werkbank?

Ik merk een iets hoger stroomverbruik als ik mijn deuren/ramen dicht heb.
Gewoon op de werkbank... ondersteboven gekeerd. Vraag me af of dat iets uitmaakt...?

#11 ·
Ik heb Maxair gevraagd naar de ampères bij elke snelheid. Dit was hun antwoord:

Snelheid Ampères

1 .2
2 .3
3 .4
4 .6
5 .9
6 1.2
7 1.6
8 2.0
9 2.6
10 3.7
Zie ook een andere real-world meting. Interessant dat deze ook iets lager is dan de cijfers van MaxxAir.

reddit.com/r/vandwellers/comments/83sjqg/for_anyone_wondering_how_much_power_a_maxxair_fan/

Image

#17 ·
Je zei op de bank. Gaat het stroomverbruik omhoog als je de luchtstroom aan de kant van de bus beperkt, d.w.z. als er geen ramen openstaan in de bus en hij probeert lucht aan te zuigen/lucht in te duwen (natuurlijk is de bus tot op zekere hoogte lek, hoewel ik niet weet hoeveel)?
Ik ga zeggen: "JA", gebaseerd op alleen de hoeveelheid die de ventilator doet met de bus gesloten versus open. Het is heel duidelijk wanneer de ventilator de in/uit capaciteit overschrijdt aan het geluid - zoals @Boondox zegt.

Ik zal op een gegeven moment moeten testen hoeveel... zou gemakkelijk te zien moeten zijn op vol vermogen met een deur open/dicht. Heb niet veel nodig of geef niet veel om elk punt.

#13 · (Edited)
Ik heb de ventilator alweer ingepakt om toe te voegen aan de stapel andere verpakte busartikelen die wachten tot de bus arriveert... anders zou ik de luchtstroom beperkt hebben. ;)
Ik merk een iets hoger stroomverbruik als ik mijn deuren/ramen dicht heb.
Ik denk dat dit logisch zou zijn als er een "belasting" op de ventilator staat.

Ik zal de metingen opnieuw uitvoeren zodra de ventilator in de bus is geïnstalleerd, met alle deuren/ramen dicht... of misschien eerder als de "te veel tijd" aanhoudt.

#14 ·
Een beetje off-topic, maar ik vraag me af of de nieuwste modellen het 'trip'-probleem voorbij zijn, waarbij de groene LED aangaat en de ventilator uitvalt? De enige manier om het probleem op te lossen, is de zekering eruit te trekken en opnieuw te plaatsen of de stroomonderbreker te bedienen. Ik heb een kleine spanningsregelaar van ongeveer $6 geïnstalleerd en deze afgesteld op ~12,5V, wat de frequentie hiervan vermindert, maar niet elimineert.