Ford Transit USA Forum banner

Flares of geen flares?

1 reading
17K views 53 replies 24 participants last post by  scyankee9999  
#1 ·
Ik ben bezig met het ombouwen van een 2023 extended high roof AWD om in te wonen. Ik ben 1,88 m lang, weeg 100 kg en heb de afgelopen 20 jaar in een kingsize bed geslapen. Ik heb minimaal een bed van 190 cm lang nodig om comfortabel te kunnen liggen.

Ik zou het liefst een grotendeels permanent bed willen hebben waar ik niet elke avond veel werk in hoef te steken.

Ik probeer te beslissen of ik moet investeren in de flares van Flarespace. Ik heb geprobeerd te bevatten dat ik $1.799 moet betalen voor twee stukken glasvezel. Plus het lijkt erop dat je ook de sierringen moet kopen voor $599.

Ik was overtuigd van de flares totdat ik op hun website zag dat je met de EL maar een bed van 139 cm breed kunt plaatsen. Tenzij ik iets mis, betekent dat dat ik geen queen bed dwars zou kunnen plaatsen, wat het doel was van het kopen van de flares in de eerste plaats.

Een ander lid van dit forum plaatste dat hij een full size bed dwars in zijn bus kon proppen. Een full is 190 cm x 137 cm. Als ik dat kan doen, zou het kopen van de flares geen zin hebben.

Laat me weten wat je denkt over het maximaliseren van de ruimte en tegelijkertijd comfortabel in bed liggen.

Ik zag ook een bed dat elektronisch omhoog en omlaag ging op YouTube. Ik moet echter de opslagruimte maximaliseren, en dat zou ruimte voor hoge kasten wegnemen, dus ik denk niet dat ik dat kan doen.

#2 ·
Ik denk dat dit het meest veelzijdige bedsysteem is dat er is.
Ik heb de originele versie in mijn @Paradigm_Van_Conversions build.

#4 ·
Ze hebben ook een pagina die de verschillen tussen de verschillende richtingen bespreekt.
Dat is geweldig. Maar helaas buiten mijn prijsklasse. Ik zal misschien proberen dat ontwerp te kopiëren met een DIY. Het vreet echter wel veel kastruimte aan de passagierskant.

#7 ·
Ik heb het zelfgemaakte Murphy-bed gemaakt. Van noord naar zuid, dus geen problemen met het lang genoeg maken van het bed. Werkt geweldig en omdat het bed volledig opgemaakt kan worden opgevouwen, duurt het ongeveer t seconden om het bed op te maken.

Deze opstelling geeft je het volledige gebruik van de bus voor alle omvangrijke spullen die je eventueel wilt vervoeren.

#9 ·
Ik heb het zelfgemaakte Murphy-bed gemaakt. Van N naar Z, dus geen problemen met het lang genoeg maken van het bed. Werkt geweldig en omdat het bed volledig opgemaakt kan worden opgevouwen, duurt het opmaken van het bed slechts enkele seconden.

Deze opstelling geeft je het volledige gebruik van de bus voor alle omvangrijke spullen die je eventueel wilt vervoeren.
Kun je alsjeblieft foto's plaatsen?

#8 ·
We gebruikten onze bus in de eerste zomer met een Oost-West bedopstelling. Ik ben 1,80 m en ik pas net in de inzetpanelen in onze bus. Uiteindelijk haatte ik het en elke keer als mijn vrouw op moest staan, moest ik bewegen of haar over me heen laten klimmen (geen probleem voor jou). Ik rek me graag uit. Dus we hebben ons bed naar Noord-Zuid verplaatst en ongeveer 30 cm aan bouwoppervlak verloren, maar de garage groter gemaakt.
Ik heb een aantal constructies gezien met Noord-Zuid bedden die verschuifbaar zijn, dus als ze niet in gebruik zijn, duw je het bed naar de achterkant van de bus en vouwt de matras omhoog om een stoel te maken.
Als dat niet zou werken, zou ik kijken naar een hefbed.

#10 ·
We gebruikten onze bus de eerste zomer met een Oost-West bedopstelling. Ik ben 1,80 m en ik pas net in de inset panels in onze bus. Uiteindelijk haatte ik het en elke keer als mijn vrouw op moest staan, moest ik bewegen of haar over me heen laten klimmen (geen probleem voor jou). Ik rek me graag uit. Dus we hebben ons bed naar Noord-Zuid verplaatst en ongeveer een voet aan bouwoppervlak verloren, maar de garage groter gemaakt.
Ik heb een aantal constructies gezien met Noord-Zuid bedden die verschuiven, dus als ze niet in gebruik zijn, duw je het bed naar de achterkant van de bus en vouwt de matras omhoog om een stoel te maken.
Als dat niet zou werken, zou ik kijken naar een hefbed.
Ja, ik ben hetzelfde. Ik rek me graag uit en verken de ruimte van het bed. Als jij je ellendig voelde op 1,80 m, dan zal ik me super ellendig voelen. Noord-Zuid lijkt mijn enige optie te zijn.

#14 ·
Ik heb een bed van het type Murphy gemaakt dat aan 4 banden aan de muur hangt - het bed kan in enkele seconden op/neer worden geklapt. Het is 1 voet dik als het tegen de muur is opgevouwen - de hoogte is snel verstelbaar en kan worden aangepast voor schuin parkeren - Ik woon in mijn busje, dus toegang tot opslag onder het bed is belangrijk om gemakkelijk te zijn - Het bedframe kan in minder dan een dag van multiplex worden gemaakt

#15 ·
Ik heb flares op een bestelwagen met een normale lengte, en ze werken goed voor mij met 6'3". De link die hierboven is gedeeld, "downsides of east-west" bed, is vrij accuraat in mijn ervaring. Ik heb een permanent bed en deel het bed met mijn vrouw. Het belangrijkste dat me opviel toen het eenmaal was gebouwd, is dat je niet echt zoveel ruimte krijgt op de volledige lengte (80 inch) als je zou denken. De matras moet worden uitgesneden om helemaal naar de achterkant van de bestelwagen te gaan (zoals het artikel beschrijft). Het werkt prima voor mij en mijn vrouw omdat zij aan de kortere kant slaapt (ze is 5'6") en ik de kant krijg die de volledige lengte heeft (bijna 80 inch). Ik merk dat de flares voor een EL-bestelwagen korter zijn dan de normale lengte 148, dus dit kan zelfs minder bruikbare ruimte betekenen?

Het andere dat ik me realiseerde toen ik de bestelwagen bouwde, was dat de flare ook de bedhoogte bepaalt. Als je het bed te hoog plaatst, past je hoofd niet in de flare. Dit werkt voor mij omdat ik een middelhoog dak heb en het bed sowieso niet veel hoger zou willen zetten vanwege de hoofdruimte. Ik vervoer ook geen fietsen in de garage, wat een van de redenen is waarom ik zie dat veel mensen het bed hoger zetten.

Het enige dat ik niet heb ervaren met de flare dat het artikel vermeldt, is dat het mijn 270 graden achterdeuren niet stoort. Het creëert wel een probleem voor mijn schuifdeur, waarbij mijn afgewerkte schuifraampaneel (multiplex, schuim, stof) lichtjes wrijft wanneer de schuifdeur helemaal open is.

Ik vind de manier waarop de flares er aan de buitenkant uitzien wel mooi en dat het mijn bestelwagen een beetje onderscheidt van alle bestelwagens op de weg (geen echt dwingende reden, weet ik!).

#18 ·
Deze man is ongeveer 1,95 m lang en heeft naar mijn mening een best cool bed.

Ik ben 1,83 m en heb uiteindelijk een oost/west bed van volledige grootte met Ikea Skorva rails. De full size memory foam matras past er net in, en ik heb alleen thinsulate op het verzonken gedeelte van de muren... helemaal geen wandpanelen. Als ik op een dag wandpanelen installeer, zal ik waarschijnlijk naar een noord/zuid bed moeten verhuizen.

Dus ik denk dat, tenzij je het prima vindt om diagonaal te slapen, je misschien niet blij zult zijn met een oost/west configuratie.

#19 ·
Image
Afgezien van de licht opwindende ervaring van het uitsnijden van een deel van de zijkant van uw busje, zou ik zeggen dat de spatborden een soort van vanzelfsprekendheid zijn bij het nemen van beslissingen over een camper, vooral als u 6 voet of langer bent.

Het ziet er netjes uit, opent een deel van de bus dat u waarschijnlijk het meest nodig heeft bij het uitvoeren van een conversie van dit type en laat de rest van de ruimte ervoor, eronder en ernaast vrij voor al het andere, wat cruciaal zal blijken te zijn.

Zelfs als u een noord-zuid bedopstelling maakt, is het nog steeds fijn om wat meer elleboogruimte van links naar rechts te hebben, hoe dan ook.

#21 ·
We konden twee full-size bedden plaatsen (drie als je het voorste conversatiebed meetelt) in onze build bij het integreren van de flares met de Vimy Interior kit van Moxie. Dat plus opslag, een keuken, koelkast, fornuis, gootsteen etc., en zitplaatsen voor 4 volwassenen. Oh, en een toiletbox die ik momenteel gebruik voor brandhout.

Image

Ford Transit Camper Van Plattegronden | Moxie Van Co — Moxie Van Co. | Campervan Conversions | Add-ons & Upgrades

Moxie heeft ook de sierringen voor de transit als je ze nodig hebt en zal ze waarschijnlijk aan je verkopen onder de retail of zelfs onder wat FlareSpace er normaal voor rekent.

#22 ·
Je kunt het bed zo breed maken als je wilt. Je hebt alleen je voeten en hoofd in de flares nodig, waardoor er veel ruimte overblijft om te strekken en schouderruimte.

Ik raad een permanent bed ten zeerste aan, of in ieder geval iets dat je niet elke nacht hoeft te maken. Zorg er ook voor dat er een rand is, zodat het bed er niet af glijdt tijdens het rijden. Hier is een foto van de bedopstelling in mijn laatste busje. Het was een 148 standaard met flares.

Als het alleen ik was, zou ik flares doen. Als het ik en een partner waren, zou ik een noord/zuid bed doen. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik een 148 ext doen met een noord/zuid bed en misschien flares voor extra ruimte.
Image
Image

#31 ·
Je kunt het bed zo breed maken als je wilt. Je hebt alleen je voeten en hoofd in de flares nodig, waardoor er veel ruimte overblijft om te strekken en schouderruimte.

Ik raad een permanent bed ten zeerste aan, of in ieder geval iets dat je niet elke nacht hoeft te maken. Zorg er ook voor dat er een rand is, zodat het bed er niet af glijdt tijdens het rijden. Hier is een foto van de bedopstelling in mijn vorige bus. Het was een 148 standaard met flares.

Als het alleen ik was, zou ik flares doen. Als het ik en een partner waren, zou ik een noord/zuid bed doen. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik een 148 ext doen met een noord/zuid bed en misschien flares voor extra ruimte. View attachment 200935 View attachment 200936
Heb je die kasten gemaakt? Ze zien er geweldig uit!

#23 ·
@timreg2 maakt het belangrijkste punt dat meestal wordt gemist: een matras van queen size past in de achterdeuren, waardoor de voorkant ervan veel meer dan 5-6" naar achteren wordt verplaatst - het is meer als 10". Of zelfs iets meer.

Ik zou liever niet minder dan een queen size matras hebben - gewend aan het grote kingsize bed thuis met veel ruimte om te liggen. Als we die 60"x80" queen size matras als uitgangspunt nemen, /lijkt/ het erop dat we 20" verspillen met noord-zuid. Maar de realiteit is dat het niet meer dan 10" werkelijk verschil is. En het kan een paar centimeter meer zijn, omdat de matras daadwerkelijk helemaal tegen de middenstijlen van de achterdeuren wordt geduwd, met de hoeken in de raamopeningen. Als je die limiet in overweging neemt, is het verschil nog maar 8" naar voren. NA die overweging is het de moeite waard om naar de andere winsten/verliezen te kijken.

In een flare is er minder dan twee voet hoogte om de matras en de mensenruimte te accommoderen. Dit betekent dat de beste matras hoogte eigenlijk de exacte onderkant van de flares is - waarbij de matras zich uitstrekt in de flares. (Zoals vermeld in het gekoppelde artikel hierboven). Met andere woorden, er zijn niet veel opties om dingen te verplaatsen TENZIJ men de Revel-opstelling doet waarbij het bed is gesegmenteerd en een deel ervan omhoog wordt getrokken in het plafond om een eethoek te presenteren (in plaats van een garage). Als je die opstelling nog niet persoonlijk hebt gezien, zoek hem dan op... het is een vrij cool gebruik van de ruimte (met flares).

Dus je komt in principe uit op één optie die wel 76" of zo lang kan zijn tot de flares - lijkt genoeg. Behalve dat de vorm van de ruimte raar is, wat meer compromissen betekent - langere mensen zeggen meestal dat ze diagonaal slapen als ze alleen zijn. Mijn broer heeft O-W zonder flares en vindt het niet erg: een beetje geplet als de vrouw er is, diagonaal als dat niet zo is.

Maar N-S maakt veel andere opties mogelijk - meestal gericht op hoogte-opties.

Hier is onze oude Sprinter. Geloof het of niet, die matras drukte niet eens hard tegen de deuren. Past precies in de ramen en raakte nauwelijks het midden van de deuren. En de Transit is eigenlijk dieper omdat de D-stijlen groter zijn.
Image

In onze Transit hebben we het bed omhoog/omlaag plus "couch mode" gemaakt, dus we moesten rails aan de kop- en voeteneinde toevoegen om de matras in de couch mode op zijn plaats te houden. We hebben de achterrail helemaal overdwars gemaakt, waardoor de zijkanten van de deuren de echte limiet vormen (nog steeds ongeveer 8" inzet of meer). Wanneer we onze volgende Transit bouwen, zal de achterrail een andere vorm hebben om de extra 2-4" binnenruimte te winnen. Als het gemakkelijker zou zijn om de poten van ons bed opnieuw te monteren, zou ik het waarschijnlijk op deze doen.
Image

De belangrijkste eigenschap voor ons in een busje is garageruimte, dus een statisch bed (zoals onze Sprinter) beperkt onze garageruimte echt. En het compromis van hoogte - laag is ruim, hoog is kistachtig binnen - leidde ons tot omhoog/omlaag. Dat kan niet zo goed met O-W, tenzij je de Revel-stijl doet, die problemen heeft voor een garage-opstelling.

Zelfde bed op de bovengrens (net voordat de deur smaller wordt) en met de garageschuif uit de achterkant van de deuren geschoven. Enorme garage die niet zo gemakkelijk te doen is met O-W met flares.
Image

Ons volgende busje (binnenkort) zal de middellange lengte zijn en we zijn van plan om nog steeds noord-zuid te doen en tegelijkertijd een voorstoel (en volledige kombuis, koelkast, enz.) op te nemen. Onze ervaring en theorieën zullen dus worden getest!

#24 ·
@timreg2 maakt het belangrijkste punt dat meestal wordt gemist: een matras van queen size past in de achterdeuren, waardoor de voorkant ervan veel meer dan 5-6" naar achteren wordt verplaatst - het is meer 10". Of zelfs iets meer.

Ik zou liever niet minder dan een queen size matras hebben - gewend aan het grote kingsize bed thuis met veel ruimte om te liggen. Als we die 60"x80" queen size matras als uitgangspunt nemen, /lijkt/ het erop dat we 20" zouden verspillen met noord-zuid. Maar de realiteit is dat het niet meer dan 10" daadwerkelijk verschil is. En het kan een paar centimeter meer zijn omdat de matras daadwerkelijk helemaal tegen de middelste stijlen van de achterdeuren wordt geduwd, met de hoeken in de raamopeningen. Als je die limiet in overweging neemt, is het verschil 8" naar voren. NA die overweging is het de moeite waard om naar de andere winsten/verliezen te kijken.

In een flare is er minder dan twee voet hoogte om de matras en de mensenruimte te accommoderen. Dit betekent dat de beste matras hoogte precies de onderkant van de flares is - met de matras die zich in de flares uitstrekt. (Zoals vermeld in het gekoppelde artikel hierboven). Met andere woorden, er zijn niet veel opties om dingen te verplaatsen TENZIJ men de Revel-opstelling doet waarbij het bed is gesegmenteerd en een deel ervan omhoog in het plafond wordt getrokken om een eethoek te presenteren (in plaats van een garage). Als je die opstelling nog niet persoonlijk hebt gezien, zoek hem dan op... het is een vrij coole manier om de ruimte te gebruiken (met flares).

Dus je komt in principe uit op één optie die wel 76" of zo lang kan zijn - lijkt veel. Behalve dat de vorm van de ruimte raar is, wat meer compromissen betekent - langere mensen zeggen meestal dat ze diagonaal slapen als ze alleen zijn. Mijn broer heeft oost-west zonder flares en vindt het niet erg: een beetje geplet als de vrouw er is, diagonaal als dat niet zo is.

Maar noord-zuid maakt veel andere opties mogelijk - voornamelijk gericht op hoogte-opties.

Hier is onze oude Sprinter. Geloof het of niet, die matras drukte niet eens hard tegen de deuren. Past precies in de ramen en raakte nauwelijks het midden van de deuren. En de Transit is eigenlijk dieper omdat de D-stijlen groter zijn.
View attachment 200942

In onze Transit hebben we het bed omhoog/omlaag plus "couch mode" gemaakt, dus we moesten rails aan de kop- en voeteneinde toevoegen om de matras in de couch mode op zijn plaats te houden. We hebben de achterste rail helemaal overdwars gemaakt, waardoor de zijkanten van de deuren de echte limiet vormen (nog steeds ongeveer 8" inzet of meer). Wanneer we onze volgende Transit bouwen, zal de achterste rail een andere vorm hebben om de extra 2-4" binnenruimte te winnen. Als het gemakkelijker was om de poten van ons bed opnieuw te monteren, zou ik het waarschijnlijk op deze doen.
View attachment 200943

De belangrijkste eigenschap voor ons in een busje is garageruimte, dus een statisch bed (zoals onze Sprinter) beperkt onze garageruimte echt. En het compromis van hoogte - laag is ruim, hoog is doodskistachtig van binnen - leidde ons ertoe om omhoog/omlaag te gaan. Dat kan niet zo goed met oost-west, tenzij je de Revel-stijl doet, die problemen heeft voor een garage-opstelling.

Het zelfde bed op de bovengrens (net voordat de deur smaller wordt) en met de garageschuif uit de achterkant van de deuren geschoven. Enorme garage die niet zo gemakkelijk te doen is met oost-west met flares.
View attachment 200944

Onze volgende bus (binnenkort) zal de middellange lengte zijn en we zijn van plan om nog steeds noord-zuid te doen en tegelijkertijd een voorstoel (en volledige kombuis, koelkast, enz.) op te nemen. Onze ervaringen en theorieën zullen dus worden getest!
Bedankt voor het delen. Hoe heb je het hefbed gemaakt?

#25 ·
Als ik een Murphy-bed of opklapbed heb, kan dit worden bereikt, maar dan verlies ik waardevolle ruimte in de bovenkasten. Mijn belangrijkste zorg is opslag, omdat ik mijn hele leven in de bus verplaats en veel hobby's en spullen heb.

#27 ·
Wanneer ik in mijn busje woon, hoe belangrijk zal het dan zijn om achterin te kunnen staan en in en uit de achterdeuren te lopen?

Als ik een Murphy- of opklapbed heb, kan dit worden bereikt, maar dan verlies ik waardevolle ruimte in de bovenkasten. Mijn grootste zorg is opslag, omdat ik mijn hele leven in de bus verplaats en veel hobby's en spullen heb.
Ik heb een Murphy-bed in een middelhoog dak en heb bovenkasten aan beide kanten. Het bed is een opklapbed voor een eenpersoonsbed, uitschuifbaar voor de volledige breedte. Dus als het is opgeschoven en dan opgevouwen, past het gemakkelijk onder de kasten.

En bijna de volledige breedte is beschikbaar voor vracht of om op te staan en te strekken of je aan te kleden.

#26 ·
Bedankt voor het delen. Hoe heeft u het liftbed gemaakt?
Veel details hier, inclusief onderdelenlijst. De "couch mode" is onlangs geĂĽpgraded, maar werkt hetzelfde - gewoon vervangen door beter geschikte / maat actuators. De opstelling in die link voor het bedplatform en omhoog/omlaag is het bijproduct van 2-3 variaties voor montage en dergelijke... en blijft tot op de dag van vandaag solide. We zullen het herhalen in de volgende bus.

Wanneer ik in mijn bus woon, hoe belangrijk zal het dan zijn om achterin te staan en de achterdeuren in en uit te lopen?

Als ik een Murphy- of opklapbed heb, kan dit worden bereikt, maar dan verlies ik waardevolle bovenkastruimte. Mijn grootste zorg is opslag, omdat ik mijn hele leven in de bus verplaats en ik veel hobby's en spullen heb.
Gebaseerd op gebruik. Garage is onze focus - anders hadden we misschien een kant-en-klare camper gekocht - voor spullen voor onze avonturen, evenals het gebruik van de bus als een "truck" en het vervoeren van lange spullen zoals surfplanken en bouwmaterialen. En veel van onze avonturen zijn in de winter en/of tijdens een storm, dus het is een leuke bonus om niet uit de bus te hoeven om onze spullen klaar te maken.

Dit was een multi-sport avontuur voor twee deze zomer: mountainbikes, snowboards, SUP's, klimspullen en alle gebruikelijke accessoires. Bedhoogte vrij hoog - niet zo ruim van binnen.
Image

Dit is een winterstorm voor één persoon vorig jaar. Absoluut dumpen. Alle spullen binnen. Loop door de schuifdeur en ben klaar om te gaan. En laat het bed 's nachts helemaal zakken.
Image

Of een tussenliggende situatie. Een heleboel spullen naar het appartement in Mammoth brengen - inclusief een grote tv - maar met de spullen van 4-5 mensen die er gewoon in zijn gegooid met de "truck"-kant van de dingen.
Image

Onlangs de zijopslag van de garage gerenoveerd, zodat de spullen hun "plek" hebben op basis van gebruikspatronen van de afgelopen drie jaar. En het ziet er beter uit. De garagetafel is ook waar we het extra bed plaatsen als we 3-4 mensen hebben en ze binnen willen slapen.
Image

#33 ·
Veel details hier, inclusief onderdelenlijst. De "couch mode" is onlangs geĂĽpgraded, maar werkt hetzelfde - gewoon vervangen door beter geschikte / maat actuators. De opstelling in die link voor het bedplatform en omhoog/omlaag is het bijproduct van 2-3 variaties voor montage en dergelijke... en is tot op de dag van vandaag solide. We zullen het herhalen in de volgende bus.

Gebaseerd op use-case. Garage is onze focus - anders zouden we misschien een kant-en-klare camper hebben gekocht - voor spullen voor onze avonturen, evenals het gebruik van de bus als een "truck" en het vervoeren van lange dingen zoals surfplanken en bouwmaterialen. En veel van onze avonturen zijn in de winter en/of tijdens een storm, dus het is een leuke bonus om de bus niet te hoeven verlaten om onze spullen klaar te maken.

Dit was een multi-sport avontuur voor twee deze zomer: mountainbikes, snowboards, SUP's, klimspullen en alle gebruikelijke toebehoren. Bedhoogte vrij hoog - niet zo ruim van binnen.
View attachment 200947

Dit is een eenpersoons winterstorm vorig jaar. Absoluut dumpen. Alle spullen binnen. Loop naar buiten via de schuifdeur, helemaal uitgerust en klaar om te gaan. En laat het bed 's nachts helemaal zakken.
View attachment 200948

Of een tussenliggende situatie. Een heleboel spullen naar het appartement in Mammoth brengen - inclusief een grote tv - maar met de spullen van 4-5 personen die er gewoon in zijn gegooid met de "truck"-kant van de dingen.
View attachment 200949

Onlangs de zijopslag van de garage opnieuw afgewerkt, zodat de spullen hun "plek" hebben op basis van gebruikspatronen van de afgelopen drie jaar. En het ziet er beter uit. De garagetafel is ook waar we het extra bed plaatsen als we 3-4 personen hebben en ze binnen willen slapen.
View attachment 200950
Ik ben dol op de enorme garageruimte. Waar heb je al je elektrische/opslagcomponenten en de watertank geplaatst?

#28 ·
geen verbrederingen op mijn bus - muren zijn standaard dikte -
ik ben 1,73 m
probeerde het bed dwars in de bus te hebben en kon me niet uitstrekken -
was helemaal niet comfortabel -
bed weer terug veranderd naar de lange kant - veel beter

Ik heb nog nooit verbrederingen gehad, maar ik gok dat verbrederingen waarschijnlijk niet zoveel ruimte toevoegen als verwacht -

een ontwerp waarbij verbrederingen daadwerkelijk opengaan als een deur - uitklappen -
kon dat heel nuttig vinden en de moeite waard om een gat in de bus te snijden -

#34 ·
De meeste mensen die ik ken die flares hebben, zijn echt teleurgesteld dat ze zoveel hebben uitgegeven om te slapen zoals ze slapen in de ruimte die de flares creëren.

De kosten van de flares + sierring + verzending + belasting + ze laten schilderen en hopen dat de verf perfect matcht + de flarespace matras (of je eigen matras snijden) etc. lopen op en voor je het weet heb je $4.000 uitgegeven om je hoofd in een kleine opening te proppen en het schuifraam te blokkeren met je kussens lol.

Ik denk dat de flares, in verhouding tot de kosten van de meeste doe-het-zelf-constructies, een enorme uitgave zijn met een minimale return on investment.

Neem dat met een korreltje zout, want ik denk dat een vast bed van volledige grootte een busje 100% verandert van een avonturenwagen in een mobiele slaapkamer.

Breng ook wat tijd door op het Sprinter-forum en lees over de ervaringen van mensen met flares. Ik heb gemerkt dat ze vaker voorkomen in de Sprinter-community, omdat zoveel campers (Revels en alle andere) af fabriek flares hebben.

#37 ·
De meeste mensen die ik ken en die flares hebben, zijn echt teleurgesteld dat ze zoveel hebben uitgegeven om te slapen zoals ze slapen in de ruimte die de flares creëren.

De kosten van de flares + sierring + verzending + belasting + ze laten schilderen en hopen dat de verf perfect matcht + de flarespace matras (of je eigen matras snijden) etc. tellen op en voor je het weet heb je $4.000 uitgegeven om je hoofd in een kleine opening te proppen en het schuifraam met je kussens te blokkeren lol.

Ik denk dat de flares, in verhouding tot de kosten van de meeste doe-het-zelf-constructies, een enorme uitgave zijn met een minimale return on investment.

Neem dat met een korreltje zout, want ik denk dat een vast bed van volledige grootte een busje 100% verandert van een avonturenwagen in een mobiele slaapkamer.

Breng ook wat tijd door op het Sprinter-forum en lees over de ervaringen van mensen met flares. Ik heb gemerkt dat ze vaker voorkomen in de Sprinter-gemeenschap, omdat zoveel campers (Revels en alle andere) af fabriek flares hebben.
Ik heb die video bekeken die het Kamloops-koppel maakte met de Vanspeed Flares,,, Toen las ik je bericht en je schreef precies wat ik dacht.

Veel kosten en arbeid. Dat zou ik absoluut niet doen.

#40 ·
Ik ben bezig met het ombouwen van een 2023 extended high roof AWD om in te wonen. Ik ben 1,88 m lang en weeg 100 kg en ik heb de afgelopen 20 jaar in een kingsize bed geslapen. Ik heb minimaal een bed van 190 cm lang nodig om comfortabel te kunnen liggen.

Ik zou de voorkeur geven aan een grotendeels permanent bed dat ik niet elke avond veel werk hoef te doen.

Ik probeer te beslissen of ik moet investeren in de flares van Flarespace. Ik heb geprobeerd om mijn hoofd te breken over het betalen van $1.799 voor twee stukken glasvezel. Plus het lijkt erop dat je ook de sierringen moet kopen voor $599.

Ik was overtuigd van de flares totdat ik op hun website zag dat je met de EL maar een bed van 139 cm breed kunt plaatsen. Tenzij ik iets mis, betekent dat dat ik geen queen size bed dwars kan plaatsen, wat het doel was van het kopen van de flares in de eerste plaats.

Een ander lid van dit forum plaatste dat hij een full size bed dwars in zijn bus kon proppen. Een full is 190 cm x 137 cm. Als ik dat kan doen, zou het kopen van de flares geen zin hebben.

Laat me weten wat je denkt over het maximaliseren van de ruimte en tegelijkertijd comfortabel in bed liggen.

Ik zag ook een bed dat elektronisch omhoog en omlaag ging op YouTube. Ik moet echter de opslagruimte maximaliseren, en dat zou de ruimte voor hoge kasten wegnemen, dus ik denk niet dat ik dat kan doen.
Ben je aan het ontwerpen voor 1 of 2 personen?

#42 ·
Ik ben het ermee eens dat ze er goed uitzien en je extra leefruimte binnen geven in een gebied dat het meest nuttig is en je krijgt dit alles zonder de voetafdruk of mobiliteit van het voertuig zelf te vergroten, wat op zich ook een behoorlijk groot probleem is.

Dus het is niet zo'n grote discussie voor mij.

Er is wat geld/tijd en/of expertise bij betrokken en ik denk dat het uiteindelijk afhankelijk kan zijn van uw gegeven plattegrond, in hoeverre het u uiteindelijk ten goede zal komen, maar het is onwaarschijnlijk dat het iets anders is dan een voordeel voor elke campervan.

PK

#43 ·
Ik ben 1,80 m lang en slaap oost / west, geen uitlopers in een normale 148 volledige hoogte. Als mijn vrouw en kinderen niet bij me zijn, slaap ik graag diagonaal in bed. Mijn aanrecht en de bovenkant van mijn koelkast zijn op dezelfde hoogte als de onderkant van de matras. Ik zou kunnen bedenken hoe ik een bed kan hebben met een extra segment dat zich uitstrekt van de koelkast naar het aanrecht en mogelijk een converteerbaar N/Z bed. Ik zou waarschijnlijk een O/W matras gebruiken en dan gewoon een deel van de matras voor je voeten hebben dat de N/Z zou voltooien, dit kan voor jou werken en zou niet veel moeite kosten om te installeren. Ik heb dit overwogen als een manier om mezelf en de 2 kinderen gemakkelijk in het hoofdbed te passen en kan daar later nog aan werken.

De matras die ik gebruik is: 78"x56"x6" (queen) en ik heb er ongeveer 2-3" vanaf gesneden, evenals meer in de hoeken om de contouren van de achterste AC-routing en de achterste pilaren te passen. Het laat ongeveer 75" oost naar west over. Ik heb nog steeds het passagiersplafond erin, waardoor de ruimte tussen de bovenkant van de matras en waar het plafond boven de ramen samenkomt een beetje krap is, daarom slaap ik het liefst diagonaal als ik alleen ben. Het is wat krapper omdat ik prioriteit heb gegeven aan opslagruimte in de garage.