Ford Transit USA Forum banner
81 - 100 of 114 Posts
De draadkleuren voor de schakelaar zijn blauw met grijs en zwart met grijs.
Nogmaals bedankt voor de foto en info. Ik heb ontdekt dat Ford niet consistent is met de draadkleurcodering in hun kabelbomen. Ik weet niet of het een modeljaar-ding is of een "gebruik wat we hebben als we het hebben"-ding. De connectoren en pinlocaties zijn echter wel consistent geweest.

Als je de draden achter die afdekking hebt geĂŻdentificeerd, heb je alleen een momentschakelaar nodig om de lichten aan/uit te zetten. Het systeem zoekt naar een kortsluiting naar aarde als signaal. Ik weet niet wat het Ford-onderdeel kost, maar ik heb deze multipack voor ongeveer 10 dollar gekocht. Werkt elektrisch hetzelfde.
158749

OK, bedankt voor de foto, dat helpt.

Ik heb die plastic afdekking, maar er zit geen schakelaar of inkeping voor een schakelaar in. Achter de afdekking zitten 2 connectoren; een die naar het remlicht gaat en de andere, met 2 draden, gaat nergens heen. Ik zou kunnen gokken dat de tweede connector voor de niet-bestaande schakelaar is. Ik zou de twee draden kunnen overbruggen en mogelijk het schakelaar gedrag krijgen of, in het slechtste geval, een zekering opblazen. Ik denk dat ik gewoon de laadruimtelampen ga verwijderen, omdat mijn dimbare puck-lampen veel mooier zijn en zich toch veel voorspelbaarder gedragen.

View attachment 158574 View attachment 158575
@RidingRoadsAndTrails Heb je dit uiteindelijk opgelost om daar een schakelaar te installeren?

Ik heb het niet geprobeerd. Ik heb alle fabrieksverlichting uit de laadruimte verwijderd en mijn huisverlichting gebruikt.
Hmm. Kan niet beslissen wat te doen, en ik wil mijn plafond installeren, dus ik zal binnenkort met die laadruimteverlichting moeten dealen. Ik denk dat ik ze als optie wil houden, maar ze in het plafond onderbrengen zou een gedoe zijn, en ik ben helemaal geen elektricien (geen ervaring), dus dit draadje is nogal intimiderend voor mij!

Sorry dat ik deze thread weer ophaal. Ik kan de implementatie die iedereen heeft gekozen niet lijken te verzoenen met het 2020 Transit Wiring Diagram dat ik op eBay heb gekocht. Op het diagram staat dat de witte/blauwe draad +12V is? Terwijl iedereen hier zegt dat wit/blauw naar aarde wordt getrokken om de lichten aan te zetten. Kijk naar de andere kant van het licht (spoelsymbool) op deze foto, het leidt naar het aarde-symbool via een BK (zwarte) draad. Kan iemand dit uitleggen?

Sorry dat ik dit draadje weer ophaal. Ik lijk de implementatie die iedereen heeft gekozen niet te kunnen rijmen met het 2020 Transit Wiring Diagram dat ik op eBay heb gekocht. Op het diagram staat dat de witte/blauwe draad +12V is? Terwijl iedereen hier zegt dat wit/blauw naar aarde wordt getrokken om de lichten aan te zetten. Kijk naar de andere kant van het licht (spoelsymbool) op deze foto, het leidt naar het aardsymbool via de BK (zwarte) draad. Kan iemand dit uitleggen?

View attachment 168248
Er zijn twee verschillende witte/blauwe draden, zie:
Nee, dat denk ik niet. De schakelaar aan de achterkant heeft geen 12V. Het is een momentane schakelaar die de witte/blauwe draad aan de aarde legt wanneer deze wordt ingedrukt, en deze laat zweven (op ongeveer 3V) wanneer deze niet wordt ingedrukt. Dit is een input voor de BCM, die zoekt naar een overgang van dat signaal (van 3V naar GND en terug naar 3V) als een commando van u om de andere witte/blauwe draad in (12V) of uit (0V) te schakelen. U moet de witte/blauwe draad vinden die de 12V-uitgang van de BCM is, en daar een aan/uit-schakelaar op zetten. De gemakkelijkste plek om deze te vinden is direct achter de bestuurdersstoel, waar er slechts 2 keuzes zijn voor een blauwe/witte draad in de kabelboom. Verwijder een kleine hoeveelheid isolatie van een van de twee en meet de spanning met de lichten aan. Als 12V, dan is dat degene die u moet knippen en schakelen (altijd uit of aan via BCM).
Als het 3V of GND is, controleer dan de andere witte/blauwe draad.

Ik ontdekte dat de lichtgevoelige wit/blauwe draad dikker was dan de wit/blauwe draad van de momentane schakelaar. Hier is mijn foto van de schakelaarinstallatie. Ik was te lui om krimpkousconnectoren te gaan halen, dus gebruikte ik gewone connectoren en zwart "vloeibaar tape". P_20220313_235919.jpg Hier is mijn foto van de schakelaarinstallatie. Ik was te lui om krimpkousconnectoren te gaan halen, dus gebruikte ik gewone connectoren en zwart "vloeibaar tape".
Image
Ik heb niet de moeite genomen om te ontdekken waar het zich opsplitst, maar ben er gewoon van uitgegaan dat het ergens in het midden van het raam van de tweede rij aan de bestuurderskant is. Wit is de draad "naar de lichten" (naar achteren), rood is de draad "van de ECU getimed" (naar voren), donkerrood dik is "Altijd aan 12V". Schakelaar gemonteerd in het wandpaneel:
Image
Ik heb hem op eBay gekocht, er zijn verschillende kleuren. Ik wilde er echt een die in het donker oplicht, en deze stond vermeld als LED-verlicht, maar ik denk dat de manier waarop we hem aansluiten (1 belasting, 2 stroombronnen) niet de bedoeling is (2 belastingen, 1 stroombron). En waarschijnlijk moeten beide zijden worden gebruikt, ik heb maar één kolom aangesloten. Maar hij is supergoedkoop (2 voor $8), groot, heeft veel kleuropties en een mooie rubberen doorvoer eromheen: Zie de afbeelding in de 11e afbeelding van de aanbieding. Een ander goed punt van deze schakelaar is dat hij standaard mes (1/4" ?) connectoren gebruikt. Die zijn heel gebruikelijk in auto-onderdelenwinkels. En je kunt ze gemakkelijk loskoppelen van de schakelaar als je het paneel er helemaal af moet halen. TERWIJL JE DAAR BENT, bij het doorknippen van draden, zoek een dikke paarse draad met een bruine streep. Verbind het achterste deel met je "Altijd aan 12V". Isoleer en gebruik de kant die naar voren gaat niet. Nu heb je de 12V-aansluiting helemaal achterin de bus (is dat een zeldzame optie? Ik heb bijna alle opties gekozen) altijd aan.
Image
PS: Ik ben er nog steeds een beetje bezorgd over dat de eerste 2 pagina's van deze thread het hebben over het AARDEN van de wit/blauwe draad, terwijl de laatste twee pagina's bespreken hoe je hem op 12V aansluit. Is dat een verschil van een jaar?

Attachments

Ik heb het op eBay gekocht, er zijn verschillende kleuren. Ik wilde er echt een die in het donker oplicht, en dit stond vermeld als LED-verlicht, maar ik denk dat de manier waarop we het aansluiten (1 belasting, 2 stroombronnen) niet de bedoeling is (2 belastingen, 1 stroombron). En beide kanten moeten waarschijnlijk worden gebruikt, ik heb alleen op één kolom aangesloten. Maar het is supergoedkoop (2 voor $8), groot, heeft veel kleuropties en een mooie rubberen doorvoer eromheen:
De schakelaar die u gebruikte is een 6-pins DPDT die alleen stroom levert aan de interne verlichting van de schakelaar wanneer deze in een van de twee "aan"-posities wordt gezet, met actieve stroom naar die kant (de manier waarop u hem bedraad heeft, heeft één kant altijd stroom en de andere kant heeft 20 minuten stroom wanneer een andere schakelaar in het systeem geaard is, zoals de deurschakelaars of de handmatige schakelaar aan de achterdeur). Als u wilt dat de tuimelaars van de schakelaar continu verlicht zijn, hebt u een 10-pins DPDT-schakelaar nodig die nog 4 aansluitingen heeft voor de verlichting, en u moet deze ook aansluiten op een 12V-circuit met contact, om te voorkomen dat uw batterij leeg raakt. Hier zijn een paar handige schakelschema's:

Ik geloof niet dat een niet-getimede, "altijd aan 12V" beschikbaar was vóór recente versies (2020+?). Ik heb een 12V-aansluiting achterin en die is getimed zoals de verlichting om na 20 minuten uit te gaan.
Sorry, ik had moeten verduidelijken dat mijn "altijd aan 12V" afkomstig is van het Customer Connection Point bij de bestuurdersstoel. En dat is wat ik verwissel met de "getimede" draad die naar de achteraansluiting gaat.
Zoals je hebt ontdekt, zijn er twee wit/blauwe draden, de kleinere draad is de 3V "altijd aan" die, wanneer kortstondig geaard, wordt gedetecteerd door het CANBUS-systeem dat vervolgens de wit/blauwe 12V-draad met grotere diameter gedurende 20 minuten inschakelt. Ik geloof niet dat de Transit op een andere manier is bedraad gedurende de productie jaren. De laatste twee pagina's beschrijven alleen het bedraden van een aan/uit-schakelaar aan de 12V-zijde (die zich bij de zekering kan bevinden) die het circuit uitschakelt wanneer men helemaal niet wil dat de verlichting functioneert.
Ok, je hebt gelijk, ik las het verkeerd, er zijn veel "altijd aan" en "aarde" door elkaar. Ik begrijp het nu, ze koppelen het dikkere wit/blauwe circuit los van de verlichting om de verlichting volledig uit te schakelen.

Ok, je hebt gelijk, ik las het verkeerd, er zijn veel "altijd aan" en "massa" door elkaar. Ik begrijp het nu, ze aarden wit/blauw om de lichten volledig uit te schakelen.
Dat is niet wat ik zei. Als men de kleine, witte/blauwe draad permanent aardt, dan ontstaat er kortsluiting in de BCM, het 3V-detectiecircuit. Dit 3V-circuit is alleen bedoeld om even geaard te worden, met behulp van een momentane schakelaar. Op de grote, witte/blauwe, 12V-draad (getimed aan), gebruiken sommige mensen een simpele SPST-schakelaar om te bepalen wanneer het standaard lichtcircuit van stroom kan worden voorzien. In deze configuratie is het lichtcircuit ofwel uit of functioneert zoals standaard, dus er wordt niets naar de massa geschakeld in deze implementatie.

Ik realiseerde me net dat mijn gloednieuwe (2 dagen bezit) 2023 hetzelfde probleem heeft met de laadruimteverlichting. Zo irritant dat die 3500K LED's mijn ogen verblinden elke keer als ik een deur open, en dan duurt het 10 minuten voordat ze uitgaan. Deze schakelaar is een geweldig idee.

Update: Achter bij de achterdeur aan de linkerkant bevindt zich de schakelaar die de laadruimteverlichting uitschakelt en uitgeschakeld houdt terwijl de deuren open zijn. Yaahoo, het is niet nodig om een schakelaar te knutselen.....Meer update: Deze schakelaar schakelt de laadruimteverlichting niet permanent uit. Zodra de bus is gesloten en weer wordt geopend, gaan ze weer aan. Het is een remedie, maar geen genezing.

Update: Achter de achterdeur aan de linkerkant bevindt zich de schakelaar die de laadruimteverlichting uitschakelt en uitgeschakeld houdt terwijl de deuren open zijn. Yaahoo, het is niet nodig om een schakelaar te installeren.....Meer update: Deze schakelaar schakelt de laadruimteverlichting niet permanent uit. Zodra de bestelwagen gesloten en vervolgens weer geopend is, gaan ze weer aan. Het is een remedie, maar geen genezing.
Ja, dit is een momentane schakelaar die zichzelf reset. De permanente oplossing wordt hierboven besproken.

Update: Achter de achterdeur aan de linkerkant bevindt zich de schakelaar die de laadruimteverlichting uitschakelt en uitgeschakeld houdt terwijl de deuren open zijn. Yaahoo, het is niet nodig om een schakelaar te installeren.....Meer update: Deze schakelaar schakelt de laadruimteverlichting niet permanent uit. Zodra de bus is gesloten en weer wordt geopend, gaan ze weer aan. Het is een remedie, maar geen genezing.
Kijk of je Forscan kunt gebruiken om de instelling op het dashboard in te schakelen zodat alle lichten niet aangaan wanneer een deur wordt geopend of de bus wordt ontgrendeld. Het heet Police Dark Mode en er zijn twee instellingen die je moet inschakelen en er is nog een instelling in de Body Module die niets doet.

Nee. Ik druk op de knop en de lichten gaan aan. Druk nogmaals en ze gaan uit. Wassen, spoelen, herhalen. Werkt PRECIES zoals de fabrieksmatige laadlichtknop achterin, maar hij bevindt zich bij de schuifdeur.
NU, ik zal zeggen, ik heb maar de toegewezen 30 minuten voordat hij gereset moet worden, maar daar kan ik mee leven. [emoji4]

Verzonden vanaf mijn SM-N950U met Tapatalk
U beweert dat de fabrieksmatige laadlichtknop de laadlichten aan en uit kan zetten wanneer er herhaaldelijk op wordt gedrukt. Ik heb een Transit-bestelwagen uit 2018 en die schakelaar zet de lichten alleen uit en als ik er nogmaals op druk, gebeurt er niets. Om de lichten weer aan te krijgen, moet ik een van de laaddeuren sluiten en weer openen. Weet u zeker dat de fabrieksfunctie de lichten weer kan inschakelen als er opnieuw op wordt gedrukt?

U beweert dat de fabrieks-cargolichtknop de cargolichten aan en uit kan zetten wanneer er herhaaldelijk op wordt gedrukt. Ik heb een 2018 Transit-bestelwagen en die schakelaar zet de lichten alleen uit en als er opnieuw op wordt gedrukt, gebeurt er niets. Om de lichten weer aan te krijgen, moet ik een van de cargodeuren sluiten en weer openen. Weet u zeker dat de fabrieksfunctie de lichten weer kan inschakelen als er opnieuw op wordt gedrukt?
Waarom de deur sluiten, je kunt gewoon op de knop drukken en 30 minuten langer licht krijgen. Ik betwijfel of ze aan blijven staan als je herhaaldelijk op de knop drukt, tenzij dat een paasei is.

Ik denk dat er een misverstand is. Ik bedoelde dat als ik de schakelaar indruk, de lichten uitgaan als de deuren open zijn (wat goed is als je geen licht nodig hebt). Maar nadat ik de lichten met de schakelaar heb uitgedaan, gaan ze niet meer aan als ik hem opnieuw indruk - er gebeurt niets - wat je eigenlijk wel zou willen. De enige manier om de lichten weer aan te krijgen, is om de deur te sluiten en opnieuw te openen. Ik vroeg me dus af waarom mijn schakelaar de lichten ALLEEN maar uitzet en niet weer aanzet?

81 - 100 of 114 Posts