Ford Transit USA Forum banner
81 - 90 of 92 Posts
Ik heb snel een armsteun/kussen aan de bestuurderskant bekeken. Ik kan mijn stoel (handmatige 4-wegs draaibaar) hoogte en stuurhoek nooit zo uitlijnen dat het echt comfortabel is, dus ik wilde een kussen toevoegen om mijn linkerarm hoger te laten rusten.

Dit kussen is gemaakt van reserveonderdelen: twee lagen 1" traagschuim van mijn bedbasis plus wat neopreen. De kilometerstand zal uitwijzen of dit nuttig is. Mijn reserve-neopreen was te dik, dus de hoeken zijn lelijk. Na het testen zal dit minder lelijk worden gemaakt als het enige nut heeft.

View attachment 223724
View attachment 223725
Ik ben op zoek naar een verlenging voor de armleuningen aan zowel de bestuurders- als de voorpassagierskant. Ik ben klein en smal en moet ongemakkelijk naar de armleuning leunen als ik hem wil gebruiken. Alle ideeën worden gewaardeerd.

Ik ben op zoek naar een verlenging voor de armleuningen aan zowel de bestuurders- als de voorpassagierszijde. Ik ben klein en smal en ik moet leunen..
Ik ben niet klein en smal en de armleuning is ook voor mij buiten bereik.

Ik ruik een zakelijke kans voor iemand..

Discussion starter · #84 ·
De besturingskaart van mijn X3 airconditioner besloot sporadisch te beginnen functioneren nu het warm is. Nomadic support was erg responsief, maar ik moest een nieuwe besturingskaart kopen ($414!) aangezien hun garantie slechts een jaar is. Ik was een vroege gebruiker van de X3, en ik werd niet beloond voor die zet. Het vervangen van de besturingskaart is vrij eenvoudig. Hij klikt gewoon in/uit het binnenpaneel en heeft één connector om te verwisselen. Ik ben erg blij met de nieuwe functies van de besturingskaart - de meeste van mijn klachten zijn verholpen: geen pieptonen voor het indrukken van knoppen, het display wordt automatisch donker en de compressor wordt zo geregeld dat hij niet non-stop blijft draaien.

Discussion starter · #85 ·
Ik heb de armsteun van de bestuurder 3.0 gemaakt en er vervolgens 4000 mijl mee gereden. Ruisend succes!
Image

Ik ben blij dat ik het kussen heb ingekort tot de kleine beker/trekker, want daardoor is de deur gemakkelijk dicht te trekken. Mijn elleboog rust tijdens het rijden eigenlijk maar op een klein deel van het kussen, maar dat is oké, want die extra 2 inch is een groot verschil.

Discussion starter · #88 ·
Mijn vrouw klaagde dat ons zoete water niet lekker smaakte, dus ik heb wat tijd vrijgemaakt om te experimenteren. Ik ben lui geweest en vulde onze zoetwatertank gewoon met een tuinslang, omdat ik kraanwater gewend ben en lage eisen heb. Het water wordt tussen de toepassingen volledig geleegd en vervangen, en ik heb de tank een milde bleekbehandeling gegeven. De smaakklacht is toe te schrijven aan iets in mijn busje of de vulmethode, in tegenstelling tot viezigheid in mijn watertank.

Ik heb een smaaktest gedaan waarbij ik water van dezelfde kraan vergeleek met 1) een gewone tuinslang met een tuinsproeier 2) Camco EvoFlex waterslang en 3) de waterslang plus een Camco waterfilter. Ik kon het verschil tussen (1) en (2) gemakkelijk proeven, waarbij de speciale waterslang een aanzienlijke nasmaak uit het water verwijderde. Ik vond dat (3) iets beter was dan (2), waarbij het filter een kleine extra smaak verwijderde.

Zo blij met mijn resultaten vulde ik mijn zoetwatertank met de waterslang plus waterfilter. Ik liet een heleboel water door mijn leidingen lopen en deed een smaaktest. En ja hoor, het water uit de keukenkraan van mijn busje had nog steeds een merkbare nasmaak. Balen.

Tijd voor een waterfilter. Het eerste item dat in de forumzoekopdracht naar voren kwam, was deze post. Ik had er echt geen zin in om een expert op het gebied van waterfiltratie te worden. Deze man is snobistisch over koffie, dus hij moet ook wel snobistisch genoeg zijn over waterkwaliteit, toch? En de Frizzlife waterfilter krijgt goede recensies en is goedkoop.

De installatie was eenvoudig genoeg, tenminste in de sfeer van ondersteboven liggen en loodgieterswerk doen of enig RV-onderhoud in krappe ruimtes. Ik had een pony-scheidingswand onder mijn gootsteen die een gemakkelijke montageplaats opleverde. Ik was niet blij met hoe vrij de houder draait, dus ik heb een lus toegevoegd in de buurt van de onderkant van het filter om te voorkomen dat het filter draait. Misschien had ik het filter op de grond moeten zetten, maar dat zou compromissen vereisen op het gebied van wijnopslag. Gemakkelijke beslissing.
Image

Geen lekken. Joepie. En de smaaktest was verrassend succesvol. Mijn vrouw keurde het goed.

Dat betekent dat de onaangename smaak van het water afkomstig is van mijn watertank of PEX-leidingen? Ja, er zijn ook fittingen, maar de waarschijnlijkheid zou zeggen dat het de tank is, toch? Misschien ben ik naĂŻef, maar ik had niet verwacht dat de tank of de leidingen de waterkwaliteit significant zouden beĂŻnvloeden. Ach ja, les geleerd.

Mijn vrouw klaagde dat ons zoete water niet lekker smaakt, dus ik heb wat tijd vrijgemaakt om te experimenteren. Ik ben lui geweest en heb onze zoetwatertank gewoon gevuld met een tuinslang, omdat ik kraanwater gewend ben en lage eisen heb. Het water wordt tussen de toepassingen volledig geleegd en vervangen, en ik heb de tank een milde bleekbehandeling gegeven. De smaakklacht is toe te schrijven aan iets in mijn busje of de vulmethode, in tegenstelling tot viezigheid in mijn watertank.

Ik heb een smaaktest gedaan waarbij ik water van dezelfde kraan vergeleek met 1) een gewone tuinslang met tuinspuit, 2) Camco EvoFlex waterslang en 3) de waterslang plus een Camco waterfilter. Ik kon het verschil tussen (1) en (2) gemakkelijk proeven, waarbij de speciale waterslang een aanzienlijke nasmaak uit het water verwijderde. Ik vond dat (3) iets beter was dan (2), waarbij het filter een kleine extra smaak verwijderde.

Zo blij met mijn resultaten, vulde ik mijn zoetwatertank met de waterslang plus waterfilter. Ik liet een heleboel water door mijn leidingen lopen en deed een smaaktest. En jawel, het water uit de keukenkraan van mijn busje had nog steeds een duidelijke nasmaak. Balen.

Tijd voor een waterfilter. Het eerste item dat in de forumzoekopdracht naar boven kwam, was deze post. Ik had echt geen zin om een expert in waterfiltratie te worden. Deze man is snobistisch over koffie, dus hij moet ook wel snobistisch genoeg zijn over waterkwaliteit, toch? En de Frizzlife waterfilter krijgt goede beoordelingen en is goedkoop.

De installatie was eenvoudig genoeg, althans in de sfeer van ondersteboven liggen met loodgieterswerk of enig RV-onderhoud in krappe ruimtes. Ik had een pony-scheidingswand onder mijn gootsteen die een gemakkelijke montageplaats opleverde. Ik was niet blij met hoe vrij de houder draait, dus ik heb een lus toegevoegd in de buurt van de onderkant van het filter om te voorkomen dat het filter draait. Misschien had ik het filter op de grond moeten zetten, maar dat zou compromissen vereisen voor wijnopslag. Gemakkelijke keuze.
View attachment 228801

Geen lekken. Joepie. En de smaaktest was verrassend succesvol. Mijn vrouw keurde het goed.

Dat betekent dat de onaangename smaak van het water afkomstig is van mijn watertank of PEX-leidingen? Ja, er zijn ook fittingen, maar de waarschijnlijkheid zou zeggen dat het de tank is, toch? Misschien ben ik naĂŻef, maar ik had niet verwacht dat de tank of leidingen de waterkwaliteit significant zouden beĂŻnvloeden. Nou ja, les geleerd.
Het is een oude truc, maar hij werkt nog steeds:

Koop de goedkoopste gearomatiseerde gedistilleerde drank (80 proof) die je kunt krijgen - Scotch is traditioneel. Laat dat door de tank en de leidingen lopen en gooi het weg. De ethanol voert alle nare plastic smaak af als het weggaat.

Je hoeft de tank niet te vullen - zorg er gewoon voor dat het ethanolmengsel contact maakt met alle binnenkanten en daar een paar dagen in sudert.

Discussion starter · #90 ·
Koop de goedkoopste gearomatiseerde gedistilleerde drank (80 proof) die je kunt krijgen - Scotch is traditioneel. Laat dat door de tank en de leidingen lopen en gooi het weg. De ethanol voert alle nare plastic smaak mee als het weggaat.
Bedankt voor de old school tip. Ik kon mezelf er niet van overtuigen om niet-drinkbare alcohol in de tank te doen, dus ik koos de 'goedkope drank'-route. Ik heb een week lang laten weken met een goede agitatie halverwege. Vrouw denkt dat het water rechtstreeks uit de tank veel beter is. Ik ga niet de moeite nemen om de filter eruit te halen, maar les geleerd voor de toekomst.

81 - 90 of 92 Posts