Ford Transit USA Forum banner
881 - 900 of 1,134 Posts
FWIW, we hebben nu bijna 12 maanden en ~12.000 mijl op de 245/75 x 16 BFG KO2's op onze Quigley 4x4. We zijn er absoluut dol op!

Ze hebben alles gezien, van zeer ruwe vuursteengravelpaden, sneeuw, ijs, diepe modder en zacht zand. Slijtage is minimaal en ze hebben grip gevonden (met behulp van Quigley's 4x4) waar ik ervan overtuigd was dat er geen zou zijn. Afgelopen vrijdag klommen we >2.000 ft uit een zeer steile, smalle, met sneeuw, modder en ijs bedekte off-road trail - midden in de nacht. Iets dat ik nooit zou hebben geprobeerd zonder te weten hoe capabel deze set-up is.

Als je je Transit naar plaatsen brengt waar geen Transit ooit zou moeten komen en je hem weer terug moet krijgen, dan kun je erop vertrouwen dat deze het werk klaren.

View attachment 132331
View attachment 132332 BFG KO2 255/70/R16 op 16x6,5 (5x160mm) Ultra Toils. Geen aanpassingen aan de carrosserie nodig. Zoals verwacht past de grotere band niet vlak in de reservewielhouder op de niet-verlengde 148" LWB zonder de differentieel te raken.
Die band/velg combo ziet er echt mooi uit. Je zegt dat de reserveband niet vlak past. Kun je hem er nog steeds in krijgen zonder dat hij de differentieel raakt? Heb je een trekhaak op je bus?

Die banden/velg combo ziet er echt mooi uit. Je zegt dat de reserveband niet vlak past. Kun je hem er nog steeds in krijgen zonder dat hij de differentieel raakt? Heb je een trekhaak op je bus?
Ik heb wel een trekhaak. Hij zou er waarschijnlijk in passen als hij leeggelopen en onder een hoek met een riem gemonteerd wordt, zoals hier: Adding Larger Tires To The Ford Transit - Morey's In Transit. Maar ik wil niet dat hij naar beneden hangt of tegen de diff schuurt.

Heb raceline surge wielen in 16x8 en 245/75/16 bfg all terrains. Heb de vouwrand een beetje gehamerd en geen wrijving behalve een klein beetje op de plastic voorbumper. Ga dat eraf knippen. Rijdt geweldig en ziet er geweldig uit.

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Raceline specificaties:
132670

Wauw, bijna 900 berichten. Is er iemand die bereid is samen te vatten? Ik ben toe aan mijn tweede set banden

Goede stock upgrade zonder montageproblemen? Is het mogelijk om tegelijkertijd betere tractie, looks en geluid te krijgen?

Wow, bijna 900 berichten. Is er iemand die het weet bereid om samen te vatten? Ik ben toe aan mijn tweede set banden

Goede upgrade van de voorraad zonder montageproblemen? Is het mogelijk om tegelijkertijd betere tractie, looks en geluid te krijgen?
Qua montage is de 245/75-16 ongeveer zo groot als de standaard velg kan gaan, dat wil zeggen, 30,6" totale diameter versus de standaard 28".
Welke band hangt af van uw behoeften; als u sneeuw heeft, heeft u minimaal een sneeuw- of M&S-band nodig. De keuze is aan jou. De maat die ik je heb gegeven, zie je vrij standaard in de thread.

Ik heb mijn tweede Transit-busje en heb net dezelfde 245/75R16-banden gekocht die ik op mijn eerste busje had. Ik denk dat de maat perfect is.

Verzonden vanaf mijn Pixel 3 XL met Tapatalk
Ik heb gelezen, of gehoord op een YouTube-video, dat deze man een 265/70-16 heeft gemonteerd, die ook 30,6" diameter heeft, slechts 10 mm breder aan beide kanten, op een 250 zonder problemen met de speling; wat ik van plan was te doen, maar niet die man wilde worden die bekend staat om installatie achterin wat ik zei dat zou passen, en dat niet deed. Het past goed en ik heb de wieldoppen net matzwart gespoten met PlastiDip en dit pakt alle zwarte afwerking op een witte bus mooi op, totdat ik de wielzaak doe en deze set speciaal voor sneeuw bewaar. Dit is een geweldige site om wat-als te spelen: TireSize.com - Vergelijk bandenmaten, specificaties, prijzen en meer

Qua pasvorm is de 245/75-16 ongeveer zo groot als de standaardwiel kan gaan, dat wil zeggen, 30,6" totale diameter versus de standaard 28".
Welke band hangt af van uw behoeften; als u sneeuw heeft, heeft u sneeuw nodig, of minimaal een M&S. De keuze is aan u. De maat die ik u heb gegeven, zult u vrij standaard in de thread zien.
Sneeuw gemiddeld 2 dagen per jaar en heb een ander voertuig voor die dagen. Ik ben wel eens vast komen te zitten op plat gras, dus iets meer tractie is gewenst.

Snow 2 days a year on average and have alternate vehicle for those days. I have gotten stuck on flat grass before, so a little more traction preferred.
Ik denk niet dat je in dit draadje overeenstemming zult vinden over het merk of model van de beste band. Dat komt neer op individuele voorkeur. Je kunt de berichten doorlezen om te zien wat individuen te zeggen hebben over hun gekozen banden, maar er lijken veel mensen blij te zijn met veel verschillende banden. Ikzelf rijd met Nokian Rotiiva AT Plus en vind dat ze goede grip bieden en ook stil zijn op de snelweg. Met alleen achterwielaandrijving ben ik echter wel eens op ijs vast komen te zitten.

Verzonden vanaf mijn Pixel 3 XL met Tapatalk

Sneeuw gemiddeld 2 dagen per jaar en een alternatief voertuig voor die dagen. Ik ben al eens vast komen te zitten op plat gras, dus iets meer tractie is gewenst.
Zal geen band aanbevelen, maar zal mijn gevoelens over 10-laags delen; misschien niet nodig. Zoals je kunt lezen, is de standaardband een 10-laags, en daarmee, wat, 80 psi? Dus ja, je zult het meeste van de weg voelen en horen. Mijn XL's zijn beoordeeld op 2679(115), wegen 35 lbs en zijn 30,5" in de aangegeven maat 245/75-16. De meeste van onze bestelwagens zijn leeg in vergelijking met wat ze mogen dragen, vandaar de 10-laags. Zeker BFG KO2's, en vele anderen, zijn 10-laags voor off-road. De enige off-road die ik zie, is een met sneeuw bedekt terrein naast de basislodge. Slechts 11k op de bestelwagen nu, maar als ik de wielding heb gedaan, en de juiste band (285/65-17?) kan ik de stalen wielen toewijden aan rondom genagelde sneeuwbanden.
Door te zakken naar 51 psi wordt de rijkwaliteit aanzienlijk verbeterd, maar dat is een beslissing die je moet nemen op basis van je gebruik van het voertuig versus de sticker op de deurstijl. Je kunt mijn slechte keuze van een avatar niet lezen, maar het is een mpg van meer dan 24 met deze banden, helemaal rechts, 55-60 zonder andere belasting dan de opbouw. Lichtere band minder inertie en 10% grotere diameter bedekt meer grond per rotatie, dus ja, verwacht een mpg-verbetering als je rustig genoeg rijdt, wat de plek is waar deze dingen thuishoren op de gedeelde snelweg.

• Like
Reactions: andrew
Terugkoppeling

Nou, terugkoppeling, ik heb slecht nieuws. De banden schuurden een beetje aan de voorkant, dus we gaan ze wat kleiner maken. Ik wilde de voorste lasnaad niet afslijpen zonder dat een paar andere mensen eerst wat meer tests deden ;)

Ze zagen er geweldig uit op de bus! We gaan voor de volgende maat kleiner, maar onze bandenwinkel moest ze bestellen. Ik zal meer foto's plaatsen als we de volgende set erop hebben.
Ik heb net een 2018 passenger 350 gekocht. Ik wil hem meer offroad-geschikt maken, welke banden heb je uiteindelijk gekozen? Heeft het de handling verbeterd?

Ik heb net een 2018 passenger 350 gekocht. Ik wil hem geschikter maken voor offroad, met welke banden ben je uiteindelijk gegaan? Verbeterde het de handling?
Ik heb net een 2018 passenger 350 gekocht. Ik wil hem geschikter maken voor offroad, met welke banden ben je uiteindelijk gegaan? Verbeterde het de handling?
BSC: Definieer eerst handling; op de weg vs. offroad vs. sneeuw vs. ijs. Het beste is om de hele thread te lezen. Iedereen heeft iets anders nodig. Pasvorm of maat wordt zo ongeveer bepaald, want je zult de herhaalde OK's lezen voor een 245/75-16 voor het stalen wiel, en groter als je bijvoorbeeld 17x8" lichtmetaal neemt, maar de 30,6" lijkt onze 'buitengrens' te zijn voordat de voorspatbord wordt geschoren en/of de knelnaad wordt gevouwen; Achterbanden geen probleem, maar je wilt ze alle 4 hetzelfde voor ABS-verstand. Lees: TireSize.com - Vergelijk bandenmaten, specificaties, prijzen en meer

Er is geen bandenprofiel dat "alles kan". Er zijn voor- en nadelen aan elke stijl. Blokkerige "offroad"-profielen grijpen op zachte oppervlakken zoals modder en zand, maar zijn erg luid, een beetje onstabiel en slijten snel op asfalt. Wegprofielen gaan heel lang mee, soms meer dan 100.000 km, maar zijn niet erg goed op zachte of gladde oppervlakken. De middenweg zijn de M&S- (modder en sneeuw) en agressievere AS- (alle seizoenen) bandenprofielen.

Iedereen heeft zijn voorkeur en velen kiezen op basis van decoratieve uitstraling in plaats van functie.

Ik schat dat 85% of meer van mijn 20.000 mijl per jaar op droog of nat asfalt wordt gereden, misschien 200 mijl per jaar op met sneeuw/ijs bedekt asfalt (10%), en de enorme off-pavement mijlen op grind- of droge zandwegen, misschien 1% op modderige wegen, en misschien een honderdste van een procent daadwerkelijk off any wegen (BLM- of NFS-campings).
Ik houd van de M&S-bandenprofielen omdat ik af en toe op sneeuw/ijs of modderige zandwegen rijd en ik geen twee sets banden wil. Ik haal ongeveer 70-80.000 km met een set banden voordat er nog maar een achtste inch profiel over is, wat voor mij prima is. Rijvaardigheid is cruciaal voor de meeste omstandigheden dan het bandenprofiel. Ook zou een bestelwagen van volledige grootte waarschijnlijk niet "offroad" moeten worden gereden. Ze zijn er niet voor ontworpen en de vernietiging van onverharde grond door verdichting of scarificatie is een misdaad tegen de natuur. Blijf op de wegen, behalve in een OHV-gebied!

881 - 900 of 1,134 Posts