Ford Transit USA Forum banner
21 - 40 of 76 Posts
Nog niet opgelost. Heb nog niets gedaan, maar wel met een Ford servicemanager gesproken. Hij zei dat ik ook moest controleren of een van de achterste remklauwen vastzit. Als de rechterachterkant vastzit, is er waarschijnlijk een ABS-probleem. Hij heeft mijn vraag over het nog steeds hebben van het probleem, ook al heb ik de ABS-zekeringen eruit getrokken, niet beantwoord.

TRAVIS VAN REDLINE AUTOMOTIVE RICHMOND B.C. wilde een oplossing plaatsen voor hetzelfde probleem, L/V en R/R wiel blokkeerden, ontluchters en drukontlasting openen, remklauwen en hoofdremcilinder vervangen door OEM-hoofdremcilinder, hetzelfde probleem. ABS-module van FORD vervangen (hydraulische en besturingsmodule compleet), accubak verwijderen en zit erachter, alle lucht uit het systeem ontluchten en bijvullen, SNAP ON TRITON D-10 scantool en ABS-druksensoren opnieuw kalibreren en alles goed, komt veel voor bij deze bestelwagens. Ik hoop dat dit iedereen helpt.

Nou, om eerlijk te zijn, de remklauw vervangen voor 230-40 voor de kern. Alle vier de schijven en remblokken... 500 als ik me goed herinner... correct. Dus niet ongeveer 1.000,00 plus of min met vloeistoffen en zo.. Kan Ford, Jeep en Subaru niet uitstaan.

Een update, voorwiel links blijft plakken na het indrukken van de rem. Plakt ongeveer 5 seconden, komt dan los. Rechter achterkant gecontroleerd toen ik de auto opkrikte, plakt ook een paar seconden,
Wordt nu geleidelijk erger, nu de hele tijd een beetje plakkerig,
Geen lampjes op het dashboard.
Besloten om de klap te incasseren en de abs-pomp en module uit de bus te halen en naar een lokale abs-werkplaats te brengen voor revisie. Duurde ongeveer 1 uur om te verwijderen. Beetje een lastige klus.
Laat u de uitkomst weten als ik de abs-pomp en module terug heb van de revisiewerkplaats.
Het is een 2015 1.6 diesel connect.

Update.
2015 transit connect, 1.6 diesel.
Symptomen:
Geen abs-lampjes op het dashboard, alles ziet er goed uit.
Als ik de rem indruk en loslaat, blijft de voorste linkerrem nog 5 seconden hangen.
Rechtsachter blijft ook 5 seconden hangen.
Kwam op een punt dat het wiel veel vastliep.
Ging direct voor abs-pompremoval vanwege zowel fl als rr die 5 seconden bleven hangen.
Abs-pomp verwijderd. Duurde 1 uur om te verwijderen.
Bracht de pomp naar een lokale ABS-revisiewerkplaats.
Kreeg een telefoontje van hen dat hij gerepareerd was en klaar was om opgehaald te worden. De fout zat aan de hydraulische kant. Een verstopping en putjes, zeiden ze. Kostte 450 euro voor het revisiewerk.

Heb hem thuisgebracht en gemonteerd, wat moeilijker was dan het verwijderen. Duurde ongeveer 2 uur, inclusief het ontluchten van alle remmen met nieuwe remvloeistof.

Werkt nu perfect. Geen vastlopen. Alles goed. Geweldig om het opgelost te hebben. Teleurgesteld dat ik geen extra vermogen kreeg. Dacht dat het vastlopen het misschien tegenhield, maar nee.

Heeft iemand dit ooit opgelost?? Heb hetzelfde probleem met mijn Transit Connect uit 2019. De linker voorrem laat het wiel pas na enkele seconden NA het remmen volledig los. OEM voorremblokken, -schijven, -remklauwen en -slangen vervangen. BG remvloeistof spoelen en alle snelle tips (master reset, ABS zekering eruit, etc.). Heeft iemand dit ooit goed gediagnosticeerd??
Ja. Uiteindelijk het ABS-module vervangen. 3.000 euro totaal. Vernielde rechter voorremblok en linker achterremblok en -schijf. Denk dat dit een fabrieksprobleem is.

We hebben er verschillende gehad die hetzelfde deden. V/L & A/R blokkeren na het ontluchten van de remmen en het eenmaal indrukken van het pedaal blokkeren ze weer. Het bleek dat de ABS-module vastloopt en vervangen moet worden. Tests uitgevoerd met een scantool en het probleem niet opgelost, het onderdeel moeten vervangen en door Ford opnieuw laten kalibreren. Ik hoop dat dit helpt
Hetzelfde voor mij. 3k aan werk en c-onderdelen

Hoi allemaal. In dezelfde positie zelf, 2015 transit connect, 1.5 d handgeschakeld voor links remt vast voor een paar seconden na het loslaten van het pedaal. Merk ook op dat wanneer ik op de snelweg rijd en ik plotseling mijn voet van het gaspedaal haal, de auto weer begint te remmen aan de linkerkant. Ik heb de 2 ABS-zekeringen verwijderd en de auto doet nog steeds hetzelfde. Ideeën???
Zou het verwijderen van de ABS-zekeringen de ABS als probleem hebben uitgesloten, denk je?
Ik probeerde hetzelfde als vastzitten op 700 mijl van huis. Werkte niet voor mij. Werd 3k later gesleept. ABS-module vervangen, plus remblokken en rotors, het is gerepareerd

TRAVIS VAN REDLINE AUTOMOTIVE RICHMOND B.C., WILDE EEN OPLOSSING PLAATSEN VOOR HETZELFDE PROBLEEM, L/V EN R/A WIEL VAST, ONTLUCHTERS OPENEN EN DRUK VERLAGEN, REMKLAUWEN EN HOOFDCILINDER VERVANGEN DOOR OEM HOOFDCILINDER, ZELFDE PROBLEEM. ABS-MODULE VERVANGEN VAN FORD (HYDRAULISCHE EN CONTROLEMODULE COMPLEET), ACCUBAK VERWIJDEREN EN BEVINDT ZICH ACHTER, ALLE LUCHT UIT HET SYSTEEM ONTLUCHTEN EN BIJVULLEN, SNAP ON TRITON D-10 SCANTOOL EN ABS DRUKSENSOREN HERKALIBREREN EN ALLES GOED NU, ZEER GEMEEN BIJ DEZE VANS. IK HOOP DAT DIT IEDEREEN HELPT.
Ja, dat is het. Zou een fabrieksherroeping voor dit probleem moeten zijn.

Wilde even toevoegen dat hetzelfde net met mij is gebeurd. Busje heeft 44k mijl, voor links en rechtsachter blokkeerden. Moet de module, remklauwen en remblokken vervangen. Gaat ongeveer $3500 kosten. Man in de garage vertelde me dat het de derde is die ze deze maand hebben gehad. Hopelijk komt er een terugroepactie.

Ik wilde even toevoegen dat hetzelfde net met mij is gebeurd. Busje heeft 44k mijl, voor links en rechts achter blokkeerden. Moet de module, remklauwen en remblokken vervangen. Gaat ongeveer $3500 kosten. Man in de garage vertelde me dat het de derde keer deze maand is dat ze het hebben gehad. Hopelijk komt er een terugroepactie aan.
Net 3400 dollar en wat kleingeld betaald voor mijn transit connect uit 2019. 78000 mijl. Zeker een probleem.

21 - 40 of 76 Posts