Ford Transit USA Forum banner
41 - 60 of 91 Posts
Ik heb de mijne in de herfst van '23 geĂŻnstalleerd.
Ik woon op 6200 en het is vlekkeloos geweest, behalve één filter dat direct na installatie faalde (direct vervangen door Velit, geen vragen gesteld), daarna is het geweldig. Ik gebruik het de hele tijd en zou het zeker aanbevelen.

De nieuwe Bluetooth-thermostaat werkt geweldig op mijn Velit. Het wiel heeft betere tactiele feedback, een iets groter LCD-scherm en wanneer je op het wiel drukt om te starten/stoppen, krijg je nu een mooie hoorbare feedback. Ik kan de unit vanuit mijn garage bedienen; handig tijdens de bouw. Als ik weet dat ik er over een tijdje naartoe ga, zet ik gewoon de verwarming aan zonder een speciale trip in de sneeuw te hoeven maken. De unit is nu ook helemaal zwart, dus gemakkelijker om in een wandesthetiek te passen.

Ik heb het dit weekend in mijn Ford Transit-busje geïnstalleerd en toen ik het wilde aanzetten, ging de ventilator een paar seconden aan en ging toen uit met een foutcode "7...Brandstofpompfout". Toen ik hem aanzuigde, kon ik de brandstofpomp horen klikken en kon ik brandstof door de leiding zien komen...maar toen ik de kachel wilde aanzetten, gaat de ventilator een paar seconden aan en dan gaat het hele ding gewoon uit. Als ik een paar minuten wacht en het opnieuw probeer, gebeurt hetzelfde. Ik neig ernaar om het brandstoffilter te verwijderen om te zien of dat werkt...maar ik vraag me ook af of het een defecte brandstofpomp is. Ideeën?

Foto's van de installatie? De hoek van de dingen kan een verschil maken. Aux-poort of standpijp voor de tankaansluiting?
Het volledig plaatsen van de slangen op de connectoren en vervolgens aandraaien van de slangklemmen was een hele klus. Dopsleutel is zeker beter voor die dingen dan een schroevendraaier om ze vast te zetten.

Ik heb de hulp poort gebruikt. Alles vastgedraaid met een dopsleutel, maar misschien heb ik de buis niet helemaal naar binnen gekregen, dus dat zal ik morgen dubbel checken en proberen foto's te maken. Zelfs na het vullen zitten er nog steeds grote luchtbellen in de leiding op verschillende plaatsen, zowel voor als na de plek waar de brandstofpomp is aangesloten. Heeft iemand anders dat probleem en hoe hebben jullie het opgelost?

Nou, als je het aan het werk krijgt, ben ik tot nu toe onder de indruk. Toegegeven, we hebben 2 lagen thinsulate in de bus, 1" in de vloer en 1/8" neopreen op alle andere harde oppervlakken - maar ik had helemaal geen raambekleding in de cabine, wat een enorm warmteverliesgebied is bij koud weer. Desondanks kon de Velit vanavond in de bus een temperatuurverschil van 61 graden aanhouden in vergelijking met buiten. Wel heel weinig wind.

Ik heb de mijne dit weekend in mijn Ford Transit busje geïnstalleerd en toen ik hem aanzette, ging de ventilator een paar seconden aan en sloeg toen af met een foutcode "7...Fuel Pump error". Toen ik hem voorbereidde, kon ik de brandstofpomp horen klikken en kon ik brandstof door de leiding zien komen... maar toen ik de kachel aanzette, gaat de ventilator een paar seconden aan en dan slaat het hele ding gewoon af. Als ik een paar minuten wacht en het opnieuw probeer, gebeurt hetzelfde. Ik neig ernaar om het brandstoffilter te verwijderen om te zien of dat werkt... maar ik vraag me ook af of het een defecte brandstofpomp is. Ideeën?
Kun je de brandstofleiding bij de kachel zien? Kun je brandstof en bellen zien bewegen? Sommige bellen zijn normaal.

Ik heb de mijne dit weekend in mijn Ford Transit-busje geïnstalleerd en toen ik hem aanzette, ging de ventilator een paar seconden aan en sloeg daarna af met een foutcode "7...Fuel Pump error". Toen ik hem voorbereidde, kon ik de brandstofpomp horen klikken en zag ik brandstof door de leiding komen...maar toen ik de kachel aanzette, gaat de ventilator een paar seconden aan en dan slaat het hele ding gewoon af. Als ik een paar minuten wacht en het opnieuw probeer, gebeurt hetzelfde. Ik neig ernaar om het brandstoffilter te verwijderen om te zien of dat werkt...maar ik vraag me ook af of het een defecte brandstofpomp is. Ideeën?
Ik had dit (foutcode 7) en het werd vorige week opgelost door nieuwe firmware te laten installeren door Velit. Eerst zullen ze je de Ohms van de 2 bruine draden op de 8-punts kabelboom bij de kachel en bij de brandstofpomp laten controleren. Als het ongeveer 5 is, is het oké. Je zult Velit er sowieso over moeten bellen.

Velit werkt met mij aan dit probleem, dus misschien komen er binnenkort betere updates, maar ik heb niet veel beoordelingen gevonden. Ze zijn erg communicatief en behulpzaam geweest, maar ook... de kachel is al 2 weken geĂŻnstalleerd.

Mijn vermoeden is dat deze kachel gevoelig is voor dezelfde problemen als veel van de dieselkachels en vergelijkbaar onderhoud nodig heeft, d.w.z. periodiek op hoog toerental laten draaien.

Ik liet de kachel ongeveer een week in de thermostaatmodus staan. Temperatuur ingesteld op 50-60f gedurende die tijd. Verbruikte brandstof, hield de bus warm. Vrij uitstekend.

Werken op gemiddelde hoogte ~4000ft. Gebruik van de aux-poort. Alle hoeken op uitlaat en pomp zijn geverifieerd.

Na ongeveer een week kreeg ik een 002-fout, controleerde de leidingen, zag een paar kleine belletjes, maar de brandstof bewoog duidelijk door. Opnieuw opgestart, alles leek in orde. Fout kwam een paar keer terug en schakelde toen over op een 001-fout. Stroom losgekoppeld, opnieuw aangesloten. Fout teruggekeerd. Merkte VEEL koolstof op de grond en begon een verstopping of iets dergelijks te vermoeden.

Belde Velit, ze stuurden een stroomschema dat me in wezen vertelde alles los te koppelen en de verbrandingskamer schoon te maken. Ik ben hier niet blij mee, dit vereist een nieuwe pakking en zou geen probleem moeten zijn om iets zo kort te laten werken. Aan de telefoon onthulden ze dat deze meest recente batch een soortgelijk probleem heeft.

Ik koppelde de uitlaatdemper los om te zien of er zich iets in de uitlaat had opgehoopt. Zeker roet, maar geen grote vaste stukken zoals op de grond.

De kachel ongeveer een uur op hoog toerental laten draaien zonder de uitlaatdemper.

Uitlaatdemper opnieuw aangesloten en binnen 5 minuten een foutmelding gekregen. De foutmelding gereset en opnieuw geprobeerd, daarna kon hij ongeveer 2 uur op hoog toerental draaien voordat ik hem uitschakelde.

Hun huidige probleemoplossing omvatte dat ik de output van de brandstofpomp mat toen deze op prime draaide. De output was ~1 eetlepel.

Ik hoop dat het draaien op hoog toerental de problemen oplost, ik zou het echt niet fijn vinden om de kamer elke twee weken te moeten schoonmaken. Ze bespreken het met hun engineer en zullen hopelijk helpen uit te zoeken wat er mis is.

Jammer om dat te horen. Ik heb de mijne al een paar maanden in de thermostaatmodus op de oprit laten draaien, 8-12 uur per dag op 1000 voet hoogte, zonder problemen (zet hem elke nacht uit). Ik steek elke week een vinger in de Webasto-geluiddemper die ik heb toegevoegd en maak hem zo schoon als maar kan. Tot nu toe geen fouten. De mijne gekocht in december 2023 (toen werd hij zonder geluiddemper geleverd). Ik heb een standpijp gebruikt, geen extra poort voor de brandstoftoevoer. Ik heb de unit vorige maand geĂĽpgraded naar de bluetooth-compatibele thermostaat + ECU.

Jammer om dat te horen. Ik heb de mijne al een paar maanden in de thermostaatmodus op de oprit laten draaien, 8-12 uur per dag op 1000 voet hoogte, zonder problemen (zet hem elke nacht uit). Ik steek elke week een vinger in de Webasto-geluiddemper die ik heb toegevoegd en maak hem zo schoon als maar kan. Tot nu toe geen fouten. Ik heb de mijne in december 2023 gekocht (toen werd hij zonder geluiddemper geleverd). Ik heb een standpijp gebruikt, geen hulp poort voor de brandstoftoevoer. Ik heb de unit vorige maand geĂĽpgraded naar de bluetooth-compatibele thermostaat + ECU.
Het is geruststellend dat het mogelijk is.

Ik ben blij om het te veranderen in de standpijp als dat de oplossing is. Hij werd geleverd met een hulp poort adapter, dus dat leek op dat moment een redelijke aanpak.

Ik heb ook nog niet uitgevogeld hoe ik de Bluetooth aan de praat krijg. Mijn telefoon ziet het apparaat, maar de app maakt geen verbinding.

De geluiddemper die ik heb, werd geleverd met de kachel, dus hopelijk veroorzaakt hij het probleem niet.

Hallo allemaal, ik vraag me af of iemand hierover wat gedachten heeft. Ik heb onlangs mijn Velit geĂŻnstalleerd, maar krijg een erg sterke gaslucht in de bus. De uitlaat zit weg van openingen, de bus is goed geĂŻsoleerd, heb de installatie driemaal gecontroleerd en alles ziet er goed uit.

Is dit iemand al eens overkomen met zijn Velit (of andere kachels)? Had hiervoor een Espar en heb dit specifieke probleem nog nooit gehad. Alle gedachten zijn nuttig, bedankt!

Ja, ik heb contact opgenomen met Velit erover en ze zeiden dat het weg zou gaan. De geur vervaagde naarmate het meer draaide en nu is het goed. Ik heb voor de zekerheid een CO-detector geĂŻnstalleerd.

Hoi allemaal, ik vraag me af of iemand hierover wat gedachten heeft. Ik heb onlangs mijn Velit geĂŻnstalleerd, maar krijg een erg sterke gaslucht in de bus. De uitlaat zit weg van openingen, de bus is goed geĂŻsoleerd, de installatie is drievoudig gecontroleerd en alles ziet er goed uit.

Is iemand dit tegengekomen met zijn Velit (of andere kachels)? Had hiervoor een Espar en heb dit specifieke probleem nog nooit gehad. Alle gedachten zijn nuttig, bedankt!
De mijne rook nooit zo.
Ik was voorzichtig met het aansluiten van de brandstofleiding om geen benzine te morsen en gebruikte een dopsleutel om dingen vast te draaien in plaats van een schroevendraaier.

Ik had een geur van onbewerkt gas omdat ik de zelfaanzuigmodus iets te lang heb laten draaien. Het lijkt erop dat dat de enige reden zou moeten zijn om een gaslucht te hebben en dat die vrij snel zou moeten verdwijnen.

Ik zou de gaslucht in mijn busje niet sterk noemen. Maar elke gaslucht is zorgwekkend, daarom heb ik contact met hen opgenomen. Het was alleen merkbaar gedurende de eerste 15 uur van het gebruik en is er nu niet meer. Nou, ik denk dat het helemaal weg is, aangezien de nieuwe eigenaar me niets heeft gezegd en we contact houden.

Ik ben van plan om een ​​andere Velit-verwarming te plaatsen en hun 12v A/C uit te proberen in mijn volgende build.

Velit werkt met me aan dit probleem, dus misschien komen er binnenkort betere updates, maar ik heb niet veel recensies gevonden. Ze zijn erg communicatief en behulpzaam geweest, maar ook... de kachel is al 2 weken geĂŻnstalleerd.

Ik vermoed dat deze kachel gevoelig is voor dezelfde problemen als veel van de dieselkachels en vergelijkbaar onderhoud nodig heeft, d.w.z. periodiek op hoog vermogen draaien.

Ik liet de kachel ongeveer een week in de thermostaatmodus staan. De temperatuur stond in die tijd op 50-60f. Verbruikte weinig brandstof, hield de bus warm. Vrij uitstekend.

Werken op gemiddelde hoogte ~4000ft. Gebruik van de aux-poort. Alle hoeken op uitlaat en pomp zijn geverifieerd.

Na ongeveer een week kreeg ik een 002-fout, controleerde de leidingen, zag een paar kleine belletjes, maar de brandstof bewoog duidelijk door. Opnieuw opgestart, alles leek in orde. Fout kwam een paar keer terug en schakelde toen over op een 001-fout. Stroom losgekoppeld, opnieuw aangesloten. Fout teruggekeerd. Merkte VEEL koolstof op de grond en begon een verstopping of iets dergelijks te vermoeden.

Belde Velit, ze stuurden een stroomschema dat me in wezen vertelde alles los te koppelen en de verbrandingskamer schoon te maken. Ik ben hier niet enthousiast over, want dit vereist een nieuwe pakking en zou geen probleem moeten zijn voor het laten werken van iets voor zo'n korte periode. Aan de telefoon onthulden ze dat deze meest recente batch dit soort problemen heeft.

Ik koppelde de uitlaatdemper los om te zien of er zich ophoping in de uitlaat bevond. Zeker roet, maar geen grote vaste stukken zoals op de grond.

Ik liet de kachel ongeveer een uur op hoog vermogen draaien zonder de uitlaatdemper.

Ik sloot de uitlaatdemper weer aan en kreeg binnen 5 minuten een foutmelding. Reset de fout en probeerde het opnieuw, toen kon hij ongeveer 2 uur op hoog vermogen draaien voordat ik hem uitschakelde.

Hun huidige probleemoplossing omvatte dat ik de output van de brandstofpomp mat toen deze op prime draaide. De output was ~1 eetlepel.

In de hoop dat het draaien op hoog vermogen de problemen zal oplossen, zou ik het echt niet prettig vinden om de kamer elke twee weken te moeten schoonmaken. Ze zijn in gesprek met hun engineer en zullen hopelijk helpen uit te zoeken wat er mis is.
update hierover, ze vervangen de unit.

Als ik de herinstallatie doe, ga ik hun standpijp gebruiken om er zeker van te zijn dat alles in orde is, maar ik heb ze een heleboel foto's en video's gestuurd en ze zeiden dat dat geen probleem zou moeten zijn gezien de hoeveelheid. als brandstof beweegt.

Ze willen dat ik de oude unit terugstuur voor tests. En het is allemaal weer in backorder, dus ik zal even moeten wachten.

Ze zeggen dat hij op laag vermogen zou moeten kunnen draaien zonder te verkoken

40°F setpt voor Espar? of Velit?
Ik heb op 17-2-2025 een Velit-kachel gekregen en de ingestelde temperatuur gaat omlaag tot 40°F.

Hoewel ik hem tot nu toe alleen op mijn oprit heb gebruikt, ben ik er erg blij mee.

41 - 60 of 91 Posts