Velit werkt met mij aan dit probleem, dus misschien komen er binnenkort betere updates, maar ik heb niet veel beoordelingen gevonden. Ze zijn erg communicatief en behulpzaam geweest, maar ook... de kachel is al 2 weken geĂŻnstalleerd.
Mijn vermoeden is dat deze kachel gevoelig is voor dezelfde problemen als veel van de dieselkachels en vergelijkbaar onderhoud nodig heeft, d.w.z. periodiek op hoog toerental laten draaien.
Ik liet de kachel ongeveer een week in de thermostaatmodus staan. Temperatuur ingesteld op 50-60f gedurende die tijd. Verbruikte brandstof, hield de bus warm. Vrij uitstekend.
Werken op gemiddelde hoogte ~4000ft. Gebruik van de aux-poort. Alle hoeken op uitlaat en pomp zijn geverifieerd.
Na ongeveer een week kreeg ik een 002-fout, controleerde de leidingen, zag een paar kleine belletjes, maar de brandstof bewoog duidelijk door. Opnieuw opgestart, alles leek in orde. Fout kwam een paar keer terug en schakelde toen over op een 001-fout. Stroom losgekoppeld, opnieuw aangesloten. Fout teruggekeerd. Merkte VEEL koolstof op de grond en begon een verstopping of iets dergelijks te vermoeden.
Belde Velit, ze stuurden een stroomschema dat me in wezen vertelde alles los te koppelen en de verbrandingskamer schoon te maken. Ik ben hier niet blij mee, dit vereist een nieuwe pakking en zou geen probleem moeten zijn om iets zo kort te laten werken. Aan de telefoon onthulden ze dat deze meest recente batch een soortgelijk probleem heeft.
Ik koppelde de uitlaatdemper los om te zien of er zich iets in de uitlaat had opgehoopt. Zeker roet, maar geen grote vaste stukken zoals op de grond.
De kachel ongeveer een uur op hoog toerental laten draaien zonder de uitlaatdemper.
Uitlaatdemper opnieuw aangesloten en binnen 5 minuten een foutmelding gekregen. De foutmelding gereset en opnieuw geprobeerd, daarna kon hij ongeveer 2 uur op hoog toerental draaien voordat ik hem uitschakelde.
Hun huidige probleemoplossing omvatte dat ik de output van de brandstofpomp mat toen deze op prime draaide. De output was ~1 eetlepel.
Ik hoop dat het draaien op hoog toerental de problemen oplost, ik zou het echt niet fijn vinden om de kamer elke twee weken te moeten schoonmaken. Ze bespreken het met hun engineer en zullen hopelijk helpen uit te zoeken wat er mis is.